המגזין

קטגוריה: מחשבים

אפיון חווית משתמש: המפתח להצלחה בעידן הדיגיטלי

בעידן הדיגיטלי המתקדם, חשיבותה של חוויית המשתמש (UX) עולה וגוברת. התקשורת והעברת המסרים כיום נמצאות בקצב מהיר ומתמיד של שינויים ושדרוגים, כך שהמשתמשים מצפים לחווית משתמש נוחה, מהירה ומותאמת אישית, כמעט בכל תחום בחיים. אז מה צריך לדעת על התפקידים בתחום, אילו יכולות נדרשות ומהם הנושאים החמים בתחום?

תחפושות, לא רק בפורים

להתחפש לכבוד פורים? זה נהדר! אבל להתחפש לאדם אחר כדי להונות אנשים? קצת פחות. בעולמות הסייבר אנחנו פוגשים תחפושות והתחזות כל השנה… פישינג (דיוג) היא הונאת אינטרנט במהלכה יש ניסיון לגניבת מידע רגיש על ידי התחזות ברשת.
אז מה כדאי לדעת ומה עושים?

מה הבעיה עם מחקר UX?

עם כל הצער שבדבר, תחום UX עוסק בהתנהגות אנושית… לכן אנחנו לא אמורים להיות מופתעים מכך שקשה לנבא התנהגות. ויטלי מיז'יריצקי, המנהל האקדמי של קורס מחקר UX מאמין שכבר הגענו למצב שבו כל ארגון מבין את החשיבות של התחום, אבל עדיין רוב הכישלונות של מוצרים, מיוחסים לחוסר התאמה בין המוצר לשוק. אז למה זה קורה, איך זה קשור לחוויות העבר שלנו עם חומוס וסושי ואיך נמנעים ממחקר גרוע שמתגלה כשכבר מאוחר מדי?

"הCISO הוא פעלולן"

תפקיד הCISO הוא אחד התפקידים החשובים שבלעדיו אף ארגון לא יכול להתקיים. אורן אלימלך, בעל ניסיון של מעל 20 שנה בתחום הסייבר ומנהל אקדמי בקורס CISO בטכניון לימודי המשך, חשף בפנינו את תחומי האחריות, האתגרים והטיפים החשובים ביותר שכל CISO (או מי שעתיד להיכנס לתחום) צריך לדעת!

התכנית מכניסה אותך ל-state of mind של עולם ההייטק

מנתח מערכות המידע הוא הגורם המקצועי המגשר בארגון שיודע לאפיין את הצורך העסקי ולתת לארגון את הפתרון הטכנולוגי המתאים ביותר. דיברנו עם הבוגרים והבוגרות שלנו ושאלנו למה בחרו דווקא את התחום הזה, במה הם עוסקים היום וכיצד התכנית השפיעה על תפקידם וצורת החשיבה שלהם בתקופת דינאמית שכזו.

הטרנספורמציה הדיגיטלית – לחשוב בגדול, לתכנן את המסע ולשמור על המומנטום

טרנספורמציה דיגיטלית היא תפיסה ותהליך גדול ונרחב בהרבה מאוסף הצעדים שארגונים נקטו כתגובה למגיפת הקורונה. היא עוסקת בשילוב הטכנולוגיות הדיגיטליות במטרה להביא ערך ללקוחות ועוסקת בהכנת הארגון לסביבה העסקית העתידית. איך מתחילים את המסע ואיך יוצאים לדרך בלי להיכשל? המדריך עפ"י רז הייפרמן, מרצה בקורס ניהול בכיר למנמ"רים CIO

"זמן השדרוגים"

"גרפיקאים שעבדו בפרינט מתקבלים כמעצבי דיגיטל, אנשי יחסי ציבור הופכים להייטקיסטים: היציאה מהקורונה יוצרת חלון הזדמנויות נדיר להמוני עובדים להקפיץ בבת-אחת את הקריירה". כתבה שפורסמה בידיעות אחרונות מציגה את תופעת ההסבות המקצועיות שהופכת לפופולרית ומוצלחת בתקופה האחרונה. "בעזרת קורס הכשרה מנצלים את הכישורים של העובד ועושים התאמות לצרכים הדחופים של הארגונים"

הטבלה הנעלמת (סיפור UX לפני השינה)

ערב שקט אחד, לאחר שהילד רון כבר נרדם, פקחו הצעצועים את עיניהם ולא זיהו את החדר. הוא היה הפוך ומבולגן. הם החליטו לבנות לרון אפקליציה לניהול ומעקב אחר הצעצועים. אז איך נראית הגרסה שלהם ומה הם שכחו לקחת בחשבון? מאת ויטלי מיז'יריצקי, מרצה מוביל בקורס UX

Alumni Talk UX# ארבעה בוגרים, ארבעה סיפורים

אנחנו גאים לחשוף את דור העתיד של חווית המשתמש בישראל. 4 בוגרי ובוגרות קורס UX מספרים איך הם הגיעו לחווית משתמש, למה בחרו דווקא את התחום הזה ומה הקשר בין מבנים מפורסמים בחו"ל ל-UX?

עולם בהאצה דיגיטלית: זו השעה של מנהלי מערכות המידע

מאז תחית משבר הקורונה, אנו רואים האצה דיגיטלית וטרנספורמציה בארגונים רבים במשק. מנהלי מערכות המידע נדרשים לעבודה מסביב לשעון על מנת להתאים את מערכות המידע לעולם החדש ולהגנה מפני מתקפות סייבר. את התובנות מהתקופה האחרונה ולקחים חשובים לומדים המשתתפים בקורס ניהול בכיר למנמ"רים (CIO)

PowerShell / אביגיל בן-טובים, בוגרת קורס DBA

לאחר שעבדה מעל 10 שנים באמדוקס וחזרה מרילוקיישן בדרום אמריקה, החליטה אביגיל בן-טובים להעמיק בתחומי ה-DBA. היא סיימה קורס DBA בטכניון לימודי המשך, ומתוך סקרנות אמיתית בתוכנת ה-PowerShell, כתבה למגזין שלנו את הסקירה הזו

"הקורס מכוון למציאת עבודה וגם המבחנים בו מבוססים על ראיונות עבודה מהשטח"

בודק תכנה QA צריך לפתח יכולת חשיבה על סיטואציות שאיש לא חשב עליהן לפניו, או העלה על דעתו שהן בכלל יכולות להתקיים. הוא צריך להסתכל על התמונה ולזהות חריגות שיכולות להראות שוליות, אבל בהמשך יהיו קריטיות למערכת. קובי יונסי, בעל ותק של 14 שנה בתחום ה- QA, מסביר על המקצוע שמאפשר כניסה לעולם ההייטק

"בשנים האחרונות ניתוח מערכות מידע עבור ארגונים הפך למקצוע מבוקש"

ארגונים מתעדים כל פעולה שנעשית במחלקות השונות שלהם: מכירות, כספים, ייצור, שירות לקוחות ועוד. המשמעות היא מידע ונתונים רבים שנשמרים במערכת המידע של הארגון. מנתח מערכות המידע הוא הגורם המקצועי המגשר בארגון שיודע לאפיין את הצורך העסקי ולתת לארגון את הפתרון הטכנולוגי המתאים ביותר

כולם מדברים על UX

רן לירון, המנהל האקדמי של קורס "אפיון ממשק וחווית משתמש" מסביר על חשיבות מקצוע ה- UX (ראשי תיבות של User experience) ועד כמה הוא חלק מהחיים של כולנו: "לפני 15 שנה אנשים לא הבינו בכלל על מה אני מדבר, היום כולם כבר יודעים ש – UX זה חלק חשוב בכל מוצר, לעיתים זה אפילו עניין של חיים ומוות"

מעובד פלאפל לעובד אינטל: אמיר בכר מוכיח שאפשר למצוא עבודה בהייטק בלי נסיון

בעיצומו של משבר אישי ומקצועי המליץ לו חבר מהמילואים ללמוד QA ולהיות בודק תוכנה. אחרי שהוא בחן את אפשרויות הלימוד בחר אמיר בכר ללמוד ביחידה ללימודי המשך בטכניון ומאז החיים שלו השתנו מקצה לקצה: "זה הדבר הכי טוב שעשיתי בחיים. אני פורח". ראיון

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button