המגזין

הטבלה הנעלמת (סיפור UX לפני השינה)

ערב שקט אחד, לאחר שהילד רון כבר נרדם, פקחו הצעצועים את עיניהם ולא זיהו את החדר. הוא היה הפוך ומבולגן. הם החליטו לבנות לרון אפקליציה לניהול ומעקב אחר הצעצועים. אז איך נראית הגרסה שלהם ומה הם שכחו לקחת בחשבון? מאת ויטלי מיז'יריצקי, מרצה מוביל בקורס UX

23/05/2021

01 | ערב שקט אחד, לאחר שהילד רון נרדם והשמיים כבר נמלאו כוכבים, פקחו צעצועיו את עיניהם ולא זיהו את החדר. הוא היה הפוך ומבולגן, שרוי בתוהו ובוהו אדיר
ואף צעצוע לא היה מונח במקומו.
"אי אפשר להמשיך כך", אמר הדובי הלבן. "בכול יום רון הופך את כול החדר כך שאי אפשר למצוא דבר. חייבים למצוא לזה פיתרון ראוי".
"נכון", הסכים התנין הפרחוני, "אם זה ימשיך כך הוא עוד יאבד את כולנו בתוך הבלגן הזה".
"אני לא מוכנה ללכת לאיבוד", נבהלה הצפרדע, "אני לא יודעת אם יהיו שם זבובים שאוכל ללכוד בלשוני. חייבים למצוא פיתרון!"

"יש לי רעיון!" צעק הארנב שאזנו השמאלית הייתה ארוכה מזו הימנית, "בואו נבנה לרון אפליקציה כדי שיוכל לנהל מעקב אחר כול צעצועיו!"
"זהו רעיון נהדר!" התרגשו כל הבובות והצעצועים. "אם נבנה לו אפליקציה, וודאי נצליח לקנוורט אותו חיש מהר, ואם נצליח לייצר סטיקינס יוצא מן הכלל, הוא יהיה אינגייג'ד וגם קומיטד כבר ברגע שהוא יוצא מהפאנל!" והבובות והצעצועים ניגשו למלאכה בשמחה ובלהט.

02 | "עלינו לספק טבלה עם רשימת כל הצעצועים", אמרה החזרזירה.
"נכון מאוד!" הסכימו הצעצועים והבובות, יצרו את הטבלה, מילאו אותה בנתונים, וחיברו אותה לדטהבייס על בסיס מייאסקיואל.

03 | "אבל ידידיי" אמר הכלב הג'ינג'י הפרוותי. "הטבלה אינה נותנת מענה לכל היוז-קייסים! הוא וודאי ירצה להוסיף צעצועים חדשים או למחוק צעצועים שמתקלקלים או נקרעים, עלינו להוסיף סרגל פעולות".
"נכון מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות. הלכו והוסיפו סרגל פעולות מהודר ומיקמו אותו מעל טבלת הצעצועים.

"הסרגל מצוין ומשובח", אמר הכלב הג'ינג'י הפרוותי, "רק חבל שרון לא יבחין ולא ישתמש בו משום שהוא כול-כך קטן ולא שמים אליו לב מעל הטבלה הגדולה. עלינו להדגישו ולהבליטו."
"אתה צודק מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, ורק החזרזירה לא לגמרי השתכנעה. והפעולות בסרגל נצבעו בצבעים יפים ובולטים.

04 | "אבל ידידיי," אמרה החתולה הלבנה בעלת הזנב הצמרירי, "הטבלה ארוכה עד מאוד ומפורטת פירוט רב! רון וודאי ירצה לסנן את רשימת הצעצועים לפי סוגים ומאפיינים שונים!"
"את צודקת מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות. הלכו ופיתחו מסננים עוצמתיים ומתוחכמים ומיקמו אותם מעל סרגל הפעולות.

"המסננים מעולים ונהדרים", אמרה החתולה הלבנה בעלת הזנב הצמרירי, "רק חבל שרון לא יבחין ולא ישתמש בהם כי הם מרוחקים מהטבלה ומופרדים ממנה על-ידי סרגל הפעולות. עלינו להדגישם ולהבליטם".
"את צודקת מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, ורק החזרזירה והכלב הג'ינג'י הפרוותי לא לגמרי השתכנעו. והמסננים הודגשו בצבע יפה ובולט.

05 | "אבל ידידיי," אמר הדרקון הכחול, "עכשיו כשנתנו לו מסננים כול-כך מקיפים וחזקים, הוא וודאי ירצה לעשות בהם שימוש נפוץ ונרחב, אך העבודה איתם עשויה להיות קשה ומיגעת והוא בסך הכול ילד קטן בן שלוש. בואו נספק לו כלים לשמור את הגדרות הסינון שלו, להעניק להן שמות, ולהוסיף ולמחוק אותן".
"נכון מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, והוסיפו מנגנונים מתקדמים לניהול קבוצות הסינון ומיקמו אותם מעל המסננים עצמם.

"המנגנון מתקדם ומשוכלל", אמר הדרקון הכחול, "רק חבל שרון לא יבחין ולא ישתמש בו כי הוא הולך לאיבוד בין כול הפקדים על המסך. עלינו להדגישו ולהבליטו".
"אתה צודק מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, ורק החזרזירה והכלב הג'ינג'י הפרוותי והחתולה הלבנה בעלת הזנב הצמרירי לא לגמרי השתכנעו. ומנגנון ניהול המסננים נצבע בצבע יפה ובולט.

06 | "אבל ידידיי," אמר הצב העשוי מאגוז הקוקוס, "האפליקציה שלנו אינה מספקת את המידע הכי קריטי – כמה צעצועים יש בסך הכול, כמה מהם זקוקים להחלפת סוללות, ומה השעה".
"נכון מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, והוסיפו אזור מידע כללי מעל מנגנון השליטה במסננים.

"אזור המידע הוא חשוב ומועיל", אמר הצב העשוי מאגוז הקוקוס, "רק חבל שרון לא יבחין ולא ישתמש בו כי הוא לא תופס את העין. המידע צריך להיות מוגש בצורה גדולה ואינפוגראפית, ועלינו לשים אותו במרכז, להדגישו ולהבליטו".
"אתה צודק מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, ורק החזרזירה והכלב הג'ינג'י הפרוותי והחתולה הלבנה בעלת הזנב הצמרירי והדרקון הכחול לא לגמרי השתכנעו. ואזור המידע הכללי הוגדל והפך לאינפוגראפיקה, אשר מורכזה ונצבעה בצבע יפה ובולט.


07 | "אבל ידידיי," אמר הכנראה-דובי המפוספס, "כבר לא נותר הרבה מקום לטבלה ותהיה בה גלילה ארוכה, ואיך רון יידע שעליו לגלול? עלינו להוסיף כפתורי דפדוף".
"נכון מאוד!" הסכימו כול הצעצועים והבובות, ביטלו את הגלילה והוסיפו דפדוף בתחתית הטבלה.

"הדפדוף הוא מהיר ומתוחכם", אמר הכנראה-דובי המפוספס, "רק חבל שרון לא יבחין ולא ישתמש בו כי הוא מתמזג עם הטבלה. עלינו להדגישו ולהבליטו".
"אתה צודק מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, ורק החזרזירה והכלב הג'ינג'י הפרוותי והחתולה הלבנה בעלת הזנב הצמרירי והדרקון הכחול והצב העשוי מאגוז הקוקוס לא לגמרי השתכנעו. וכפתורי הדפדפוף נצבעו בצבע יפה ובולט.

08 |"אבל ידידיי," אמרה החתולה הסיאמית בעלת המסכה, "עכשיו שהטבלה מכילה דפדוף ואין אפשרות לאתר צעצוע בגלילה, עלינו להוסיף חיפוש, כדי שרון לא יצטרך לדפדף הרבה".
"נכון מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, הוסיפו חיפוש חדשני מבוסס אלאסטיק סרצ', ומיקמו אותו מעל הטבלה.

"החיפוש הוא מקיף ומעמיק", אמרה החתולה הסיאמית בעלת המסכה, "רק חבל שרון לא יבחין ולא ישתמש בו כי אני לא שמתי לב אליו במבט ראשון. עלינו להדגישו ולהבליטו".
"את צודקת מאוד!" הסכימו כל הצעצועים והבובות, ורק החזרזירה והכלב הג'ינג'י הפרוותי והחתולה הלבנה בעלת הזנב הצמרירי והדרקון הכחול והצב העשוי מאגוז הקוקוס והכנראה-דובי המפוספס לא לגמרי השתכנעו. והחיפוש נצבע בצבע יפה ובולט.

09 | "ראו, ידידיי," קראה הציפור בעלת הרגליים הארוכות, "השעה כבר כמעט חמש בבוקר ורון הולך להתעורר בכול רגע! עלינו להשיק את האפליקציה במהרה!"

"נכון מאוד!" הסכימו כול הצעצועים והבובות, סיימו את הקידוד והבדיקות בחיפזון, התפזרו בזריזות למקומותיהם, וחיכו בנשימה עצורה לראות את תגובתו של רון לאפליקציה החדשה והיפה שבנו לו.

כעבור רגע קט רון החל מסתובב מצד אל צד במיטתו, ולבסוף פקח את עיניו, פיהק, התמתח וישב זקוף. הוא מייד הבחין באפליקציה היפה, ועיניו זרחו משמחה ומאושר. "אבא, אבא, אימא, אימא!" הוא קרא בהתרגשות. אחרי דקה ארוכה אביו ואמו הישנוניים הזדחלו כשני זומבים לחדרו.

"מה?" רגן אביו.
"בוקר טוב מתוקי" רטנה אמו.
"מה זה?" הצביע רון על האפליקציה .
"אהם… האמת שאין לי מושג", אמרה אמו. "מה, קנית לו פאזל של קרקס מדראנו?" פנתה לאביו.
"לא…" תמה אביו. "אולי את קנית לו תמונה של שונית אלמוגים"? שאל את אמו.
"לא…" השתוממה אמו. "אולי אתה רכשת לו אלבום מדבקות של ציירים אימפרסיוניסטיים לגיל הרך"? ביקשה לדעת.
"לא…" הקשה אביו. "אולי הוא קשקש עם הטושים בלילה?" העלה השערה.
"לא נראה ככה.." העריכה אמו בעין בוחנת. "רגע, הבנתי!!!" הכריזה פתאום בחדווה ובגאווה. "רון, זוהי אפליקציית ניהול כלשהי!"
"אפליקציית ניהול?" שאל רון בפיקפוק.
"כן, זה בהחלט נראה כך", הסכים אביו.
"ניהול של מה?" שאל רון.
אימא, אבא ורון בחנו יחדיו את האפליקציה ולא ידעו לענות.
"אתם יודעים מה הייתי רוצה שיהיה כאן?" הכריז רון, "הייתי רוצה רשימה של כול הצעצועים שלי כדי שאוכל לנהל אחריהם מעקב מסודר".
"זהו רעיון מצוין", אמרה האימא, "נקווה שיוסיפו בגרסה הבאה".

אפיון חווית משתמש זה לא צעצוע.. רוצים להבין טוב יותר בתחום? הכירו את הקורס שלנו >>

* פורסם לראשונה בבלוג UXtasy של ויטלי מיז'יריצקי, מומחה באפיון חווית משתמש ומרצה בכיר בקורס UX שלנו.

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 19/11/2021
    Alumni Talk UX# ארבעה בוגרים, ארבעה סיפורים

    אנחנו גאים לחשוף את דור העתיד של חווית המשתמש בישראל. 4 בוגרי ובוגרות קורס UX מספרים איך הם הגיעו לחווית משתמש, למה בחרו דווקא את התחום הזה ומה הקשר בין מבנים מפורסמים בחו"ל ל-UX?

  • 01/10/2020
    כולם מדברים על UX

    רן לירון, המנהל האקדמי של קורס "אפיון ממשק וחווית משתמש" מסביר על חשיבות מקצוע ה- UX (ראשי תיבות של User experience) ועד כמה הוא חלק מהחיים של כולנו: "לפני 15 שנה אנשים לא הבינו בכלל על מה אני מדבר, היום כולם כבר יודעים ש – UX זה חלק חשוב בכל מוצר, לעיתים זה אפילו עניין של חיים ומוות"

  • 29/10/2019
    7 הטיפים שמנהל מוצר לא יכול בלעדיהם

    מנהלי מוצר ויזמים יודעים שמרבית המוצרים נכשלים. מהן "7 הדיברות" שצריך להכיר כדי להימנע מכישלון? מאת לאון מאלאלל, המנהל האקדמי של קורס ניהול מוצר.

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button