המגזין

7 הטיפים שמנהל מוצר לא יכול בלעדיהם

מנהלי מוצר ויזמים יודעים שמרבית המוצרים נכשלים. מהן "7 הדיברות" שצריך להכיר כדי להימנע מכישלון? מאת לאון מאלאלל, המנהל האקדמי של קורס ניהול מוצר.

29/10/2019

לעולם אל תניחו שאתם מכירים את השוק, תלמדו אותו, כל הזמן.

תוך כדי למידת השוק, החוכמה היא למצוא את הבעיות ולחשוב על פתרון עבורן. חשוב ללמוד היטב איך להכיר את השוק ואיך להיות פחות ממוקדי פתרון ויותר ממוקדי בעיה.

 יש לכם רעיון למוצר, מעולה. עכשיו תבדקו איזו בעיה הוא פותר, מי צריך אותו ומי מוכן לשלם עליו, לפני המימוש שלו

כשיש לכם רעיון למוצר או פתרון לבעיה, תמיד תשאלו את עצמכם האם פתרתם את הבעיה, האם הלקוח יהיה מרוצה מהפתרון הזה ומהי העלות של הפתרון.
חשוב ללמוד את השיטות הנכונות לעריכת מבחנים למוצר שלכם, למשל:
* מבחן Problem-Solution fit – האם הפתרון שלכם לבעיה הוא כזה (טוב) שמישהו יהיה מוכן לשלם עבורו?
* מבחן Product-Market fit – האם יהיו מספיק אנשים (לקוחות) שיהיו מוכנים לשלם את המחיר שאתם רוצים עבור המוצר?

תמיד תתחילו בקטן ותחשבו MVP

כשאנחנו חושבים על מוצר חדש, שוק חדש או פתרון חדש לבעיה, לא כדאי לחשוב על "המוצר המושלם והסופי". המושג MVP – Minimum Viable Product מתייחס לגרסה המינימלית ביותר של המוצר שהצרכן יכול להשתמש בו. המוצר הסופי שכולל את כל הרכיבים והתכונות השלמות של המוצר יפותח רק אחרי קבלת פידבקים מהלקוחות הראשונים של המוצר (early adopters).
למה לעשות את זה באופן הזה?
* בדיקת המוצר עם מעט משאבים
* האצת הלמידה על המוצר
* יציאה מהירה לשוק לבחינה ע"י הלקוחות

לעולם אל תתעלמו מתחרות, גם אם, לדעתכם, אין כיום תחרות.

תהיו בטוחים שגם אם עכשיו אין לכם מתחרים, התחרות תגיע מחר והיא עלולה להיות טובה מכם.
תערכו מחקר שוק שסוקר את התחרות בתחום ולמדו כיצד לערוך מחקר כזה בצורה הנכונה ביותר.
זכרו את המקרה של "אירידיום" – מיזם תקשורת לוויינית שהוקם ע"י חברת מוטורולה בהשקעה אדירה ומורכבת ונכשל מסחרית בשל מספר סיבות וביניהן התעלמות מהתחרות בגזרת הטלפונים הסלולריים.

תחשבו טוב על המיצוב שלכם

תשקיעו מחשבה בדרך הנכונה להסביר ללקוחות את הערך שהפתרון שלכם מביא ולמה הוא טוב יותר מאחרים (בידול). תלמדו כיצד לתמחר נכון את המוצר כך שיתאים למותג שלכם, תבינו מהי חווית המשתמש ואיך משפרים אותה, תלמדו איך ליצור תגובה רגשית חיובית כלפי המותג שלכם ועוד… ניתוחי מקרה רבים מסתכמים ב-"פיתחנו מוצר נפלא אבל לא ידענו למכור אותו – לא ידענו איך לחבר אותו לצרכים של הלקוח".

זכרו ששיטת פיתוח היא אמצעי ולא מטרה

אל תתאהבו ב-Agile או בכל טכניקה אחרת. המטרה היא המוצר ולא הדרך בה הוא פותח. אגב, לא תמיד הלקוחות אוהבים, מבינים או מתלהבים מהדרך שבה המוצר מפותח.

תחזרו לראש הרשימה

אם השוק משתנה, הבנת השוק לא יכולה להיות משהו חד פעמי… צריך לבדוק אותו כל הזמן. יתכן ויהיה צורך לשנות את המוצר על מנת לענות טוב יותר לאתגרים שם בחוץ. למדו איך לשנות אותו באופן יעיל.

כל יזמ/ית או מנהל/ת מוצר מחפשים תמיד את השיטות והכלים כדי להמנע מכישלון של המוצר או הרעיון. בשביל זה אין ממש קיצורי דרך, צריך ללמוד לעומק ורצוי להתעדכן כל הזמן בטרנדים ולהכיר ניתוחי מקרה מהארץ ומהעולם, כי חשוב לדעת גם מה לעשות וגם מה לא לעשות.

 

קורסי ניהול מוצר ייפתחו בקמפוס תל אביב, חיפה וירושלים בחודשים הקרובים. למידע נוסף לחצו כאן  או שלחו מייל לרכזות הקורסים:
קמפוס שרונה ludag@trdf.technion.ac.il
קמפוס חיפה kaya@trdf.technion.ac.il

 

 

 

 

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button