המגזין

כרטיס הכניסה שלך לעולם ההיי-טק: ריאיון עם קובי יונסי, מרצה בכיר בקורס QA

קובי יונסי, מרצה מהסוג שלא שוכחים, מספר על מקצוע בודק תוכנה, על עצמו ועל סטודנטים ששינו את חייהם המקצועיים ב-180 מעלות לאחר שסיימו אצלו את הקורס והשתלבו בהצלחה בענף ההייטק

19/07/2016

shutterstock_258762761

בודק תוכנה הוא דמות מרכזית בליבת העסק

קובי יונסי, מרצה בכיר בקורס בודקי תוכנה QA, מה מייחד את הקורס של הטכניון – היחידה ללימודי המשך?
"קורס בדיקות תוכנה בטכניון הוא יחסית קצר, ממוקד ומכיל את מגוון הנושאים הרלוונטיים ביותר בתחום. חשוב לנו לוודא את הנושאים הנדרשים בתעשייה. זאת גם הסיבה שאנו מעדכנים את תוכן הלימודים באופן תדיר בעקבות צרכים שמתעוררים בשוק. לעתים אני וסגל המרצים ניגשים לראיונות עבודה בכדי לדעת מה מצפים מהתלמידים וכך אנחנו מפיקים תרגולים מעודכנים ומאגר של שאלות, שההכנה עליהם תשפר משמעותית את סיכויי הקבלה של הבוגרים שלנו לעבודה בתעשייה".

מהי התכונה החשובה ביותר למעסיקים אצל בודק התוכנה?
"התכונה החשובה ביותר היא יחסי אנוש טובים ויכולת עבודה בצוות. זה עולה בכל ראיון עבודה. בודק תוכנה הוא דמות מרכזית בליבת העסק: חוט המקשר בין מחלקת הפיתוח, מנתחי מערכות המידע, מנהלי הפרויקט, אנשי ההטמעה ושירות הלקוחות ולעתים אף מול הלקוח עצמו. בודק תוכנה טוב חייב להיות בעל מיומנויות תקשורת, לעבוד כשחקן צוות וגם באופן עצמאי, לגלות אסרטיביות כשצריך ולעתים לקבל בהכנעה תכתיבים הנוגעים לאילוצי מערכת".

"מדי פעם אני וסגל המרצים ניגשים לראיונות עבודה, כדי לדעת מה מצפים מהתלמידים וכך משפרים להם את סיכויי הקבלה"

מה עוד כדאי לדעת על אופי המקצוע?
"נדרשת חשיבה מחוץ לקופסה. הניסיון מלמד שדווקא אלו ששואלים את השאלות הפשוטות והבסיסיות, אלה יהיו הבודקים שיתרמו למאמצי האיכות שמושקעים לפני הוצאת המוצר לאוויר. לפני שבועיים פורסם, למשל, שמכונות הכרטוס החדשות של אגד לא הכירו בכרטיסי סטודנט שהוטענו מראש, מה שיצר טרטור מיותר ופגיעה במוניטין של החברה. חשוב גם להבין שהמקצוע דורש יכולות עמידה בזמנים. אנחנו חיים בעולם שבו גרסאות יוצאות במהירות והיחס שבין שלבי הפיתוח לבדיקות הצטמצם. הדבר בולט עוד יותר בעידן המובייל שבו גרסאות משוחררות למשתמשי הקצה בקצב של אחת לכמה שבועות".

מי קהל היעד של הקורס? מי מגיע ללמוד אצלך בקורס בודקי תוכנה QA?
"מגיעים אלי בעיקר אנשים שלמדו תחום שונה והם מרגישים דחף לשינוי מקצועי, רצון להגדיל את רמת השכר ומעל הכול – מחפשים כניסה לעולם ההיי-טק. מה שיפה בתחום הוא שבזמן קצר יחסית ניתן להכין אנשים ללא רקע וניסיון להיכנס בדלת האחורית לעולם הטכנולוגי".

וברגע שעשית זאת אתה יכול להתפתח לתחומים נוספים.
"יש הרבה דוגמאות של תלמידים שהגיעו ללא רקע, נכנסו לעולם הבדיקות והמשיכו להתפתח לקריירה מבטיחה. חלקם בתפקידי ניהול כראשי צוותים ומנהלי מחלקות של QA, חלקם כאנשי DBA, מנתחי מערכות, עיצוב וחווית משתמש ולא מעט המשיכו באופן טבעי ללמוד פיתוח".

ספר על חוויה משמעותית שזכורה לך מהמחזורים שלימדת.
"הדבר שהכי מרגש אותי במסגרת היותי מרצה בתחום ומוביל קורסי בדיקות הוא כאשר בוגרים שעסקו במקצועות רחוקים מאוד מהעולם הטכנולוגי מוצאים עצמם, לאחר סיום הקורס בטכניון – היחידה ללימודי המשך, משתלבים בהיי-טק ומספרים שהקורס היה עבורם מהלך משנה חיים. למשל, רתך מקיבוץ יחיעם בצפון שעסק בעבודת כפיים והיום הוא בודק בכיר ברפא"ל. בחור דרוזי, חקלאי מדלית אל כרמל, התקבל בסיום הקורס לפרויקט בדיקות והיום הוא ראש צוות בחברת מטריקס. או מורה לחינוך מיוחד שלא מצאה את עצמה בתחום והיום היא בודקת תוכנה בסטארט-אפ צעיר וחדשני בת"א או חרדית מבני-ברק שהגיעה ללא רק במחשבים כלל – והיום בודקת תוכנה ב'אלביט מערכות'".

shutterstock_289559477

הבוגרים משתלבים בהיי-טק ומספרים שהקורס היה עבורם מהלך משנה חיים

השפעה ואתגר

גם יונסי הגיע לתחום בודקי התוכנה לאחר שעשה שינוי מקצועי: "לאחר שנים בתחום של שירות לקוחות, נתקלתי במודעה של חברת היי-טק שחיפשה דוברי אנגלית לתפקידי הדרכה והטמעה. התקבלתי ומצאתי עצמי מטייל בעולם ומטמיע מערכות אצל חברות טלוויזיה בינלאומיות. במרוצת השנים הנסיעות הפכו מייגעות וביקשתי לעזוב, ורגע לפני שעזבתי הציעו לי לעבור למחלקת QA בחברה. קיבלתי את ההצעה וגיליתי לפתע עולם מרתק שבו אתה לא נדרש לקבל את הבעיה מהלקוח אלא לאתר אותה בעצמך. עולם אחר לגמרי גם מבחינת האתגר ובעיקר מבחינת היכולת שלך להשפיע על המוצר ולקדם את איכותו".

"מגיעים אלי בעיקר אנשים שלמדו תחום שונה והם מרגישים דחף לשינוי מקצועי, רצון להגדיל את רמת השכר ומעל הכול – מחפשים כניסה לעולם ההיי-טק. היתרון הוא שבזמן קצר יחסית ניתן להכין אנשים ללא רקע וניסיון להיכנס בדלת האחורית לעולם הטכנולוגי"

לפני עשור גם התחלת ללמד.
"יום אחד, לאחר שסיימתי את הקורס קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה ובצד השני שאלו אם אני יכול להחליף מרצה בקמפוס בו למדתי. תחילה זה היה נשמע מוזר, אבל החלטתי שאני יוצא לדרך, השיעור עבר בהצלחה יתרה והפכתי למרצה של הקבוצה. הבנתי שאני נהנה מתחום ההדרכה והחלטתי להפוך אותו לעיסוק העיקרי שלי".

אם לא היית עוסק במקצוע זה במה היית עוסק?
"הקורסים שלנו מורכבים מ-40% של לימודי טכנולוגיה ו-60% עבודה מנטלית עם התלמידים. להוכיח להם שהם יכולים, לייצר להם אתגרים בין-אישיים, להוריד מהם חשש מטכנולוגיות חדשות, להקנות להם אופי חשיבה ביקורתי ויצירתי. עבודה עם אנשים תמיד ריתקה אותי. אני מניח שהייתי נשאר בתחום ההדרכה החווייתית ומשלב את האהבה שלי לטיולים בחו"ל, אם לא הייתי מרצה לבדיקות תוכנה כנראה הייתי מדריך טיולים בחו"ל".

למידע נוסף על קורס בודקי תוכנה QA – לחצו כאן>

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/09/2012
    כבוד השופט, עברתי לאינטל

    כל אמא רוצה שהילד שלה יהיה עו"ד או רופא. אבל מה קורה אם הילד נהיה עו"ד ופתאום מחליט שנמאס לו? את התשובה מספק יואב כץ-דקל, עו"ד שהיום הוא סטודנט לאבטחת מידע ועובד באינטל

  • 15/08/2014
    התקדם לפיתוח אפליקציות

    מה זה SWIFT? למה לפתח בנפרד לאנדרואיד ואייפון? למה מפתח צריך להתייחס לחוווית משתמש? אביעד דאדון, המנהל הפדגוגי של התכנית ללימודי פיתוח אפליקציות סלולאריות, על כמה שאלות בתחום

  • 15/09/2014
    קריירה בהייטק

    תעשיית ההיי טק צומחת והתחום זקוק לידיים עובדות. איך משתלבים בתעשייה ואיך מתקדמים בה?

  • 15/10/2015
    מהפכת השיווק הדיגיטלי

    מה שהחל בבאנרים באתרי אינטרנט הפך לשוק יצירתי חסר גבולות שנוגס במשרדי הפרסום המסורתיים. השנה יפתח קורס ללימודי עקרונות השיווק הדיגיטלי בטכניון – היחידה ללימודי המשך ולא תאמינו כמה אפשרויות יש לתחום הזה להציע לכם

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button