המגזין

התכנית מכניסה אותך ל-state of mind של עולם ההייטק

מנתח מערכות המידע הוא הגורם המקצועי המגשר בארגון שיודע לאפיין את הצורך העסקי ולתת לארגון את הפתרון הטכנולוגי המתאים ביותר. דיברנו עם הבוגרים והבוגרות שלנו ושאלנו למה בחרו דווקא את התחום הזה, במה הם עוסקים היום וכיצד התכנית השפיעה על תפקידם וצורת החשיבה שלהם בתקופת דינאמית שכזו.

17/02/2022

מערכת העצבים המרכזית 
מי אתם, מנתחי מערכות מידע? מקצוע ניתוח מערכות מידע נמצא בהאצה ומנתחי מערכות המידע הם המומחים שמאפיינים, מפתחים ומטמיעים את הפתרונות הטכנולוגיים הטובים ביותר עבור הארגון. רבים מתבלבלים בינם לבין מתכנתים, וחושבים שהם יושבים כל היום מול מחשב ללא אינטראקציה אנושית. האמת היא בדיוק הפוכה! מנתחי מערכות עובדים בעיקר מול אנשים. הם הגשר בין המנהלים והעובדים בארגון שדוברים את "השפה העסקית" לבין אנשי הטכנולוגיה שעוסקים בפיתוח המערכות ודוברים את "השפה הטכנולוגית".
פגשנו כמה מבוגרי קורס ניתוח מערכות מידע בטכניון, לשמוע למה בחרו ללמוד את המקצוע ואיך עושים הסבה מקצועית מוצלחת גם כקריירה שנייה?

קורס ניתוח מערכות מידע בטכניון לימודי המשך ייפתח בקמפוס חיפה ובקמפוס שרונה ת"א – לפרטים >>

הכירו את פטריסיה בר-משה , יועצת מערכות מידע בחברת סנסקום

פטריסיה בר-משה, יועצת מערכות מידע בחברת סנסקום

לפני הקורס, פטריסיה הייתה מנהלת פרויקטים בחברת סלקום. לאחר הקורס היא התקדמה להיות יועצת ומנהלת פרויקטים בתחום מערכות מידע.

אז מה הביא אותך להירשם לתכנית של ניתוח מערכות מידע ולמה דווקא אצלנו? חבר שעבד איתי סיים את הקורס וסיפר שהוא מאוד תרם לו, אז אפשר לומר שהגעתי דרך המלצה של חבר. עשיתי השוואה בין קורסים נוספים והטכניון היה הקורס השלם ביותר, כלומר מקיף, שנה לעומת 8 חודשים. מצא חן בעיני שבתכנית של הטכניון מלמדים איך כותבים קוד ומקבלים היכרות עם עולם התכנות וזה היה נראה לי מעמיק יותר מתכניות אחרות בשוק.
באיזה כלים מהקורס את משתמשת היום? כיום יש לי הבנה טובה יותר בעולם של הדרישות העסקיות, איך כותבים מסמך אפיון, פונקציונלי וטכני. לפני הקורס לא ידעתי איך כותבים קוד והאמת שבכלל לא הכרתי את עולם הקוד. התכנית עזרה לי להבין את הדברים, להכיר דאטה בייס ואיך מייצרים תרשימים.

"התכנית היוותה עבורי קפיצת מדרגה מבחינת ידע מקצועי וטכני"

נשמע שאת ממליצה על התכנית. כן, אני חושבת שהתכנית באמת תרמה לי, נתנה לי ידע רב ואת "התמונה הגדולה". למדתי מה שהיה חסר לי בשביל להתחבר ולהיכנס לעולם מערכות מידע. בגדול היו מרצים מעולים, הם היו סובלניים כי הקורונה "נפלה עלינו" כבר בתחילת הקורס – היו 15 מפגשים פרונטליים ואחר כך עברנו לזום. בהתחלה היה מוזר ללמוד ככה ואחר כך הצלחנו בעזרת המרצים ללמוד בצורה טובה גם מרחוק.
________________________________________________________________________

אלי לקר, עצמאי ומנתח מערכות מידע

אלי לקר הוא מנתח מערכות מידע עצמאי

אז איך הגעת לתפקיד?
הגעתי לזה די במקרה. למדתי בעבר רפואה, בשנה רביעית הבנתי שזה לא בשבילי. התחלתי בתפקיד תמיכה, היו לי רעיונות לשיפור, ומשם התגלגלתי לתפקיד מנתח מערכות מידע.
אם אתה כבר עוסק בתחום, למה החלטת להשתתף בתכנית? מנהלת מערכות מידע שהייתה לקוחה שלי אמרה לי שאני בחור חכם אבל מבולבל, ולכן צריך לארגן את הידע שיש לי. היא המליצה לי ללמוד את הקורס בטכניון וגם קיבלתי המלצה ממכר נוסף שלי.
ובמבט לאחור, מה התכנית חידשה לך? התכנית עשתה לי סדר וארגון בידע שהיה לי. בנוסף, היא הרחיבה מאוד את הידע שהיה לי בבסיסי נתונים, ופתחה צוהר לעולם ניהול פרויקטים שהיה חדש בשבילי. הגישה של התכנית היא NO BULLSHIT – יש הבנה מאוד רצינית של ד"ר רמי רשקוביץ ושאר המרצים, שמי שבא לתכנית הזו הם אנשים עובדים או בעלי תואר שצריכים לקבל את הפרקטיקה.

"זה ממש קורס תכלס , hands on, פרקטי שמלמד את הכלים הרלווטים לתחום"

בנוסף מדובר בטכניון, עם רמה אקדמית גבוהה. בתור עצמאי לא ממש מעניין איפה למדת אבל זה עדיין פלוס להיות בוגר של הטכניון לימודי המשך".
__________________________________________________________________

יעל להב גור היא מנתחת מערכות מידע בהפניקס חברה לביטוח

יעל להב גור, מנתחת מערכות מידע בהפניקס

המטרה שלי היתה לשנות תפקיד. עבדתי כמגדירת דרישות ונגעתי בחומר שלימדו בקורס אז היה לי רקע בנושא, אבל חיפשתי עבודה אחרת. לאחר התכנית הגעתי לתפקיד הנוכחי. רציתי להתקדם ולהרחיב את האופקים ואני חייבת לומר שאני ממש אוהבת את המקצוע הזה

אז איך הגעת לקורס? בחרתי בלימודים בטכניון כי לדעתי זה בין המוסדות הכי מוערכים בארץ וגם בעלי בוגר הטכניון והמליץ לי ללמוד פה.

ספרי קצת על החוויה שלך בקורס קודם כל למדתי את מודל ERD , הניתוח עצמו, SQL, ניהול פרויקטים, (גם השתמשתי במתודות שלמדתי בעבודה הקודמת שלי). בנוסף, למדתי על כל מה שקשור בבניית תהליכים , קשרים בין הישויות.

"הנה, אפילו עכשיו פתחתי קובץ של הקורס והסתכלתי לראות! אני כל הזמן במגע עם מה שלמדנו"

לסיכום, למה את ממליצה על התכנית? כי זה נותן המון כלים לעבודה בחוץ בשוק העבודה. זה לא סתם תיאוריות, אפשר ליישם את הכלים שלמדנו. למדנו גם תכנות שאני לא נוגעת בו ביום יום אבל יוצא לי להסתכל על קודים של מתכנתים ואני מבינה, יש לי גישה לזה. בקיצור, הקורס נתן לי המון ידע ואני לא מפסיקה ליישם את מה שלמדתי.

_________________________________________________________________

ליאור ברקו, מנהל פרויקטים

ליאור ברקו הוא מנהל פרויקטים ועצמאי בתחום המחשוב

העסק של ליאור נותן תמיכה למערכות תב"ם (תכן בעזרת מחשב) ומערכות זמן אמת. ליאור בעל ניסיון של מעל 20 שנה בתחום המחשבים ובין השאר עסק גם בפיתוח וניתוח IT.
וואו, נשמע שיש לך חתיכת רזומה. אז מה התכנית נתנה לך? בתכנית למדתי איך מתכננים ובונים פרויקטים, היא הנגישה לי כל מיני כלים לעבודה, כמו למשל מערכות CRM". התכנים שלמדתי בקורס יושבים אצלי בראש וזה קופץ החוצה כשצריך ותורם לי.

אז למה אתה ממליץ על התכנית? זו תכנית מטורפת ומעשירה, מכניסה אותך לstate of mind של עולם ההייטק, התכנית בנויה ממש טוב וגם המרצים היו מעולים וממוקדים. בנוסף, בזכות הקורס הזה והידע שקיבלתי ממנו, המשכתי ללמוד קורס נוסף בתחום פיתוח והנדסת תוכנה.

___________________________________________________________________

אסיף מלכי, סטודנט לכלכלה

אסיף מלכי, סטודנט לכלכלה

במה אתה עוסק היום? היום אני עובד במשרת סטודנטים שלא קשורה לתחום והחלטתי להירשם ללימודי כלכלה, אבל בסיום הלימודים אני רוצה למצוא עבודה בתחום ניתוח מערכות המידע.

אז מה הביא אותך מלכתחילה להירשם לתכנית? חיפשתי קורס שקשור לדברים שיצא לי לעסוק בהם בצבא וניתוח מערכות הכי התאים לתיאור של מה שעניין אותי, שזה התאמת מערכות מסוימות לצרכים של ארגון, להבין מה מטרת העל, מה היעדים והמדדים.

תיארתי לעצמי שללמוד בטכניון זה משמעותי. גם התכנית היא בהיקף רחב של 500 שעות, אז החלטתי ללכת על זה בכל הכוח.

אתה מרגיש שאתה מוכן למצוא עבודה בתחום? כן, אני מרגיש מוכן. אני חושב שהלימודים בקורס יחד עם התואר הם הדבר הנכון כי התכנית מכווינה אותך. היא נתנה לי הרבה כלים, שניים עיקריים הם Power BI ו – SQL. בגלל שנחשפתי לתחום ה-BI בקורס, החלטתי ללמוד כלכלה. SQL עזר לי להבין דברים, הוא הפך את התיאוריה לפרקטיקה ואפיון למימוש. בנוסף, למדתי בקורס את החשיבה של מנתח מערכות מידע.
____________________________________________________________________

שחר חלבובסקי , מנהל אופרציה בתחום המזון והמשקאות

שחר חלבובסקי הוא מנהל אופרציה בתחום המזון והמשקאות.

ספר לנו קצת איך הגעת לתפקיד שלך. עסקתי לפני התכנית בכלל בתחום התיירות. הגעתי לחברה שבה אני עובד דרך חברה והתחלתי לעבוד בצד הטכני מול לקוחות, תמיכה בתוכנה ומשם התקדמתי לתפקיד הנוכחי.

למה בחרת לעשות קורס בניתוח מערכות מידע? התלבטתי בין תואר שני לבין קורס, ראיתי את התכנים שהטכניון מציע בקורס והבנתי שזה מתאים לי. בסופו של דבר הקורונה הביאה אותי להירשם כי הייתי בחל"ת ורציתי בעיקר להוציא את עצמי מהבוץ.

תכנית מקיפה מבחינת ידע ותואמת את דרישות השוק בתחום ההייטק

מה קיבלת בתכנית? חשיבה של ביזנס ולוגיקה שמאחורי מערכות מידע, רקע טכני של מה שהיה חסר ומבט כולל שפתח לי את החשיבה על איך עסקים בתחום ההייטק עובדים. זו תכנית מקיפה מבחינת ידע ותואמת את דרישות השוק בתחום ההייטק.

אם גם אתם רוצים להיות מנתחי מערכות מידע ולחולל שינוי בארגון שלכם, השאירו פרטים ונחזור אליכם עם סילבוס >>

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button