המגזין

להפוך תשוקה למקצוע: אדיר אסרף הפך מצלם אירועים לצלם אופנה מבוקש

אדיר אסרף חלם מילדות להיות צלם אופנה, את המצלמה הראשונה קנה בגיל 20 והתחיל לצלם אירועים. הוא הבין שחסר לו ידע מקצועי כדי להגשים את החלום. כשהגיע לבית הספר לצילום של הטכניון הוא השלים את הפער והמסלול המקצועי שלו השתנה מקצה לקצה

04/01/2019

"כשסיימתי את המסלול ויצאתי שוב לשוק הבנתי שיש לי ידע רב יותר מהרבה צלמים בתעשייה", צילום: אדיר אסרף

"מה שהביא אותי לטכניון זה גילוי עצמי על פער בתחום הצילום", מספר אדיר אסרף, 25, שאת המצלמה הראשונה שלו רכש בגיל עשרים, "התחלתי די מוקדם לצלם באופן עצמאי ולהתפרנס – בעיקר כצלם אירועים. אבל מהר מאוד התחלתי להרגיש שיש לי פער מקצועי ושאלתי את עצמי איך אני סוגר אותו." אחד החברים של אסרף סיפר לו על המסלול לצילום של הטכניון, היחידה ללימודי המשך והוא החליט לבדוק במה מדובר. "הגעתי לפגישת ייעוץ עם קובי גופר, המנהל האקדמי של בית הספר לצילום, והבנתי שמצאתי את התשובה, שם אהפוך לצלם אמיתי".

המסלול השנתי לצילום מקצועי של הטכניון מכשיר צלמי סטודיו מקצועיים וכולל שלושה סמסטרים במשך שנה, "נרשמתי למסלול והבנתי במהלך הלימודים כמה אני בעצם לא יודע. משיעור לשיעור קיבלתי ארגז כלים לצילום מקצועי מסחרי. להרצאות הגיעו צלמים מהשורה הראשונה בארץ שמלמדים במסלול, כשסיימתי את המסלול ויצאתי שוב לשוק הבנתי שיש לי ידע רב יותר מהרבה צלמים בתעשייה. זה כמובן עוד לא נגמר, יש לי עוד דרך לעבור אבל בשנה האחרונה התחלתי לצלם אופנה, תדמית ואוכל והפסקתי לצלם אירועים. אני עובד עם גופים כמו ידיעות אחרונות ומגזינים שונים. נסעתי להפקות אופנה בסיציליה, צילמתי עבור מגזין בלייזר, וצילמתי שלל אירועים והשקות".

אסרף מספר שעבורו צילום אופנה הוא חלום ילדות, "כילד חלמתי להיות מעצב אופנה, תמיד היה לי חיבור ללייף סטייל. כשהגעתי לפגישה הראשונה עם קובי הייתי נעול על כך שאני רוצה לצלם רק אופנה. קובי אמר לי שלא אהיה נעול ואשאר פתוח לעוד תחומים. ובאמת, כיום אני מצלם גם מזון ותדמית".

מה מרגש אותך בסגנון הצילום הזה?

"אני אוהב להיות על הסט, לפסל את האור על הדוגמנית או האובייקט, לממש את החזון שאני הולך לישון איתו בלילה. בזכות תמיכה של מרצים אדיבים שעמדו לרשותי יום ולילה לרשותי, הצלחתי לקטוף עוד כמה הישגים והזדמנויות, ארגז הכלים שרכשתי מאפשר לי לממש את החזון על הסט".

"כמו אדיר, מגיעים אלינו הרבה אנשים שעושים הסבה מקצועית: סגן אלוף בצה"ל שהיום הוא צלם מזון, רואת חשבון שהיום היא צלמת תדמית או אדריכלית לשעבר שהרגישה בגיל 40 שהיא רוצה לעשות שינוי והיום היא צלמת משפחה", מספר קובי גופר, המנהל האקדמי של המסלול

"כמו אדיר, מגיעים אלינו הרבה אנשים שרוצים לעשות הסבה מקצועית", מוסיף קובי גופר, היועץ האקדמי של המסלול, "יש לנו הרבה דוגמאות. למשל, סגן אלוף בצה"ל שהיה מכונאי מוטס והיום הוא צלם מזון, עובד ומתפרנס מהצילום. או מישהי שהייתה רואה חשבון בחברה גדולה ויצאה לפנסיה מוקדמת בגיל 40, היא החליטה להגשים חלום והיום היא צלמת תדמית ועובדת עם חברות גדולות כמו מיקרוסופט. דוגמא אחרת היא אדריכלית לשעבר שהרגישה בגיל 40 שהיא רוצה לעשות שינוי גם כדי להיות יותר עם המשפחה שלה, היום היא צלמת משפחה ומספרת שהיא מאושרת פי עשר. יש גם עורכי דין שמשנים קריירה ודוגמאות רבות נוספות".

כל אחד יכול להגשים את החלום ולעשות הסבה לצלם מקצועי?

"אנחנו מתחילים מהבסיס אבל חשוב להבין שהקורס הוא לא כזה שלוקחים בשביל הכיף כדי לצלם אחר כך ציפורים או שקיעות. מדובר במסלול מקצועי שמהרגע הראשון ועד האחרון מטרתו להכשיר את הצלמים לעולם העסקי, כדי להתפרנס מהצילום, בתחומים כמו פרסום, מזון, אופנה, תדמית ועוד".

איך פותחים דלתות אחרי הקורס?

"עולם הצילום הוא כזה שדלתות יפתחו רק עבור צלמים שיש להם תיק עבודות חזק. לכן זה באמת אחד הדגשים שאנחנו נותנים במסלול, עומדים על רמת גימור מאוד גבוהה, מכשירים את הצלמים מרמת הבסיס ועד רמת ההתמקצעות האבסולוטית בתוכנת פוטושופ ועוד. במקצוע הזה ללקוח לא באמת משנה איפה למדת, מה שמשנה לו זה תיק העבודות שיש לך שחייב להיות מעולה, ואת זה משיגים במסלול לצילום של הטכניון".

"אני אוהב להיות על הסט, לפסל את האור על הדוגמנית או האובייקט, לממש את החזון שלי", מקבץ צילומי אופנה ומזון של אדיר אסרף, בוגר המסלול לצילום בטכניון, היחידה ללימודי המשך >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפרטים נוספים, מועדי הרשמה ותנאי קבלה למסלול השנתי לצילום מקצועי של הטכניון, היחידה ללימודי המשך, הקליקו כאן

 

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 01/08/2017
    "אני מצייר עם המצלמה"

    הצלם פיני חמו חזר לבית הספר לצילום של הטכניון, בו למד, והפעם כמרצה אורח. בראיון איתו הוא מסביר מהם ההבדלים בין סגנונות הצילום, עד כמה התאורה חשובה ולמה הוא מצלם נשים שתלויות על בלונים

  • 29/01/2018
    "זה קורס חובה לכל צלם חובב"

    אם גם אתם צלמים חובבים ובעלי תשוקה לצילום, שהפכו לצלמי הבית של המשפחה ומנצלים את סוף השבוע כדי לצלם בטבע, תוכלו להתפתח ולעלות שלב בקורס צילום דיגיטלי ופוטושופ. "אנחנו רואים את התהליך המקצועי שעוברים הסטודנטים בקורס דרך העבודות שהם מציגים במהלכו".

  • 15/01/2016
    הבוגרים של היחידה: צחי קיבנשטיין

    את האהבה לצילום גילה צחי קיבנשטיין בזמן לימודי תקשורת. כשסיים את התואר לקח קורס בסיסי לצילום בטכניון היחידה ללימודי המשך ומשם התפתח לקורס צילום סטודיו מקצועי: "בטכניון גיליתי שאני יכול לפתח את האהבה שלי לצילום למקצוע"

  • 15/06/2013
    מאחורי המצלמה

    עולם הצילום הוא רחב וטומן בחובו סגנונות שונים. קובי גופר, מנהל המרכז ללימודי צילום בטכניון, מאפשר לעדשה שלנו להתמקד בו ומספר לנו איך הוא הפך לצלם ולמורה לצילום

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button