המגזין

"זה קורס חובה לכל צלם חובב"

אם גם אתם צלמים חובבים ובעלי תשוקה לצילום, שהפכו לצלמי הבית של המשפחה ומנצלים את סוף השבוע כדי לצלם בטבע, תוכלו להתפתח ולעלות שלב בקורס צילום דיגיטלי ופוטושופ. "אנחנו רואים את התהליך המקצועי שעוברים הסטודנטים בקורס דרך העבודות שהם מציגים במהלכו".

29/01/2018

מרגישים משיכה בלתי מוסברת למצלמה? יוצאים מדי סוף שבוע לטיול צילום בטבע? אם גם אתם צלמים חובבים בעלי תשוקה לצילום, שמתחרטים כמה פעמים במהלך היום שהמצלמה לא איתכם כי פספסתם פריים מושלם, קורס צילום דיגיטלי ופוטושופ הוא האפשרות שלכם להתפתח ולעלות שלב, לקבל עצמאות ולטפח ביטחון מאחורי העדשה.

צילום: שיר איזנברג, בוגרת קורס צילום דיגיטלי ופוטושופ

הקורס ייפתח השנה, לראשונה, גם בקמפוס שרונה בתל אביב, במסגרת הקורסים שמוצעים בבית הספר לצילום של הטכניון היחידה ללימודי המשך, שמכשיר מדי שנה צלמים מקצועיים וחובבים בתחומי צילום שונים.

"זה הקורס הבסיסי המקצועי ביותר בארץ שמיועד לחובבי צילום", מסביר קובי גופר, מנהל בית הספר לצילום, "הקורס כולל 15 מפגשים שעוסקים בשלושת עמודי התווך של מלאכת הצילום: קומפוזיציה, טכניקה ופוטושופ. חמישה שיעורים מוקדשים לסדנאות בשטח, בהן הסטודנטים מתרגלים צילום בהנחיית המורה בשעות היום וגם בסדנת לילה, כל פעם בלוקיישן אחר".

נשמע כמו חלום לחובב הצילום. איזה כלים רוכשים הסטודנטים בקורס?

"הקורס נותן להם את הכלים לבנות קומפוזיציות יותר יפות, להבין למה הם אוהבים תמונה אחת ולא אחרת וגם נותן להם שליטה מלאה במצלמה בחשיפה ידנית, וזה מאוד חשוב להתפתחות בצילום. זה כמו לנהוג על אוטו: מי שיודע לנהוג טוב יודע לנהוג גם על הילוכים ידניים".

קובי גופר, מנהל בית הספר לצילום

למה גם הכרה של יסודות הפוטושופ חשובה כל כך?

"כי בסופו של דבר התמונות הטובות שאנחנו רואים הן תמונות שכן עוברות עיבוד תמונה, אם זה כדי לשנות צבעים, לחדד רוויה של צבעים, לגעת במקום ספציפי בתמונה רק כדי להבהיר אותו, למשל. הפעולות האלו הופכות את התמונות להרבה יותר טובות והיום 99 אחוז מהצילומים עוברים עיבוד פוטשופ ברמה כזאת או אחרת".

 על פי גופר, ניתן לזהות את התהליך המקצועי שעוברים הסטודנטים בקורס דרך העבודות שהם מציגים במהלכו: "הסטודנטים שלנו נכנסים לקורס עם אהבה לצילום של דברים יפים כמו שקיעות או טבע ופתאום הם מגלים ומבינים שלצילום יש הרבה יותר משמעות: זה גם כלי הבעתי. אני רואה את זה בעבודות של הבוגרים בקורס, הן גם מאוד יפות ואסתטיות אבל הן גם מביעות את הצלם. זה משהו שצלמים חובבים מקבלים רק בקורס של הטכניון, כי הוא בנוי מביקורות ופידבקים של צילומים שעושים בשטח".

"הסטודנטים שלנו נכנסים לקורס עם אהבה לצילום של דברים יפים כמו שקיעות או טבע ופתאום הם מגלים ומבינים שלצילום יש הרבה יותר משמעות – זה גם כלי הבעתי"

צילום: רני ח'נג'ר, בוגר קורס צילום דיגיטלי ופוטושופ

מה הכוונה בכך שצילום זה גם כלי הבעתי?

"אנחנו מבקשים מהסטודנטים בקורס למצוא את הזווית שמאפיינת אותם, להפעיל תהליך מחשבתי. הרי אם אצלם צילום רחוב זה יכול להיות מאוד יפה אבל אפשר גם לתת לו משמעות. לשאול האם אני רוצה להדגיש את חלונות הראווה של החנויות ברחוב או את הסבתא שמחכה בתחנת האוטובוס. אני רואה איך הסטודנטים עוברים תהליך מעניין ומבינים שבצילום יש הרבה מעבר לרק יופי".

מה יקרה לצלם חובב שיגיע לקורס – איך הוא ייצא בסופו?

"הוא ייצא צלם הרבה יותר חזק טכנית, הוא יבין טוב יותר בקומפוזיציות והתמונות שלו ישתפרו פלאים. זה קורס חובה לצלמים ולדעתי התמהיל שלו מדויק, הצלמים יוצאים בעלי ידע גם בקומפוזיציה, גם בפוטושופ והם גם רוכשים את הטכניקה".

 

לפרטים נוספים והרשמה 04-8294228 או במייל infophoto@trdf.technion.ac.il

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 01/08/2017
    "אני מצייר עם המצלמה"

    הצלם פיני חמו חזר לבית הספר לצילום של הטכניון, בו למד, והפעם כמרצה אורח. בראיון איתו הוא מסביר מהם ההבדלים בין סגנונות הצילום, עד כמה התאורה חשובה ולמה הוא מצלם נשים שתלויות על בלונים

  • 15/01/2016
    הבוגרים של היחידה: צחי קיבנשטיין

    את האהבה לצילום גילה צחי קיבנשטיין בזמן לימודי תקשורת. כשסיים את התואר לקח קורס בסיסי לצילום בטכניון היחידה ללימודי המשך ומשם התפתח לקורס צילום סטודיו מקצועי: "בטכניון גיליתי שאני יכול לפתח את האהבה שלי לצילום למקצוע"

  • 15/03/2016
    שאלת בונוס עם זיו כץ

    הוא הושפע מהצלמת האמריקאית סאלי מאן, שינה את דעתו על המקצוע בעקבות הצילום המטלטל של קווין קרטר, אם הוא לא היה צלם הוא היה קונדיטור. זיו כץ, מרצה במרכז לצילום של הטכניון היחידה ללימודי המשך, עונה על השאלון שלנו למרצים

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button