מוקד מידע ורישום 04-8294228

ניהול מוצר Product Management

לימודי ניהול, יזמות ושיווק

מיקום
קמפוס שרונה, תל אביב
קמפוס הטכניון, חיפה
קמפוס עזריאלי, ירושלים
מתכונת הלימודים
15 מפגשים, פעם בשבוע
יתרונות התכנית
הקורס המקיף והפרקטי ביותר הקיים בשוק. כולל סימולציה מלאה לכל אורך הקורס המדמה תהליך עבודה אמיתי של מנהל מוצר
קהל היעד
מנהלי מוצר ושיווק מוצר, מנהלי מוצר חדשים בתחומם ו/או בעלי תפקידים שונים בארגון, המתעתדים לעשות הסבה לתחום.

אודות התכנית

ניהול מוצר הוא אחד התהליכים המרכזיים בכל ארגון שמייצר מוצרים ופתרונות. התהליך מאפשר ראיה הוליסטית של מחזור חיי המוצר. התהליך כולל את שלב הרעיון, הבחינה העסקית, הגדרת הבעיה והדרישות, הנחיית הפיתוח לגבי הפתרון, המיצוב השיווקי, השקת המוצר כולל החשיפה לשוק וסיוע למכירות. בסיום התהליך, משוב לשביעות רצון לקוחות ישמש כבסיס להמשך התפתחות המוצר ושיפור יכולותיו והתאמתו לשוק וללקוחות.

כיום, ניהול מוצר הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בחברות הייטק והביקוש מתעורר גם בחברות שהן לא בתחום ההי-טק המבינות את הצורך בפעילות ובעלי תפקיד בתחום ניהול מוצר. התפקיד מצריך יכולות הובלה, ידע טכנולוגי, חשיבה שיווקית ואחריות רבה.

הקורס מספק ידע וכלים לניהול מוצר עבור מנהלי מוצר ברמות תפקיד שונות כולל סמנכ"ל מוצרים או סמנכ"ל ניהול מוצר. הקורס מתאים לחברות ברמה פעילות שונות, כמו חברות ותיקות (מקומיות ו/או גלובליות), חברות הנדרשות לפיתוח מהיר של מוצרים (בגישת Lean Startup) והתמודדות עם שוק תחרותי ודינאמי ועוד. הקורס מטפל במתודולוגיות פיתוח שונות כמו Waterfall ומגוון גישות Agile.

מטרות התכנית

המטרה העיקרית של התוכנית היא להכשיר מנהלי מוצר ושיווק מקצועיים על ידי הקניית מתודולוגיות עדכניות וכלים להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת המוצר. בנוסף, התוכנית מאפשרת חשיפה של עולם ניהול המוצר למנהלי המוצר ולבעלי תפקידים נוספים בארגון, מציגה כלים ושיטות עבודה להשגת יעדים של מנהלי המוצר ומציגה תהליך ניהול המוצר. הקורס יקנה את הידע העדכני ביותר בתחום והבנת הרלוונטיות של המוצר לקהל היעד לכל אורך החיים שלו, תוך התאמה לצרכים הפרטיים של הארגון וחסכון בעלויות.

תפקיד מנהל מוצר כולל את ההתמחויות הבאות:
1. ניהול מוצר (Product Management) – התמחות במוצר עצמו. כוללת אחריות על הגדרת מוצרים חדשים וקיימים, ניהול הדרישות למוצרים, מעורבות רבה בפיתוח המוצר ובהשקה של המוצר. מנהל המוצר הוא המומחה בחברה למוצר והוא מייצג את דרישות השוק והלקוחות מול גופי הפיתוח.
2. ניהול שיווק מוצר (Product Marketing Management) – התמחות בשיווק המוצר. כוללת אחריות על מיצוב המוצר, דרכי הפצתו, שיתופי פעולה עם חברות אחרות והדרכת אנשי שיווק ומכירות בנושאים שיווקיים הקשורים למוצר.

תפקיד מנהל המוצר, על שני התחומים, משמש למעשה כערוץ דו-כווני לאיסוף מידע על השוק עבור פיתוח המוצר וחלון הראווה דרכו מוצג המוצר המוגמר לשוק. הוא הכוח המניע והתומך בכל שלבי החיים של המוצר על גרסאותיו השונות, החל משלב הגדרת האסטרטגיה של המוצר ועד להצלחתו בשוק.

תנאי הקבלה

• ניסיון עבודה בחברת המפתחת מוצרים בתחומי תעשיה שונים.
• ידע בסיסי במחזור החיים של מוצר.
• ידע באנגלית.
• ניסיון בשיווק – יתרון.

מתכונת הלימודים

תכנית לימודים של 15 מפגשים, כ- 4 חודשים, אחת לשבוע, בהיקף של 90 שעות אקדמאיות.
קמפוס חיפה: 8.11.18, ימי ה' אחה"צ בשעות 17:00-21:30
קמפוס ת"א: קורס ערב – 17.2.19, ימי א' אחה"צ בשעות 17:00-21:00
קורס בוקר – 18.12.18, ימי ג' בשעות 09:00-13:30
קמפוס ירושלים: ימי ב' אחה"צ

 

תכני הקורס

התחנות המרכזיות בחיי מוצר, על פי מהלך המתודולוגיה: ניתוח שוק, הגדרת בעיה, תכנית עסקית, ניתוח תחרות, דרישות שוק, דרישות מוצר, תכנית השקה ועוד.
הקורס יכלול פרויקט מתגלגל העוסק בפיתוח מוצר. תרגיל הסיכום יהיה הכנת מצגת ללקוח שמסכמת את כל מחזור חיי המוצר.

בוגרים מספרים

קורס מאוד מעניין ורלונטי! מאוד מתאים גם למנהלי פיתוח שצריכים לבוא בקשר ישיר עם מנהלי מוצר. ממליץ בחום!

אני מאד מרוצה מקצועית מהקורס. לאון מרצה מצויין, מעניין, סוחף ושולט בחומר הנלמד. היה לי פשוט כיף ללמוד ממנו ובטוחה שהידע שרכשתי יעזור לי בעתיד הקרוב.


אולי יעניין אותך לקרוא

  • 30/01/2018
    כולם מדברים על UX

    רן לירון, המנהל האקדמי של קורס "אפיון ממשק וחווית משתמש" מסביר על חשיבות מקצוע ה- UX (ראשי תיבות של user experience) ועד כמה הוא חלק מהחיים של כולנו: "לפני 15 שנה אנשים לא הבינו בכלל על מה אני מדבר, היום כולם כבר יודעים ש – UX זה חלק חשוב בכל מוצר, לעיתים זה אפילו עניין של חיים ומוות"

  • 21/12/2017
    המצעד השנתי של הטכניון היחידה ללימודי המשך

    מהמרכז ללימודי סייבר דרך בני הנוער המוכשרים ועד לדירקטורים של העתיד. שנת 2017 הייתה שנה עמוסה בטכניון היחידה ללימודי המשך ושנת 2018 תהיה מגוונת וחדשנית אפילו יותר. סיכום שנה חגיגי לקראת 2018 – השנה האזרחית החדשה!

  • 14/11/2017
    8 טיפים שיהפכו אתכם למנהלי מוצר בלתי נשכחים

    איך תהפכו למנהלי מוצר בלתי נשכחים, שניהלו פיתוח של מוצר שחולל שינוי, הניב הכנסה משמעותית לארגון או הגו רעיון מבריק למוצר ששינה את חווית המשתמש מקצה לקצה? אספנו עבורכם טיפים ממנהלי מוצר בכירים, לאחר פתיחת המחזור הראשון של קורס מנהלי מוצר ביחידה ללימודי המשך של הטכניון.

תכניות לימוד דומות

אפיון חווית משתמש UX

בקורס אפיון הממשק וחווית המשתמש (User Experience design, או בקיצור UX), נעסק בתכנון האינטראקציה בין משתמשים למערכות המחשב. נלמד כיצד חוקרים את קהלי היעד, מגבשים הבנה עמוקה של צורכיהם, הציפיות שלהם ויכולותיהם, ובהתאם –
מתכננים את מבנה המסכים ותהליכי העבודה בכדי ליצור חווית שימוש זורמת, נוחה ומהנה

מתודולוגיית AGILE – יום עיון 22.11

היחידה ללימודי המשך בטכניון מזמינה אותך להתעדכן בכל מה שחדש בתחום ניהול פרויקטים בסביבת Agile

מתודולוגיות מתקדמות בניהול פרויקטים והכנה למבחן ה-PMP®

הקורס מעניק את הידע ואת הכלים המעשיים הנדרשים להצלחה בניהול הפרויקטים בארגון ולשיפור תוצאותיו העסקיות ובהכנה למעבר בהצלחה של בחינת ההסמכה כ-PMP®

ניהול פרויקטים בסביבה דינמית DPM

התכנית מתמקדת במתודולוגית PMBoK לניהול פרויקטים המתבססת על מודלים כמותיים ומודלים ניהוליים

סדנת מו"מ ומנהיגות PON

The Program on Negotiation at Harvard Law School (PON), the world leader in negotiation research and education

למידע נוסף על התכנית ניהול מוצר Product Management השאירו פרטים:

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: odeda@trdf.technion.ac.il