המגזין

להיות מנהל/ת מוצר: תפקיד מרכזי בהייטק (עם משכורת של 30 אלף ₪ בחודש) שלא דורש בהכרח רקע טכנולוגי

12/08/2021

לאחרונה פורסמה בכלכליסט רשימה של עשרות חברות הייטק בכירות, המגייסות בימים אלו מנהלי מוצר, ביניהן ניתן למצוא את פייסבוק, מאנדיי, אפספלייר, וויקס ועוד. 

מה זה מנהל/ת מוצר?

התפקיד דורש לרכז את הצרכים באשר לפיתוח מוצר ספציפי מצד הלקוחות, מחלקת השיווק והמכירות ומחלקות הפיתוח. מנהל מוצר הוא זה שיצביע על הבעיות השונות ויתכנן את מתן הפתרונות עבורם בהתאם לתיעדוף בחשיבות, בתקציב ובלוח הזמנים.

ובאופן יותר ספציפי?

התפקיד בעצם מורכב משני צדדים:

  1. ניהול מוצר (Product Management) – התמחות במוצר עצמו. כוללת אחריות על הגדרת מוצרים חדשים וקיימים, ניהול הדרישות למוצרים, מעורבות רבה בפיתוח המוצר ובהשקה של המוצר.
  2. ניהול שיווק מוצר (Product Marketing Management) – התמחות בשיווק המוצר. כוללת אחריות על מיצוב המוצר, דרכי הפצתו, שיתופי פעולה עם חברות אחרות והדרכת אנשי שיווק ומכירות בנושאים שיווקיים הקשורים למוצר.

מה המשכורות בתחום?

בעוד המשכורת למשרה התחלתית של מנהל מוצר אינטרנט או חומרה למשל נע בין 15 ל-20 אלף ₪, עם הוותק המשכורת מטפסת וכעבור 5 שנים כבר יכולה להגיע ל-30 אלף ₪ בחודש.

לצד המשכורות הטובות, מדובר במשרה שהיא יחסית יציבה כיוון שמדובר בתפקיד משמעותי ברוב החברות והצורך למנהלי מוצר, כאמור, רק עולה.

מי יכול/ה להיות מנהל/ת מוצר?

מנהלי מוצר יכולים להגיע מרקעים תעסוקתיים מאוד שונים ואין הכשרה ספציפית שנדרשת עבור התפקיד. יש מנהלי מוצר שמגיעים מרקעים טכנולוגיים ויש כאלו המגיעים מרקעים עסקיים. התפקיד מצריך יכולות הובלה, חשיבה שיווקית ואחריות רבה.

קורס ניהול מוצר של היחידה ללימודי המשך בטכניון הוא הקורס המקיף והפרקטי ביותר הקיים בשוק, כולל סימולציה מלאה לכל אורך הקורס המדמה תהליך עבודה אמיתי של מנהל מוצר. רבים מבוגרי ובוגרות הקורס שלנו השתלבו כמנהלי/ת מוצר בכירים/ת בחברות גדולות. הקורס מתקיים בקמפוסים חיפה, תל אביב וירושלים. לפרטים על הקורסים הקרובים לחצו כאן >>

סיום קורס מנהלי מוצר בקמפוס הטכניון בשרונה ת"א

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 29/10/2019
    7 הטיפים שמנהל מוצר לא יכול בלעדיהם

    מנהלי מוצר ויזמים יודעים שמרבית המוצרים נכשלים. מהן "7 הדיברות" שצריך להכיר כדי להימנע מכישלון? מאת לאון מאלאלל, המנהל האקדמי של קורס ניהול מוצר.

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button