המגזין

במיוחד עכשיו: יתרון משמעותי לעתידם של תלמידי תיכון

אחרי שחוו שנה מורכבת ומאתגרת, הגיע הזמן לפצות אותם על הזמן שאיבדו. Cyber Camp, תוכנית הקיץ של הטכניון לימודי המשך לתלמידי תיכון, תחשוף אותם לתחום מרתק וחדשני שיכול לשנות את עתידם

25/04/2021

החודשים שמאז התפרצות נגיף הקורונה, השפיעו על תלמידי התיכון בישראל באופנים רבים. שגרת הלימודים שלהם השתבשה, הם עברו מהוראה בכיתה ללמידה שעיקרה בזום, ואיבדו זמן יקר שיכלו להשקיע בבניית בסיס לעתידם המקצועי. היכולת לחזור לשגרה מסוימת, גם אם באופן הדרגתי, פותחת בפניהם חלון הזדמנויות יוצא דופן במהלך הקיץ הקרוב.

בוגרי ובוגרות Cyber Camp מחזור ראשון

"לאחר שנה מורכבת במהלכה סבלו מקטיעת הרצף הלימודי, עכשיו זה הזמן שלהם להיחשף לכמה שיותר תחומים שיכולים לסייע בקבלת החלטות הנוגעות לעתיד"

לאחר שנה מורכבת במהלכה סבלו מקטיעת הרצף הלימודי, עכשיו זה הזמן שלהם להיחשף לכמה שיותר תחומים שיכולים לסייע בקבלת החלטות הנוגעות לעתיד. החל מההחלטה באיזו מגמה להשתלב ועד להחלטה לאיזו יחידה להתמיין בצבא או מה ללמוד בתואר הראשון. עבור הורים לתלמידי תיכון, התקופה הקרובה היא הזדמנות חד פעמית להעניק להם את הכלים המתאימים, במטרה לאפשר להם להגיע ערוכים יותר לצמתים המרכזיים בחייהם.

המקפצה שאסור להתעלם ממנה בעידן הדיגיטלי

העולם הדיגיטלי של היום, מחייב את דור העתיד להצטייד בסט כלים מגוון ושונה מזה שהתרגלנו אליו. אותם התלמידים שישתלבו בתפקידי מפתח בשירותם הצבאי וייצאו אל שוק העבודה לאחר מכן, מחויבים כבר היום בחשיפה לידע נרחב ועדכני בתחומים רבים. כאשר אחד מהבולטים שבהם הוא ללא ספק תחום הסייבר.

מועמדים שיגיעו למיונים לצבא עם ידע בעולם הסייבר, יזכו ביתרון משמעותי בכל הקשור לקבלה לתפקידים ויחידות מבוקשות, אשר מהוות מקפצה למגוון משרות באזרחות. כמו כן, החשיפה המוקדמת לתחום תאפשר לתלמידים להחליט כבר עכשיו אם ברצונם להמשיך ללימודים מקיפים יותר בעתיד, ועל ידי כך להשקיע זמן במגמות ובקורסים רלוונטיים לפיתוחם האישי.

מרמה בסיסית במחשבים – לתקיפת מכונה ברשת

היחידה ללימודי המשך של הטכניון, שמה לה למטרה לפתח מגוון תוכניות לימוד המותאמות לענפי התעשייה המובילים בישראל. בוגריהן זוכים להכשרה רלוונטית במסלולים השונים, ויכולים לשפר את סיכוייהם להשתלב בתפקידים מבוקשים. בכל הקשור לתלמידי תיכון, היחידה ללימודי המשך בטכניון מקיימת תוכניות שונות אשר מטפחות את כישוריהם ועוזרות להם להכיר תחומים בולטים בשוק של השנים הקרובות.

יניב ברקאי

Cyber Camp טכניון היא תכנית קיץ באורך 10 ימים (80 שעות אקדמיות) שמתקיימת בקמפוסים בחיפה, ת"א וירושלים, המיועדת לתלמידי כיתות י'-י"ב, במטרה להעניק להם את הרקע וההבנה של האתגרים אותם מציב עולם הסייבר. לפי יניב ברקאי, מרצה בתוכנית, "התלמידים בעצם לומדים מרמה בסיסית של אפס ידע במחשבים, עד לרמה שהם מסוגלים לתקוף מכונה שיש להם ברשת". מדובר בצעד הראשון של התלמידים בדרך לבחירה בתחום הסייבר, במטרה להעניק להם רקע ובסיס חזקים להשתלבות בקורסים והכשרות מתקדמות בתחום. החל מהשירות הצבאי, דרך לימודי המשך וכדומה.

"התלמידים בעצם לומדים מרמה בסיסית של ידע במחשבים, עד לרמה שהם מסוגלים לתקוף מכונה שיש להם ברשת"

התוכנית נבנתה על ידי מדריכים ומומחים יוצאי יחידות צה"ל, האקדמיה והעולם המקצועי, ותתקיים בשני מחזורים (ביולי ובאוגוסט) בקמפוס חיפה, קמפוס שרונה ת"א וקמפוס ירושלים. הלימוד יתבצע באופן פרונטלי, לצד חברים נוספים בכיתה ובליווי צמוד של המדריכים. זאת בניגוד ללימודי הקפסולה והשיעורים בזום, שרבים מהתלמידים נאלצו להסתגל אליהם לאורך השנה האחרונה.

"אמרתי לעצמי שלא אוותר על זה"

אימון בסימולטור סייבר מקצועי של הטכניון

נוסף לתעודת סיום של הטכניון לימודי המשך, הלומדים יקבלו גם חשיפה ייחודית לתחום שרבים מהם התעניינו בו עוד טרם התוכנית. "בבית הספר לא הייתה לי הזדמנות להיפתח לתחום, כי למדתי במגמות מדעיות אחרות כמו כימיה-ביולוגיה" סיפרה אווה מונרך, אחת מבוגרות התוכנית. "אבל אמרתי לעצמי שאני לא אוותר על זה, כי זה משהו שמעניין אותי".

בתקופה בה רבים מהתלמידים חושבים הרבה מעבר לתעודת הבגרות, חלקם מגיעים לתוכנית מתוך ידיעה שמדובר במקפצה משמעותית לעתידם המקצועי. אופיר רונן, שהשתתף בתוכנית בגיל 17, הגדיר את המטרות שלו באופן מובהק כבר בשלב מוקדם. "ידעתי מגיל קטן שאני מעוניין להגיע ליחידת מודיעין-טכנולוגית, ואני יודע שהבחירה הזאת יכולה לפתוח עבורי דלתות גם באזרחות".

"לסיים את הקיץ עם יתרון משמעותי ובתחושה חיובית, אפילו על רקע שנת הקורונה המאתגרת"

על ידי רכישת הידע הנדרש מהמומחים של עולם הסייבר, הנהלת היחידה ללימודי המשך בטכניון מאמינה ש"התלמידים יוכלו לסיים את הקיץ עם יתרון משמעותי ובתחושה חיובית, אפילו על רקע שנת הקורונה המאתגרת". ומה לגבי הפרקטיקה? ייחודו המשמעותי של ה-Cyber Camp הוא בעובדה שהוא לא מסתפק בתיאוריה אלא מאפשר לתלמידים להתנסות בפועל בנושאים שלמדו. זאת באמצעות אימון בסימולטור סייבר מקצועי בטכניון, המדמה תרחיש של מתקפת סייבר בזמן אמת!

לפרטים והרשמה יש לפנות ליחידה ללימודי המשך של הטכניון בטלפון או בווטסאפ במספר 04-8295050 או לקרוא עוד באתר התכנית >>

מתעניינים בתחומים אחרים? תכנית Data Science לתלמידי תיכון תיפתח גם בקיץ הקרוב >>

עוד כתבות שיעניינו אותך

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button