המגזין

תלמיד תיכון השתתף בסייבר קאמפ בטכניון וחסך לרשת יס פלאנט מאות אלפי שקלים

רועי לנץ יצא לסרט וקיבל קוד קופון להשתתפות במבצע. כשהגיע הביתה, הוא הריץ תוכנה לפי שיטת האקינג שלמד ב-Cyber Camp של הטכניון, התוצאות הפתיעו גם אותו

30/06/2019

לנץ שם לב למשהו משונה בקוד וזה החזיר אותו לתכנים שלמד בסייבר קאמפ של הטכניון בחופש הגדול

בחופש הגדול שבין כיתה י' לכיתה י"א השתתף רועי לנץ בסייבר קאמפ (Cyber Camp) של הטכניון. "לא היה לי רקע בסייבר, אבל כן היה לי רקע במדעי המחשב והתעניינתי בעולם הסייבר", הוא מספר. הקאמפ הסתיים ולנץ חזר ללימודים. בחופשת פסח האחרונה הוא יצא לסרט במתחם יס פלאנט ואחרי הסרט קיבל קוד קופון למבצע של רשת בתי הקולנוע.

לפי המבצע, מי שקנה כרטיס לסרט קיבל קוד שאפשר להזין באתר כדי ליהנות משלל פרסים כמו כרטיסי VIP להקרנה מיוחדת או להגדיל את הפופקורן בסרט הבא. אלא שלנץ שם לב למשהו משונה בקוד, הוא היה בנוי רק ממספרים וזה החזיר אותו לתכנים שלמד בסייבר קאמפ של הטכניון בחופש הגדול.

"ראיתי שהקישור של הקודים מורכב מקישור ואז קוד סימן שאלה-שווה ואז הקוד", הוא מסביר, "חשבתי שאם זה ככה אולי אין הגבלה על כמות הקודים שאפשר לקבל. אז כשחזרתי הביתה הכנתי תוכנה שפשוט מנסה להיכנס לכל הקישורים, כל פעם עם קוד אחר. הלכתי לישון והתוכנה רצה, בבוקר קמתי לקובץ של אלפי קודים שמאפשרים מלא חינמים מההטבות של המבצע".

צפו בסיקור >> https://www.youtube.com/watch?v=S8ue6gh1cJM

בסייבר נהוג לחלק את ההאקרים לכאלה שפועלים למטרות רעות או טובות, במקרה של לנץ הוא היה האקר בכובע לבן שמאתר פרצות סייבר לטובת שיפור והגנה. "שלחתי ליס פלאנט פניה וגם למפתחים של האתר, הם ענו לי עם מכתב תודה, התקשרו, ותיקנו את הפרצה"

בסייבר נהוג לחלק את ההאקרים לכאלה שפועלים למטרות רעות או טובות, במקרה של לנץ הוא היה האקר בכובע לבן שמאתר פרצות סייבר לטובת שיפור והגנה. "שלחתי ליס פלאנט פניה וגם למפתחים של האתר, הם ענו לי עם מכתב תודה, התקשרו ותיקנו את הפרצה. זאת הייתה הרגשה טובה וגם בחדשות סיקרו את זה. חברים שלי ראו אותי בטלוויזיה וזה היה כיף. את השיטה הזאת למדתי בסייבר קאמפ של הטכניון, בלי ניסיון קודם".

מתן קריאל

גם מתן קריאל, היום בן 19, השתתף בסייבר קאמפ של הטכניון כשהיה תלמיד תיכון. "התחום מאוד עניין אותי, למדתי קצת סייבר בבית הספר וגם בצורה עצמאית. נרשמתי כי רציתי להעמיק ולבסס את הידע שלי בסייבר ולקבל מידע מקצועי, חשבתי שזאת ההזדמנות שלי לקחת את הסייבר לשלב הבא".

כיום קריאל נמצא במכינה קדם צבאית, את ענייני הסייבר השאיר בצד באופן זמני, אבל הוא בהחלט מכוון לקריירה בעולם ההייטק, "אני ממליץ לכל מי שמעניין אותו להיכנס לתחום הסייבר בצבא או בקריירה להירשם לסייבר קאמפ, גם למי שאין לו רקע קודם. היו לנו מדריכים מעולים והחלקים של ההתנסות האמיתית כמו למשל בסימולטור בו מתרגלים תרחישים של לוחמת סייבר והגנת סייבר היו ממש מעניינים".

למי מתאים הסייבר קאמפ? "דרישות הקדם לתוכנית הן אנגלית ברמה טובה, מעבר מבחן התאמה וכישורי לוגיקה וחשיבה יצירתיים. המטרה שלנו היא לקחת את הידע הבסיסי שיש למשתתפים ולעגלו למקשה אחת כדי שהם יוכלו להבין באמת מה זה סייבר", מסבירה אתי ברגר, מרצה בתכנית ומומחית לסייבר, "בסייבר קאמפ המשתתפים נחשפים למושגים הבסיסיים ביותר ועד למורכבים ביותר. כך יהיו להם כישורי תקיפה והגנה שיהוו עבורם בסיס לבחירת המקצוע העתידי".

לפרטים נוספים והרשמה ל – Cyber Camp לתלמידי תיכון בחופשת הקיץ בטכניון, היחידה ללימודי המשך הקליקו >>

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 10/05/2019
    מתכננים את העתיד המקצועי כבר בחופשת הקיץ: Cyber Camp לבני נוער

    בחודשי הקיץ יפתח מחזור נוסף של מחנה Cyber Camp לבני נוער בטכניון, היחידה ללימודי המשך. זוהי פעילות קיץ מהנה שיכולה להוות גם תשתית לעתיד המקצועי. "הבנתי שזה יכול לעזור לי להכיר את תחום הסייבר גם כהכנה להמשך הדרך, בצבא ובחיים", אומר שון אברמוב, אחד המשתתפים

  • 11/05/2018
    תכניות לקיץ: Cyber Camp לבני נוער בטכניון

    הסייבר קאמפ מתאים לבני נוער שמתעניינים בתחום הסייבר, רוצים להעמיק בו ולתרגל אותו בסימולטורים מיוחדים ובהדרכה של מיטב המומחים בתחום. הקאמפ מתקיים בקמפוס חיפה, ת"א וירושלים ב-2 מחזורים במהלך הקיץ

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button