המגזין

שלוש נשים שלושה שינויים

אנחנו אומרים לעצמנו שהגיע הזמן לעשות שינוי. לעשות משהו חדש, משהו שישמח אותנו וימלא את עולמנו בחוויות טובות. לעיתים אנו משאירים את השינוי בגדר חלום אך יש בינינו כאלה שמעזים, מגשימים וזוכים במסלול חדש של שמחה. בכתבה שלפניכם – שלוש נשים שעשו את זה

15/03/2015

shutterstock_403515793

אין כמו תחושת הסיפוק מלעסוק במשהו שבאמת אוהבים לעשות

דנית טיקוצקי – מחינוך לעיצוב

דנית טיקוצקי, בת 40 ואם לארבעה, הייתה מורה מוסמכת לחינוך גופני ואף עבדה כמחנכת של כיתה בחטיבת הביניים. חלומה הביא אותה ללימודי עיצוב פנים ביחידה ללימודי חוץ בטכניון.

לדבריה, מה שגרם לה לרצות לעשות שינוי במקצוע היה שילוב של מספר גורמים שחיזקו בה את המחשבה להתחיל מהתחלה: מערכת החינוך נכנסה לרפורמת אופק חדש ואהבתה לכל דבר שקשור בעיצוב, "תמיד היתה בי אהבה לכל דבר שקשור בעיצוב, אפילו הכיתה שחינכתי הייתה הכי עדכנית ומושקעת…ואסף בעלי שעודד אותי להתפתח ולנסוק בעסק משלי" אומרת דנית.

עצתה של דנית לנשים שרוצות לעשות שינוי: "ללכת ללמוד משהו שמעניין ברמה של ללכת ולחקור, להקדיש הרבה זמן מעבר לשעות בכיתת הלימוד, לפתוח את הראש והחשוב ביותר: לשאול רק אנשים שהתמודדו עם שינוי בהצלחה, להקיף את עצמך באנשים שיעודדו אותך לעשות שינוי ולפרוץ, ולא להישאר באזור הנוח כברירת מחדל, אלא להעז".

ללכת ללמוד משהו שמעניין ברמה של ללכת ולחקור, להקדיש הרבה זמן מעבר לשעות בכיתת הלימוד, לפתוח את הראש והחשוב ביותר: לשאול רק אנשים שהתמודדו עם שינוי בהצלחה

לאה'לה הירשלנד – ענף הדיג לתחום המקרקעין

לאה'לה הירשלנד, אם עסוקה לשלושה ילדים, למדה הנדסה אזרחית בטכניון, המשיכה כמנהלת בענף הדיג והחליטה לעשות שינוי בעקבות חלום.

"מזה זמן רב לצד עבודתי בענף הדייג אני עוסקת בנדל"ן כתחביב. התחביב הפך עם השנים למקור הכנסה נוסף. כשנוכחתי לדעת שהשילוב של הידע מלימודי הקודמים בטכניון -בפקולטה ל"הנדסה אזרחית" ביחד עם הנסיון והכישורים שרכשתי כמנהלת עסקים בענף הדייג הינו כה מעניין ויחודי, החלטתי לעבור שלב ובעקבות חברתי הטובה שהיא שמאית בעצמה, שחולמת איתי נדל"ן בלילות (עם 3 ילדים ביום יום אפשר לחלום רק בלילה), התחלתי בלימודי השמאות.

שמאות מקרקעין בעייני הוא מקצוע עם ראיה רחבה שדורש מגוון כישורים, הוא מקצוע דינמי אך מיושב , מאגד תחתיו אנשים ראויים שנבחרו ונבחנו לרוב בקפידה – מה שמצליח לשמור אותו איכותי ותקין, ומעל לכל הוא מעניין אותי באמת!"

"שמאות מקרקעין בעיני הוא מקצוע עם ראיה רחבה שדורש מגוון כישורים, הוא מקצוע דינמי אך מיושב, מאגד תחתיו אנשים ראויים שנבחרו ונבחנו לרוב בקפידה – מה שמצליח לשמור אותו איכותי ותקין, ומעל לכל הוא מעניין אותי"

עצתה של לאה'לה לנשים שרוצות לעשות שינוי: "עצתי לנשים ולגברים כאחד – כשאנחנו שוקלים שינוי כנראה שיש סיבה, השינוי יכול לבוא ממקומות שונים וכמעט תמיד אנחנו דוחים אותו מסיבות פרקטיות שקשורות ליומיום הגדוש שלנו. אני למדתי שאם הכל נעשה במתינות כולנו מרוויחים. בעלי – שאשתו שמחה ומלאת סיפוק ומקטרת על מבחנים (זה מצעיר אותי). ילדיי – שלומדים שיעור חשוב לחיים שלהם עצמם, ויכולים לעבור אותי בציונים (בשמאות 60 זה כמו 100) ואני – שעושה בחיי את הדברים החשובים ביותר מבחינתי – אני אמא ורעיה שעובדת ולומדת ומגשימה את כל חלומותיה."

שרון בוכבינדר – מאדריכלות לצילום

שרון בוכבינדר, בת 37 ואם לילדים, למדה אדריכלות נוף ועסקה במשך שנים במקצוע, אך הרגישה שהיא לא ממצת את הפוטנציאל שלה.

"אין כמו תחושת הסיפוק מלעסוק במשהו שבאמת אוהבים לעשות. ממליצה להעז ופשוט ללכת בעקבות הלב"

"שנים שחיפשתי מפלט מתפקידי כאדריכלית נוף, השעות הרבות מול המסך, העבודה "השחורה" השרטוט, הפרויקטים שנמשכו זמן רב מבלי לראות תוצאות מיידיות, לא היה מקום ליצירתיות וליצירה.. פשוט לא מצאתי את עצמי." עצתו של בעלה הביאה אותה ללמוד צילום.

היא הפסיקה את עבודתה והשקיעה את זמנה ומרצה בקורס צילום ביחידה ללימודי המשך בטכניון: "חיפשתי עיסוק בו יש מקום ליצירתיות, מקום להתפתח ולגדול ועם זאת מקצוע המאפשר אינטראקציה עם אנשים ובעיקר עם ילדים".

עצתה של שרון לנשים שרוצות לעשות שינוי: "ממליצה לבדוק טוב ולחקור מה אני באמת רוצה לעשות…לפעמים לוקח זמן עד שמסיקים את המסקנות, אך אין כמו תחושת הסיפוק מלעסוק במשהו שבאמת אוהבים לעשות. ממליצה להעז ופשוט ללכת בעקבות הלב."

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/11/2013
    10 מעצבי פנים ששינו את העולם

    תחומים רבים משפיעים על חיינו, אנשים רבים משפיעים על חיינו ולמען האמת, אנחנו לא תמיד מודעים להשפעה שלהם. הרכבנו עבורכם רשימה של 10 מעצבי פנים ששינו את העולם שלנו וכדאי להכיר אותם

  • 15/03/2014
    להרחיב את הידע

    אנשי המקצוע הפועלים בתחום ההנדסה העירונית, נדרשים לידע עצום במגוון תחומים שונים. הטכניון הרים את הכפפה ופתח מסלול חדש לתואר שני MUE בהנדסה עירונית. פרופ' ירח דויטשר, ראש המסלול, מסביר על ייחודה של התוכנית

  • 15/03/2013
    מגשימה חלום

    רק אחרי שבנה הבכור אובחן כבעל הפרעת קשב טליה דניאלי גילתה את תחום האימון והחליטה להחליף מקצוע. סיפור מעורר השראה על שינוי בקריירה שהשפיע על כל המשפחה

  • 15/02/2015
    אנחנו על המפה

    כיצד יודעות חברות שילוח להעביר עשרות אלפי חבילות לכתובות הנכונות ובזמן כה קצר? כיצד יודעות אפליקציות ומערכות ה-GPS לבחור עבורכם מסלול קצר ונוח? ואיך כל זה קשור לתחום הבניה?

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button