המגזין

חשבתם שהחיים בהייטק נגמרים בגיל 45? חשבו שוב

בזמן שדור ה- Y קופץ בין מקומות עבודה בקצב מהיר, תעשיית ההייטק מחפשת את העובדים הותיקים שיתרמו מנסיונם. קורס חדש ומסובסד למהנדסי תוכנה ותיקים ידאג להשלמת הפערים הטכניים הנדרשים בשוק

01/06/2017

mnmr

מי שלמד הנדסת תוכנה לפני עשרים שנה ולא עסק בתחום, ייתכן וכלל לא יכיר את הפיתוחים האחרונים, מה שישאיר אותו הרחק מאחור בשוק העבודה.

עד כמה שונה העולם הטכנולוגי היום מזה שהיה לפני עשרים שנים? מספיק להסתכל על מכשיר הטלפון החכם כדי לקבל תמונת מצב לכמה דרמטיות היו הקפיצות הטכנולוגיות שעשתה תעשיית ההייטק בחלוף השנים. המשמעות? מי שלמד הנדסת תוכנה לפני עשרים שנה ולא עסק בתחום, ייתכן וכלל לא יכיר את הפיתוחים האחרונים, מה שישאיר אותו הרחק מאחור בשוק העבודה.

על כן, שיתוף פעולה ייחודי בין מספר גופים, ביניהם הטכניון היחידה ללימודי המשך בשיתוף תכנית אמצע הדרך מיסודם של ממשלת ישראל וג'וינט ישראל, הוביל ליצירת קורס חדש להכשרה עדכנית למהנדסי תוכנה ותיקים. הקורס מתאפיין בסבסוד תקדימי ועלותו עומדת על 2,500 שקלים בלבד. הוא יכלול 330 שעות אקדמיות, יתקיים בקמפוס שרונה בתל אביב ויפתח בקיץ הקרוב. בוגרי הקורס יזכו לליווי תעסוקתי וסיוע בנטוורקינג איכותי למטרת השתלבות בשוק העבודה.

התוכנית מיועדת למהנדסי תוכנה בעלי רקע וניסיון מקצועי בתחום התוכנה, אשר אינם עוסקים בשנים האחרונות בתחומם ומעוניינים להתרענן ולהשתדרג בידע מקצועי רלוונטי, על מנת לחזור לעבודה בתחום

"התכנית נולדה עבור אנשים שלמדו את התחום הרלוונטי של תוכנה, מחשבים או מדעי מחשב והם בעלי רקע וניסיון אבל הם לא עוסקים בתחומם", מסביר פרופסור עמיר תומר, המנהל האקדמי של התוכנית, "זה קורה לרוב כי הם פנו לתפקידים ניהוליים שלא שומרים על העדכניות הטכנית שלהם. במידה והם רוצים לחזור לעבודה בתחום ההייטק, הם במצב בו מצד אחד יש להם ידע אבל מצד שני הוא לא עדכני".

אפליקציות, סייבר, ביג דאטה וארכיטקטורות תוכנה מורכבות. אלה רק חלק מנושאי הלימוד בקורס הרענון למהנדסי תוכנה ותיקים

אפליקציות, סייבר, ביג דאטה וארכיטקטורות תוכנה מורכבות. אלה רק חלק מנושאי הלימוד בקורס הרענון למהנדסי תוכנה ותיקים

מהם הפערים הטכנולוגיים שעליהם להשלים?

"יש מספר תחומים שנמצאים היום בלב ההיטק והם המבוקשים ביותר. בין היתר ניתן לציין את ההתפתחות של הטלפוניה הסלולארית ושימושים של אפליקציות מול שרתים רחוקים. יש ביקוש גם לפיתוח אפליקציות באינטרנט שיכולים לתת שירותים וגם לפיתוח אפליקציות במערכות הפעלה אנדרואיד. אלה דברים, למשל, שלא היו קיימים לפני עשרים שנה. נושאים נוספים הם תחום הסייבר, אבטחת הפרטיות והמידע וכל הטכניקות של הגנה שצריך להשלים וללמוד. בשנים האחרונות גם מתפתח נושא הביג דאטה, לאור העבודה שהמון מידע נאסף במערכות שעוקבות אחרינו ואפשר לנתח את המידע הזה כדי להסיק מסקנות ולתת המלצות טובות. בנושא של הנדסת תוכנה יש פערים שצריך להשלים כמו בנית ארכיטקטורות למערכות גדולות ומורכבות ועוד".

לדבי תומר, מנהלי כוח האדם בשנים האחרונות מכירים ומבינים את היתרונות של העובדים הותיקים: "התעשייה יותר פתוחה לקבל עובדים ותיקים למרות התדמית של ההייטק לפיה אם אתה בן 45 אין לך מה לעשות שם. זה לא נכון. הרבה מנהלי כוח האדם מבינים שהם יכולים להיות עובדים מצוינים, לויאליים, רציניים ובעלי ניסיון. לכן המשימה שלנו היא לשדרג אותם. לסגור את הפער שנוצר אצלהם בעשרים שנים האחרונות בנושאים הטכנולוגים כדי לנצל את הידע שלהם"

"התעשייה יותר פתוחה לקבל עובדים ותיקים למרות התדמית של ההייטק לפיה אם אתה בן 45 אין לך מה לעשות שם. זה לא נכון. הרבה מנהלי כוח האדם מבינים שהם יכולים להיות עובדים מצוינים, לויאליים, רציניים ובעלי ניסיון".


מצד שני נכנסים לענף כל הזמן מהנדסים צעירים ועדכניים, איך ניתן להתמודד מולם?

"הצעירים היום, גם המבריקים מבינהם, מסוחררים קצת ממה שקורה בשוק ורואים תופעה של חוסר יציבות. אנשים מדלגים ממקום למקום כי מציעים להם שכר גבוה. מבחינת הארגון הוא אמנם לוקח מישהו מבריק ונהדר אבל אם הוא יקפוץ למקום אחר מהר מבינים שכדאי גם להשקיע בבן אדם בוגר ויציב. היכולת הקוגניטבית בגילאי 45 – 50 עדיין טובה ויש לעבודים האלה המון מה לתרום לענף ההייטק".

על מנת לאפשר למגוון קהלים לקחת חלק בתוכנית, תנאי ההרשמה פתוחים גם למי שיש רקע בהנדסה שאינה הנדסת תוכנה או למי שעבדו בתחומים משיקים לתחום הנדסת התוכנה.

 לפרטים והרשמה 03-6966662 שלוחה 3 או במייל LudaG@trdf.technion.ac.il

עוד כתבות שיעניינו אותך

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button