המגזין

"מפתח תוכנה מרוויח עשרות אחוזים יותר מרוב התפקידים בהייטק"

שנת 2016 מסתיימת עם טבלאות שכר ונתונים שמלמדים על האטרקטיביות של מקצועות הנדסת ופיתוח תוכנה בעולם ההייטק. לשם כך נולדה התוכנית לפיתוח והנדסת תוכנה שמציעה השלמה אקדמית עם חותמת הטכניון למקצוע מבוקש בזמן קצר וממוקד

21/11/2016

shutterstock_41630938

מקצוע מבוקש: התוכנית מיועדת לאקדמאים שרוצים לעשות הסבה לתחום התוכנה

שנת 2016 בעולם ההייטק מסתיימת עם טבלאות שכר ונתוים שמלמדים על האטרקטיביות של מקצועות הנדסת ופיתוח תוכנה בתעשיית ההייטק. בדיוק כדי לענות על הצורך הזה, נולדה התוכנית לפיתוח והנדסת תוכנה בטכניון שמציעה משוואה ייחודית של השלמה אקדמית עם חותמת הטכניון למקצוע מבוקש בזמן קצר וממוקד.

"הייחוד המרכזי של התוכנית לפיתוח תוכנה בטכניון היחידה ללימודי המשך היא שזו תכנית אקדמית ברמה פרקטית. המשמעות היא שהתכנית מיועדת לאקדמאים, ובעיקר למהנדסים, שרוצים לעשות הסבה לתחום התוכנה", מחדד פרופסור עמיר תומר, המנהל האקדמי של התוכנית.

וזה באמת מה שקורה לבוגרים של התוכנית?
"בעקבות התוכנית יש אנשים שאכן שינו את הקריירה שלהם או כאלה שמצאו עבודה והצליחו לשפר את מצבם. אחת האינדיקציות שיש לנו לכך היא שיש חברות במשק שמזהות אצלן אנשים טובים אבל חסרי הכשרה בתחום התוכנה, אז הן שולחות אותם אלינו, כדי ללמוד ולחזור חזרה לחברה ולהשתלב בה במשרות פיתוח. כלומר, מגיעים לקורס של הטכניון אנשים שמאחוריהם עומדות חברות גדולות".

אפשר להניח שאותם עובדים חוזרים לאותן חברות בתקן משודרג ומתגמל הרבה יותר.
"על פי טבלאות השכר שמתפרסמות אנחנו רואים שבכל תחומי התעשייה במשק עולם התוכנה עבור מי שממלא משרה של מהנדס תוכנה,המשכורות גבוהות בעשרות אחוזים מכל התחומים ההנדסיים האחרים, זה מאוד משמעותי".

"הייחוד המרכזי של התוכנית היא שזו תוכנית אקדמית ברמה פרקטית. המשמעות היא שהתוכנית מיועדת לאקדמאים, ובעיקר למהנדסים, שרוצים לעשות הסבה לתחום התוכנה"

shutterstock_289559477

"התכנית שלנו מבוססת על קורסים מהאקדמיה ואנחנו נותנים את ההכשרה הכי קרובה למה שהיה מקבל אותו מהנדס, אילו היה לומד מקצועות אלה כבר במסגרת התואר". פרופ' עמיר תומר

זה מאפשר גם כניסה לעולם ההייטק.
"נכון, למשל מהנדס חשמל ואלקטרוניקה שרוצה להגיע לתעשיית ההייטק אבל אין לו מספיק ידע בתוכנה יתקשה למצוא משרה גם בכל תחומי המדע והתעשייה האחרים כגון פיסיקה, אוירונאוטיקה, ואפילו מזון וחקלאות, נדרש היום ידע עדכני בתוכנה. מה שאנחנו מאפשרים לאותו מהנדס שמחפש הסבה זה את ההשלמה. התכנית שלנו מבוססת על קורסים מהאקדמיה ואנחנו נותנים את ההכשרה הכי קרובה למה שהיה מקבל אותו מהנדס, אילו היה לומד מקצועות אלה כבר במסגרת התואר".

מסלול הכשרה נוסף לפיתוח והנדסת תוכנה יוצא לדרך בקמפוס הטכניון בחיפה. הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע אחר הצהריים למשך 11 חודשים. התוכנית מיועדת לאקדמאים בוגרי הנדסה ומדעים, הנדסאי תוכנה ויוצאי יחידות פיתוח צה"ליות, המעוניינים לעבור הסבה מקצועית אקדמאית לתחום הנדסת התוכנה.

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/09/2014
    קריירה בהייטק

    תעשיית ההיי טק צומחת והתחום זקוק לידיים עובדות. איך משתלבים בתעשייה ואיך מתקדמים בה?

  • 15/02/2016
    הבונים החופשיים

    "אנשים מגיעים לקורס בלי רקע ומסיימים אותו עם ידע בבניית אתר אינטרנט דינמי ומקצועי", אומר רועי חיים, מרצה במסלול לפיתוח אתרי אינטרנט. הקורס ייתן לכם את הכלים לבנות אתרי אינטרנט ברמה גבוהה בענף עם ביקוש רב ואפילו לא נדרש ידע קודם במחשבים

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button