המגזין

מביאים לזירה אחת אוצר ידע ייחודי לראשונה בארץ

איך עוברים מרעיון שנבט בתהליך מו"פ לניהול מגה-פרויקט מבחינת מדיניות, אסטרטגיה, כוח אדם, טכנולוגיה וצרכי השוק? ואיך המאפיינים של התעשייה הישראלית יכולים לעזור או לעכב? סדנת בכירים של הטכניון לימודי המשך תנסה לענות על שאלות חשובות אלו ונוספות, דרך הרצאות מרתקות על מודלים תיאורטיים, לצד למידה פרקטית ואמיתית מניסיונם של מנהלים בכירים. 3 מפגשים בקמפוס הטכניון בשרונה ת"א.

27/07/2021

לאור הביקוש הרב, תיפתח סדנת מגה פרויקטים נוספת

ניהול מחקר ופיתוח מתקדם ומעבר ממו"פ לניהול מגה-פרויקטים הוא אחד התחומים המרתקים כיום בעולם הניהול. אבל הוא מעלה הרבה שאלות, מורכבויות, חששות ואתגרים. כל מנהל או מנהלת מכירים ולומדים תיאוריות חדשות ומתודולוגיות שנבנות אבל לפעמים מה שחסר למנהלים, זו למידה תוך עמידה "על כתפי ענקים" – לשמוע את החוויה והניסיון של אנשי המפתח שמובילים, מעצבים ומשפיעים על הצלחתו על כשלונו של מגה-פרויקט.

סדנה ייחודית של הטכניון לימודי המשך בנושא המעבר ממו"פ לניהול מגה-פרויקטים, מנסה לענות על הפער הזה ולתת למשתתפיה ידע מקצועי על מודלים תיאורטיים, לצד למידה מניסיונם של מנהלים בכירים, ניסוי וטעיה ולימוד מהחיים. לאור הצלחת הסדנאות הקודמות והביקוש הרב, החלטנו לפתוח סדנה שלישית ואחרונה במאי 2023. 

"סדנת מגה פרויקטים נולדה מתוך הצורך להסתכל על הפרויקט או המערכת באופן רחב מצד אחד, ומצד שני לבחון אותם באופן צר" מספר פרופ' יעקב נגל, המנהל האקדמי של הסדנה ומי שהיה בעבר ראש המטה לביטחון לאומי בפועל. "מנהלים רוצים להבין איך לשלב טכנולוגיות ולנצל את היתרון לגודל ואת כוחות השוק, כיצד להפיק לקחים באופן מהיר, לזהות שינויים בשוק ובמיוחד לבחון חיבורים עם גורמים שונים, עוזרים ומפריעים. ובנוסף, להיות במוכנות תמידית לכשלונות, לטפל בתנאים של אי ודאות ולהכין Plan B".

"אסטרטגיה ומדיניות חשובה מאוד לכל תהליך אבל לא לשכוח את ההיגיון הבריא והפשוט. מדי פעם צריך לעצור ולבדוק אם האסטרטגיה עובדת"

פרופ' יעקב נגל

תא"ל (מיל.) פרופ' נגל, שעומד כיום בראש המרכז למדע וטכנולוגיה של הביטחון בטכניון (CSST), בנה את הסדנה מתוך שיחות רבות שלו עם אנשים בדרגים ניהוליים שונים בתעשייה. "מהניסיון שלי ומהיכרות עם ניסיונם של אחרים, אסטרטגיה ומדיניות חשובה מאוד לכל תהליך אבל לא לשכוח את ההיגיון הבריא והפשוט. מדי פעם צריך לעצור ולבדוק אם האסטרטגיה עובדת. בסדנה הזו נלמד אלגוריתמים ומודלים תיאורטיים ומעשיים לצד ניסוי וטעיה ולימוד מהחיים. נכיר פרויקטים שלוקחים למעלה מעשור לצד פרויקטים שהצורך לפתרונם חייב להיות תוך ימים, אחרת הוא כבר הופך ללא רלוונטי. וכל אלה ע"י אותו סוג של אנשים"

איך המשק הישראלי משפיע על צורת הניהול?
"הקשר בין האקדמיה וגופי המו"פ לתעשייה בישראל שונה במהותו מהמקובל בעולם, בעיקר לאור האופי הישראלי שלנו, גודלנו היחסי הקטן, הקירבה הכמעט משפחתית והשירות המשותף בצה"ל. גורמים אלו מאפשרים הבנה מעמיקה יותר של הצרכים, קישור מהיר בין פריצות דרך טכנולוגיות לדרישות השוק והחינוך להעז, ואין לכך תקדים בעולם. בסדנה נדבר על היכולות לניצול הזדמנויות והיתרונות של שיטת העבודה במשק הישראלי – הקווים הקצרים, ההיכרויות, עם הצורך לעבוד בצורה מסודרת".

"הקשר בין האקדמיה וגופי המו"פ לתעשייה בישראל שונה במהותו מהמקובל בעולם, בעיקר לאור גודלה היחסי הקטן, הקירבה הכמעט משפחתית, השירות המשותף בצה"ל. גורמים אלו מאפשרים הבנה מעמיקה יותר של הצרכים, קישור מהיר בין פריצות דרך טכנולוגיות לדרישות השוק ויכולת תעוזה"

"לאור הצלחת המחזורים הקודמים, החלטנו לפתוח סדנה נוספת בחודש מאי. למדנו גם מהמשובים של הסדנאות הקודמות, הוספנו תכנים נוספים. בסדנה נבין איך לעבוד בניהול מטריציוני ובסיעור מוחות שמוביל לזיהוי הזדמנויות טכנולוגיות, לצד מענה סדור בעולם של חוסר משאבים. מה בא קודם, הביצה או התרנגולת? האם היכולת הטכנולוגית באה לפני הצורך או שהצורך הוביל ליכולת, אקדים ואגלה שאין תשובת "בית-ספר" לשאלה הזו.
במהלך 3 המפגשים אנו נבחן את התפקיד החשוב של המבנה הארגוני, את זיהוי נקודות התורפה ואת הדברים שאם לא נשים לב אליהם, יכשילו אותנו. וכמובן איך לזהות יתרונות בארגון ובאנשים, על מנת להגיע למטרות המוגדרות"

פרופ' נגל מספר שהיה לו חשוב במיוחד שהלמידה תתבצע תוך "עמידה על כתפי ענקים". הוא קיבץ בסדנה מרצים אורחים שכל אחד מהם מוביל טכנולוגי בתחומו ומקבל החלטות בעבר, בהווה ובעתיד. "אנחנו מביאים לזירה אחת ולבמה אחת אוצר ידע ייחודי, שעדיין לא התכנס תחת קורת גג אחת. זה מפגש בלתי אמצעי עם בכירים ובכירות מהתעשיה, הממשל והאקדמיה שהחליטו לחלוק מהידע והניסיון שיש להם עם משתתפי הסדנה באופן ישיר. הם צמחו שם מדרג הביניים והגיעו לדרג המנהל ומקבל ההחלטות. "מביאים לזירה אחת ולבמה אחת אוצר ידע ייחודי, שעדיין לא התכנס תחת קורת גג אחת. זהו מפגש בלתי אמצעי עם בכירים ובכירות מהתעשיה, הממשל והאקדמיה שהחליטו לחלוק מהידע והניסיון שיש להם עם משתתפי הסדנה באופן ישיר"

המרצים האורחים בסדנה הם: תא"ל (מיל) פיני יונגמן, סמנכ"ל בכיר ברפאל, ד"ר איל חולתא, בכיר לשעבר במערך הטכנולוגי הממשלתי וראש המל"ל לשעבר, אתי בן זאב, ראש חטיבת טכנולוגיות בבנק הפועלים, רונית לבבי מורד, דירקטורית במרכז ההנדסה של גוגל, פרופ' אורן קורלנד, פרופ' בטכניון, מחוקרי הנתונים המוכרים והמובילים בעולם, ישראל גרימברג, מייסד שותף בחברת Team8.

"הרצאות הליבה והרצאות האורחים הם שילוב של תיאוריה עם ידע לקבלת החלטות נכונות יותר. המרצים האורחים יעבירו למשתתפים מהאוצר הבלום של הניסיון והידע שרכשו בעצמם. הסדנה תתאים לכל מי שרוצה להרחיב אופקים, ללמוד, ליהנות, לשאול שאלות ולקבל דוגמאות מהחיים איך עושים פרויקטים – איך מצליחים ואיך נכשלים. וגם לקבל טעימה מכל מה שקרה בישראל ב-30 שנים האחרונות במחקר והפיתוח בסקטור הציבורי והפרטי".

ההרשמה לסדנת MMP פתוחה, מספר המקומות מוגבל. לפרטים נוספים והגשת מועמדות לחצו כאן >>

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 31/05/2020
    עולם בהאצה דיגיטלית: זו השעה של מנהלי מערכות המידע

    מאז תחית משבר הקורונה, אנו רואים האצה דיגיטלית וטרנספורמציה בארגונים רבים במשק. מנהלי מערכות המידע נדרשים לעבודה מסביב לשעון על מנת להתאים את מערכות המידע לעולם החדש ולהגנה מפני מתקפות סייבר. את התובנות מהתקופה האחרונה ולקחים חשובים לומדים המשתתפים בקורס ניהול בכיר למנמ"רים (CIO)

  • 01/01/2022
    "מנהלים שלא מודעים לרגולציות, חשופים לסיכונים וקנסות"

    תחום הסייבר ממשיך להיות אחד התחומים החמים והדינמים, עם רגולציות משתנות בשווקים שונים, טכנולוגיות הגנה משופרות והיבטים חדשים לתהליכים העסקיים. לכן, חשוב למנהלים להישאר מעודכנים כדי לא לסכן את החברה ולשם כך נוצרה תכנית "סייבר לבכירים" בטכניון, היחידה ללימודי חוץ

  • 07/02/2020
    בטיחות תחילה: חוקרי בטיחות ימנעו את הטרגדיה הבאה

    תאונות עבודה באתרי בנייה, הטרגדיה במעלית בהצפות בדרום תל אביב, השריפה בכרמל או תאונת רכבת. אחרי כל אירוע בטיחות נדרשת עבודה של חוקר אירועי בטיחות בארגון כדי שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם בעתיד. לראשונה בישראל: קורס להכשרת מנהלי חקירה בטיחותית בארגון מביא את הבשורה לתעשייה ולאזרחים

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button