המגזין

"בעלי תואר שני במנהל עסקים עושים הסבה לשמאות מקרקעין"

שמאות מקרקעין הוא ענף מתפתח בעולם הבנייה בישראל, אם כך מה הפלא שעורכי דין, משפטנים, בעלי תואר במנהל עסקים ואפילו אקדמאים ממדעי הרוח, החברה ומדעים מדויקים רוצים לעשות הסבה מקצועית ולהשתלב בתחום? תכנית מקצועית בביה"ס ללימודי המשך של הטכניון נותנת את כל הכלים, הידע וההכשרה

04/02/2019

"שמאות מקרקעין זה עיסוק שאפשר להתקדם איתו"

שמאות מקרקעין הוא גורם מפתח בעולם הנדל"ן. הצורך בשומות מקצועיות נובע מהאופי של שוק הנדל"ן: הנכסים הנסחרים בו הם הרי מוצרים מגוונים, שונים זה מזה ולא נמכרים במחיר זהה – ערך הדירות משתנה זה מזה אפילו באותו בניין – המחיר נקבע לפי פרמטרים שונים ומגוונים ואין אחידות במחיר. בשל כך לא תיתכן זירת מסחר מרכזית לנדל"ן כמו בורסה, למשל, כי העדר המחיר הקבוע מצריך ביצוע הערכת שווי. איך עושים זאת? ההערכות הללו מבוצעות על ידי שמאי מקרקעין מוסמך, כשבישראל מוסדר מקצוע שמאות המקרקעין על פי חוק ומתנהל תחת פיקוח מועצת שמאי המקרקעין במשרד המשפטים.

בשנים האחרונות האטרקטיביות של המקצוע גוברת ולשם כך, וכדי לתת מענה לשוק, מתקיימת בטכניון תכנית שמאות מקרקעין, אורכה שנתיים וחצי ומובילים אותה אנשי מקצוע מובילים בתחום.

למי התכנית מתאימה? התכנית מיועדת לאקדמאים. כ-50% מהמשתתפים במסלול מגיעים עם תואר שני במנהל עסקים או עם התמחות ספציפית כמו הנדסה אזרחית. יש גם בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין עם תואר שני במשפטים ואפילו אקדמאים ממדעי הרוח והחברה שמגיעים למסלול כדי ללמוד מקצוע נוסף ולעשות הסבה מקצועית.

"50% מהמשתתפים במסלול מגיעים עם תואר שני במנהל עסקים או עם התמחות ספציפית כמו הנדסה אזרחית. יש גם בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין עם תואר שני במשפטים ואפילו אקדמאים ממדעי הרוח, חברה ומדעים מדויקים"

במה עוסק שמאי המקרקעין?

בהערכות של נכסים וקרקעות זמינות ולא זמינות, בשווי שוק, שווי בשימוש, שווי עסק חי, שווי לצרכים חשבוניים, שווי לצורכי בטחונות או ליווי פיננסי לתהליכי בנייה. המקצוע מאוד מגוון.

ולא רק מגוון, אלא גם מתפתח. בשנים האחרונות מקצוע השמאות מקרקעין השתנה, התמקצע והפך לאפשרות תעסוקתית מתגמלת עם סיפוק  מקצועי. עולם הבנייה בישראל נמצא באופן קבוע בראש סדר היום בישראל, התקנים השתנו וכך גם הקווים המנחים. "בשנים אלו הפעילות בענף הבנייה בישראל גדולה בהרבה ביחס לשנים קודמות, ובהתאמה המודעות של אנשים וגופים לצורך בשמאי מקרקעין גדלה גם היא.

הייחוד של המסלול בטכניון הוא בכך שהוכנה תכנית לימודים המבוססת על ניסיון רב שנים של סגל המרצים בהוראת המקצוע שמאות מקרקעין, כך שיוכלו המשתתפים למלא את תפקידם בצורה הטובה ביותר, התכנית עונה על דרישות מועצת השמאים ועל הערכה לגבי הדרישות המקצועיות שיעמדו בפני שמאי המקרקעין בשטח ובשוק, יום לאחר הכשרתם המקצועית.

לפרטים נוספים הקליקו 

עוד כתבות שיעניינו אותך

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button