המגזין

"לפני הקורס ירינו בחושך, הלימודים האירו לנו את הדרך לאיזה משקיעים כדאי לפנות"

האם כדאי לפנות לקרן השקעות או לאנג'ל? באיזה שלב הסטארטאפ שלך נמצא? האם בישראל נמצאים המשקיעים הנכונים ואולי בחו"ל? איך פונים למשקיעים פוטנציאלים ויותר חשוב - מתי פונים אליהם? קורס לגיוס כספים למיזמי סטארטאפ בטכניון עונה על כל השאלות

03/10/2018

סטארטאפיסט או יזם? זה הזמן לגייס כסף לרעיון שלך. לראשונה בישראל, תכנית לגיוס כספים לסטארטאפ המיועדת לסטארטאפיסטים בשלבי גיוס שונים.

שי קוסובסקי

שי קוסובסקי, 32, יזם וסטארטאפיסט, מתגורר בכפר חנניה. בוגר קורס גיוס כספים למיזמי סטארטאפ בטכניון, היחידה ללימודי המשך.

מה הביא אותך לקורס?
"לשותף שלי ולי יש מיזם שאנחנו עובדים עליו כבר כמה שנים. זה מוצר תעשייתי אמנם ולא בתחום ההייטק, שמחבר שני קווי יצור לקו אחד. הפרויקט הראשון שיצרנו הוא כוס נייר חד פעמית שמיוצרת בו זמנית עם הבוחשן שלה. אחד החברים שלי, שעוסק בתחום של גיוס כספים, שלח לי הפניה לקורס. זה נראה מעניין והגעתי ליום עיון, בו הייתה הרצאה שהעביר אבי קאופמן, מנכ"ל האקדמיה לפיננסים מבית BDO. במבט לאחור כל מה שהוא תיאר שנקבל בקורס היה מדויק, ההבטחות בנושא רכישת כלים לגיוס כספים, התממשו".

עד כמה הקורס חידש לך?
"הקורס נתן לי אפשרות להתמצא במרחב של גיוס כספים. הגיעו להרצאות משקיעים שהסבירו על עולם הגיוס מהעיניים של המשקיעים ודברים שרואים משם לא רואים מכאן. זה נתן לנו פרספקטיבה שונה והבנה למה בן אדם משקיע בתחום מסוים 4,000,000$  ובפרויקט אחר אפילו לא 100,000 שקלים. קיבלנו גם כלים בנושאי שיווק, קידום ומשפט. הכרתי שיטות של בעלי ניסיון שלימדו אותנו איך להגיע ליעד מהר מאוד בשיטות אלטרנטיביות".

הפנמתם את התובנות במיזם העסקי?
"מדי שבוע הייתי חוזר עם תובנות מהקורס ואני ושותף שלי היינו עושים ישיבה על מה שלמדתי. זה עזר לנו להתקדם. הצלחנו להגדיר יעדים יותר נכונים בשביל להגיע ליעד של גיוס הכספים. הבנו מי יהיה המשקיע הפוטנציאלי שלנו ואיזה ערך יהיה למשקיע הזה. הבנו שמשקיע הוא לא כספומט, אלא שהוא צריך להיות חלק מהתחום. הבנו שאנחנו כנראה נפנה למשקיעים בחו"ל בשביל להצליח, ועד אז אנחנו צריכים לבסס את המודל שלנו יותר טוב כדי לקבל תמונה פיננסית. הבנו שאנחנו בשלב שבו צריך לפנות לאנג'לים ולא לקרנות, למשל".

לא היה לכם רקע של לימודי מנהל עסקים או מימון כדי להבין את התמונה המלאה?
"היה, אבל זה לא מספיק. שותף שלי, למשל, למד מנהל עסקים אז הוא היה מביא לשולחן טבלאות ניתוחים וכלים כבדים שלאו דווקא מתאימים לסטארטאפים בשלב שלנו, אלא לחברות פעילות. הקורס של הטכניון מכוון לסטארטאפים שנמצאים לפני גיוס. אחרי הקורס ראינו איך הרבה מהמאמץ שלנו היה מאמץ סרק שעסק בפניות לא נכונות לגופים לא נכונים, בזבוז זמן. לפני הקורס ירינו בחושך, הלימודים האירו לנו את הדרך למי לפנות, איזה סוג של השקעה אנחנו צריכים, לאיזה תהליך צריך לצפות וגם מתי לפנות למשקיעים".

"אחרי הקורס ראינו איך הרבה מהמאמץ שלנו היה מאמץ סרק שעסק בפניות לא נכונות לגופים לא נכונים ולבזבוז זמן. לפני הקורס ירינו בחושך, הלימודים האירו לנו את הדרך למי לפנות ואיזה סוג של השקעה אנחנו מחפשים"

 

גיל תורן

גיל תורן, 56, איש עסקים ויזם, מתגורר בתל אביב. בוגר קורס גיוס כספים למיזמי סטארטאפ בטכניון, היחידה ללימודי המשך. בעקבות ההצלחה בגיוס כספים למיזם השתלב תורן גם כמרצה אורח בקורס.

מה הביא אותך לקורס?
"
אני מנהל עסקים כבר עשרים שנה אבל כשמגיעים לגייס כסף לרעיון חדש, אפילו אם יהיה הרעיון הנפלא ביותר שישנה את העולם אי אפשר פשוט ללכת לבנק ולקחת הלוואה. להון סיכון חוקים משלו צריך להכיר אותם, להון סיכון מילון מונחים משלו. זהו תחום מאוד דינמי שנע במהירות מטאורית ומשתנה כל הזמן, חשוב ללמוד את המונחים, להכיר את השחקנים בשוק, ללמוד כיצד להציג את המיזם  בפני משקיעים, לאיזה משקיעים פונים באיזה שלב ועל אילו שויים לדבר. אלה בד"כ דברים שסטארטאפיסטים מדברים עליהם בשיחות בית קפה אבל כדי לעשות זאת כמו שצרים רצוי ללמוד את האינפורמציה הזאת ממקצוענים – אחרת מפספים את ההזדמנות. הקורס עשה לי אישית סדר בכל תחום גיוס ההון לסטארטאפ".

המיזם שלך ושל שותפיך באמת יכול לשנות את העולם, ספר עליו
"
למיזם קוראים טתיס (Tethys) על שם אלת מקורות המים המתוקים מהמיתולוגיה היוונית. במידה והמיזם יצליח הוא ישנה את החיים של מיליוני אנשים ברחבי העולם. מדובר בטכנולוגית טיהור מים באמצעות אנרגיית השמש ואנרגיות חליפיות אחרות שהמציאו שני מהנדסים מהשורה הראשונה בתחום. כיום לשליש מתושבי העולם אין מים נקיים לשתייה ולחלק גדול מהשליש הזה אין גם אפשרות להשיג או לרכוש מים נקיים. נפגשתי עם משה וג'וש הממציאים כשהיה להם רעיון במחברת ונוסחאות שמוכיחות שהוא עובד, היה צריך לממש את זה ולהפוך את הרעיון הזה למיזם . חשוב להבין שסטארט אפ זו הרפתקה עם סיכון, זה לא עסק רגיל שכשמקימים אותו הולכים לבנק ומלווים כסף. כשהגעתי לקורס המיזם היה בן שמונה חודשים וגייסתי לו סכום ממשקיעים פרטיים אבל לא ידעתי איך ממשיכים הלאה. נכון להיום גיוס הכספים במיזם עומד על 1,000,000$ שמטרתם לממן את המחקר והפיתוח של המיזם".

וואו סכום אדיר. איך עשית את זה?
"
בקורס רכשתי את הכלים כדי להצליח. למדתי למה מצפים המשקיעים ומהם גבולות הגזרה שבהם משקיעים אנג'לים, מה הם מצפים לראות בצוות ובהחברה, למדנו איך לעבוד עם המדען הראשי ועוד. רכשנו ארגז כלים מלא מא' ועד ת'. למדנו מה זה ONE PAGER שמספר את הסיפור של המיזם בקצרה, למדנו לנסח נאום מעלית של כמה משפטים שישמש אותנו כאשר אנו נפגשים עם משקיעים פוטנציאלים, איך לבנות מצגת אפקטיבית, להבין מה הסיכונים ומה הסיכויים של החברה כדי שנוכל להציג אותם בצורה הברורה ביותר למשקיעים. סה"כ עד היום גייסנו 560,000$ בפלטפורמת גיוס ההמונים Exit Valley ו- 400,000$ ממשקיעים פרטיים".

יש איזו תובנה משמעותית במיוחד ששינתה את אופי הפעולה שלך מקצה לקצה?
"
לפני הקורס כשהייתי עושה מצגת או שולח ONE PAGER על החברה זה היה מקושקש מאוד. אחרי שרוכשים את הידע מהמקצוענים מבינים שיש מספר נקודות שמעניינות את המשקיע, וחשוב להעביר את המסר בצורה ברורה. כמו כן למדנו ישירות גם ממשקיעים ומנהלי קרנות שבאו לקורס והסבירו לנו מה הם מחפשים ביזמים ובסטארטאפים".

"נכון להיום גיוס הכספים למיזם שלנו עומד על מיליון דולרים שמטרתם לממן את המחקר והפיתוח, את הכלים להצלחה רכשתי בקורס של הטכניון ו-BDO"

 

אוריאל אקשטיין

אוריאל אקשטיין, 31, מתגורר בפתח תקווה. בוגר קורס גיוס כספים למיזמי סטארטאפ בטכניון, היחידה ללימודי המשך.

מה הביא אותך לקורס?
"מאז ומתמיד עניין אותי עולם גיוס הכספים לסטארטאפים. אני מגיע מרקע של בנקאות פרטית אחרי לימודי מנהל עסקים ומימון. עבדתי בבנקים בתור יועץ השקעות והחלטתי שהגיע הזמן להיכנס לתחום שמעניין אותי. רציתי להיכנס לעולם הפינטק – שמשלב סטארטאפים בעולם הפיננסי. נרשמתי לקורס וסיימתי אותו בינואר 2018".

היום אתה עובד בפינטק, כמו שרצית.
"נכון, הקורס עזר לי בכל מיני צורות והיום אני עובד במרכז חדשנות בתחום הפינטק. אני מאמין שזה שהקורס מופיע בקורות חיים שלי עזר בהגשת המועמדות למשרה. כיום אני מלווה במסגרת העבודה חברות בלוקצ'יין בתחום הפינטק ואנחנו עוזרים להם לעצב את המוצר שלהם, ולקדם את החברה גם מהפן של גיוס כספים, מנסים להביא אותם עד לאינטגרציה של המוצר".

במידה מסוימת אתה מעביר את הידע שרכשת בקורס בטכניון הלאה.
"נכון, אני מלווה חברות שהן בשלבים המוקדמים שלהם. והידע שקיבלתי בקורס על צורת הקמת הסטארטאפ, איך לגייס כספים, מאיפה להתחיל, הדרייב שצריך והקשרים שחשובים, נתן לי תמונה על העולם הזה. אהבתי מאוד שבקורס הגיעו להרצאות גם משקיעים מקרנות שסיפרו את הסיפור האישי שלהם. בדרך כלל קצת קשה להגיע לאנשים מקרנות גדולות והקורס עזר ביצירת קשר אישי איתם יותר בקלות".

"אהבתי מאוד שבקורס הגיעו להרצאות גם משקיעים מקרנות שסיפרו את הסיפור האישי שלהם. בדרך כלל קצת קשה להגיע לאנשים מקרנות גדולות והקורס זה עזר לי ביצירת קשר אישי איתם יותר בקלות"

לפרטים נוספים הקליקו או פנו למוקד המידע והרישום בטלפון 04-8294228

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/07/2015
    כך תגייסו כסף לסטארט אפ שלכם

    יש לכם פטנט, צוות מגובש וחלומות על אקזיט אבל בדרך להגשמת החזון תצטרכו לגייס כסף ממשקיעים. לראשונה בישראל מציג הטכניון, בשילוב פירמת רואי החשבון והייעוץ העסקי BDO זיו האפט, תכנית לימוד שתגלה לכם את כל הדרכים לגיוס כספים בתעשיית ההון סיכון

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button