המגזין

עשרה טיפים לשיווק העסק

אתם פרילנסרים, עצמאים או בעלי עסק קטן? הגיע הזמן לשווק את העסק כדי להגיע ללקוחות שלכם. הנה עשרה טיפים לשיווק העסק מטעם מומחי הקורס "שיווק דיגיטלי" של הטכניון - היחידה ללימודי המשך 

15/05/2017

shutterstock_210974305

בסופו של יום, הדאטה שלהם תהיה יקרה מפז ותעשה לכם את ההבדל בין עסק תקוע לכזה שמייצר עבודה

החלטתם להפוך לעצמאיים או פרילנסרים, אתם ממש טובים במה שאתם עושים אבל קשה לכם להגיע ללקוחות חדשים ואתם לא בדיוק אנשי שיווק מקצועיים? הסירו דאגה מלבכם, גם אתם יכולים לדאוג לשיווק של העסק שלכם. אמנם מדובר בעבודה לא קלה אבל היא כרוכה בהשקעה כספית מינימלית, אפשר אפילו להינות ממנה ואולי גם תגלו שאתם טובים בה.

הנה עשרה טיפים להתחלת תהליך השיווק, אנחנו מאמינים ששילוב של כמה כלים ושיטות שיווק יניבו פירות הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים ואם אתם לא מעוניינים לעשות זאת בעצמכם, מומלץ לקחת איש מקצוע שיוביל אתכם בתהליך.

1. תוכן >> כי תוכן הוא המלך!

בנינו, לכולם כבר נמאס מפרסומות. אנחנו מוצפים במותגים, סרטונים, פופ-אפים, מבצעים, שילוט חוצות והמון בר רפאלי, כשהאמת היא שרובנו בכלל לא זוכרים מי פרזנטור של איזו חברה ומה בכלל המסר שלהם. בדיוק לכאן נכנס התוכן. אנשים (עדיין) קוראים בימינו ואם עושים את זה נכון, אפשר אפילו להעביר להם מסרים מורכבים ולהניע אותם לפעולה. איך? יש כיום עשרות בלוגים פופולאריים כמעט בכל נושא, מעיצוב הבית ועד שוק הנדל"ן, ודרכם ניתן להגיע לקהל היעד שלכם עם תוכן מעניין שהוא ירצה לקרוא ועל הדרך להכיר אתכם. הנה דוגמא לפלטפורמת בלוגים מוצלחת באתר סלונה

 

2. דאטה >> כי בסוף היום אתם גם מוכרים משהו לאנשים.

כל איש שיווק יגיד לכם שהנכס היקר ביותר של כל עסק זה הדאטה שלו. מותגי על יודעים עליכם הכל: מה אתם קונים, איפה ומתי ומשתמשים בידע הזה כדי למכור לכם עוד. אז לפני שאתם פותחים מועדון לקוחות ורוכשים CRM יקר, תתחילו לאסוף מידע ראשוני על הלקוחות שלכם ולא פחות חשוב – אספו מידע על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. איזה מידע? פרטי התקשרות, במה הם התעניינו, גיל, העדפות ועוד. אל תוותרו על אף פיסת מידע וכך תסיקו מסקנות על פלח המטרה שלכם. בסופו של יום, הדאטה הזו תהיה יקרה מפז ותעשה לכם את ההבדל בין עסק תקוע לכזה שמייצר עבודה.

בנינו, לכולם כבר נמאס מפרסומות. אנחנו מוצפים במותגים, סרטונים, פופ-אפים, מבצעים, שילוט חוצות והמון בר רפאלי, כשהאמת היא שרובנו בכלל לא זוכרים מי פרזנטור של איזו חברה ומה בכלל המסר שלהם

3. אתר אינטרנט >> כי זה כלי השיווק החשוב ביותר שלכם

הפעולה הראשונה שכמעט כולנו עושים כשאנחנו מחפשים משהו או מישהו זה להקליד את החיפוש בגוגל ולגלוש לאתר המבוקש. אז נכון, אין לכם תקציבי ענק כדי לבנות את האתר הכי טוב ברשת, אבל ישנם כיום כלים בסיסיים ומאוד איכותיים לבניית אתר אינטרנט בעלות נמוכה. חברות כמו Wix ו-LiveCity מציעים את זה בחינם (או כמעט חינם) ופלטפורמות כמו וורדפרס מאפשרות לבנות אתרי אינטרנט מקצועיים לחלוטין בעלויות נמוכות. כדאי לנסות.

4. חברים >> כי נטוורקינג לא עולה כסף

תשתמשו בחברים, במשפחה ובמכרים שלכם כדי לעשות דברים ששווים הרבה כסף. בכל משפחה יש אחיין שהוא גם מעצב גרפי ולכל אחד יש חבר בהייטק שהוא גם מתכנת אז אל תתביישו. תשתמשו בנטוורקינג שלכם להזיז דברים ללא עלות (או בעלות נמוכה) ותציעו בתמורה עזרה בתחום שאתם עוסקים בו או סתם לתת חיוך ומילה טובה.

5. רשתות חברתיות >> כי כולם שם (גם מי שאומר שהוא לא)

את הפייסבוק אין צורך להציג, אבל הרשת החברתית הגדולה מכולם היא הרבה מעבר לסרטוני חתולים ופוסטים פוליטיים של חברים מהתיכון. השתמשו בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלם: פתחו דף עסקי, תעלו אליו תוכן איכותי ורלוונטי, תמונות מקוריות, כנסו לקבוצות רלוונטיות ואולי תשקיעו כמה שקלים על קמפיין ממוקד. ברשת ניתן למצוא מדריכים שווים בנושא ואם אתם גם מעוניינים למכור מוצרים אונליין, אז פייסבוק השיקה לאחרונה כלי חדש בתחום. מחוץ לפייסבוק, ואם זה רלוונטי לעסק או לקהל היעד שלכם, כדאי גם לפתוח ולתחזק חשבון אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין.

shutterstock_245363407

6. מובילי דעה >> כי המלצה היא המניע החזק ביותר לקנייה

גיא פינס גילה לנו כבר לפני שנים שכל סלב בארץ עושה השלמת הכנסה מפרסום מוצרים דרך האינסטגרם או הפייסבוק, וחייבים להודות שהדברים האלה פשוט עובדים. אז אולי אתם לא מכירים אישית את יהודה לוי, אבל תוכלו להשתמש בחברים מובילי דעה שיפיצו את הבשורה עבורכם, יכתבו עליכם או שיצטלמו עם המוצר שלכם. יש גם חברות שיעשו את זה עבורכם בסכומים לא גבוהים במיוחד כמו למשל הלידרים.

7. תניעו לפעולה >> כי אנשים אוהבים שאומרים להם מה לעשות

אם הגעתם עד לכאן אז הגעתם לשלב שבו אתם נוקטים עמדה ומתחילים להזיז את העניינים. תזמינו לקוחות פוטנציאליים לפגישת היכרות חינמית ("בוא נשב לקפה"), שלחו מיילים לארגונים ואל תתביישו ליזום פגישה בעצמכם עם מי שעשוי להיות הלקוח הבא שלכם. גם באתר וברשתות החברתיות תוכלו להניע לפעולה את העוקבים שלכם עם טקסטים מתאימים כמו למשל "אז למה אתם מחכים? בוא נקבע פגישת היכרות".

לעולם אל תיכנסו לפרויקטים ללא רווח אבל אם כבר סגרתם עם לקוח על מחיר, כדאי שתעמדו במילה שלכם, גם אם זה אומר שאתם מפסידים.

8. ניוזלטר חודשי >> כי גם אתם קוראים את שלנו עכשיו

אחרי שאספתם דאטה מספקת, השקעתם באתר חדש וכתבתם תוכן מעניין, כדאי שתפיצו אותו לקהל היעד שלכם. הדרך הטובה והיעילה ביותר היא בעזרת דיוור. תחליטו על שיטת המשלוח (יש כלים שהם חינמיים ואחרים בעלויות בסיסיות), בחרו סגנון למייל ותמצאו את התזמון הנכון לשלוח ניוזלטר. אם תצליחו לסקרן ולעניין את הקוראים שלכם – אתם בדרך הנכונה. אם אתם נתקעים בהתחלה, תחזרו לסעיף 4 ותבקשו מאחד החברים שלכם לעזור לכם במשלוח הניוזלטר הראשון.

9. תעמדו במילה שלכם >> כי לקוח מאוכזב עלול להפיל את העסק

לעולם אל תיכנסו לפרויקטים ללא רווח אבל אם כבר סגרתם עם לקוח על מחיר – תעמדו במילה שלכם, גם אם זה אומר שאתם מפסידים. כולנו טועים בתחילת הדרך, ולכן חשוב לסגור את פרטי ההתקשרות בצורה נכונה ולא למהר לסגור עם כל מי שמוכן לשלם לנו. בסופו של יום, כל פעולות השיווק לא יספיקו אם בזמן האמת לא תספקו ללקוח שלכם את המוצר שהוא מצפה לו.

10. תישארו אתם >> כי כל האחרים כבר תפוסים

זאת כנראה העצה החשובה מכולם: לא משנה באיזו דרך אתם בוחרים, איזו שיטת שיווק עובדת לכם ומה רשימת התפוצה שלכם – חשוב מאוד שתישארו אתם. תשמרו על הסגנון שלכם, על היושרה, על הכבוד העצמי ועל המקצועיות. מצד שני זה לא אומר שאתם לא יכולים להשתפר וללמוד דברים חדשים לכן אנחנו בהחלט ממליצים לקחת סדנאות או קורסים ולחפש מדריכים אינטרנטיים וסרטונים בתחום השיווק.

לפרטים נוספים על קורס הכשרת מומחי שיווק דיגיטלי לחצו >>

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/09/2012
    כבוד השופט, עברתי לאינטל

    כל אמא רוצה שהילד שלה יהיה עו"ד או רופא. אבל מה קורה אם הילד נהיה עו"ד ופתאום מחליט שנמאס לו? את התשובה מספק יואב כץ-דקל, עו"ד שהיום הוא סטודנט לאבטחת מידע ועובד באינטל

  • 15/02/2013
    The Start-uP Nation

    ישראל נחשבת לשיאנית בפעילות הון סיכון ובמספר חברות סטארט אפ לנפש. תוכנית לימוד ייחודית משלבת את הניסיון הישראלי במינהל עסקים ובניהול טכנולוגיה ומספקת ידע וכישורים. ראיון מיוחד עם מנהלת התכנית, דר' אביטל רגב סימן-טוב.

  • 15/08/2014
    התקדם לפיתוח אפליקציות

    מה זה SWIFT? למה לפתח בנפרד לאנדרואיד ואייפון? למה מפתח צריך להתייחס לחוווית משתמש? אביעד דאדון, המנהל הפדגוגי של התכנית ללימודי פיתוח אפליקציות סלולאריות, על כמה שאלות בתחום

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button