המגזין

5 תשובות על קריירה בייעוץ טרנספורמציה דיגיטלית

הטרנספורמציה הדיגיטלית לא מפסיקה לרדת מכותרות היום. היא עוסקת בשילוב הטכנולוגיות הדיגיטליות בכל קשת פעילויות הארגון, במטרה להביא ערך ללקוחותיו ועוסקת בהכנת הארגון לסביבה העסקית העתידית. כדי לעשות את הצעד הזה, ארגונים רבים נעזרים ביועצים כדי לעבור את התהליך בהצלחה. ביקשנו מפרופ' ישע סיוון, מייסד ומנכ"ל דיגיטלראש, לספר לנו על תפקיד הייעוץ המסקרן הזה.

29/09/2022

 

יועצי טרנספורמציה דיגיטלית הפכו למצרך מבוקש מאוד. אז ביקשנו מפרופ' ישע סיוון, מייסד ומנכ"ל דיגיטלראש, לספר לנו על התפקיד המסקרן (והמתאגר) הזה.

מה היא טרנספורמציה דיגיטלית?

טרנספורמציה דיגיטלית היא תהליך בניית יכולת גוברת של הארגון לנצל את הדיגיטל לטובת מטרותיו.
הטרנספורמציה הדיגיטלית היא תהליך עמוק של בחינה והתאמה של המודל העסקי, תהליכי עבודה והתרבות הארגונית, לאסטרטגיה של התפתחות מתמדת ולחדשנות. זהו תהליך מעגלי ומתמשך המתייחס להתפתחות הטכנולוגיה והסביבה התחרותית. התהליך אמור להוביל לפתרון בעיות, יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות, ובה בעת לייצר יכולת לרתום את הכוח הדיגיטלי של הארגון להתמודד עם עתידים אפשריים.

על מנת להוביל טרנספורמציה דיגיטלית בארגון נדרשת הבנה של (א) העסק והתחום בו הוא נמצא, (ב) הטכנולוגיות הדיגיטליות והמודלים העסקיים האפשריים (ג) תהליכי שינוי בארגון (ובכלל זה היבטים של תרבות ומנהיגות) (ד) הכרה של תהליכי ייעוץ (שהוא דיסציפלינה בפני עצמה).

לאילו ארגונים נדרשת טרנספורמציה דיגיטלית?

פרופ' ישע סיון

למעשה כל ארגון, או יחידה בתוך ארגון שנוצרו לפני שהכוח הדיגיטלי הפך להיות מרכזי בחיינו, דוגמת בנקים, חברות ביטוח, נותני שירותים, תעשיה, ביטחון, ממשלה ועוד.
מרבית החברות במשק הישראלי הן מהגרות דיגיטליות ונדרשות לתהליך טרנספורמציה דיגיטלית. אימוץ טכנולוגיות על ידי הארגון ושימוש בה בפעילותו השוטפת, אינה מספקת אם התהליך אינו מוטמע בקרב כל עובדי הארגון ואינו כולל את כל רכיבי הפעילות של הארגון.

 

מה בעצם עושה יועץ/ת טרנספורמציה דיגיטלית?

להיות יועץ/ת טרנספורמציה דיגיטלית משמעו להנחות מקצועית ותהליכית את הנהלת הארגון בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית הכולל:

  • ניתוח מצב החברה, הסביבה התחרותית ובעלי העניין
  • ניתוח הכלים הדיגיטליים המתאימים לארגון ובחירתם
  • בניית תכנית הפעולה
  • סיוע ביישום התכנית ותהליכי הבקרה

מה עדיף – יועץ פנימי או חיצוני? 

ייעוץ פנימי נעשה על-ידי מנהל/ת בכיר/ה בארגון, המכיר/ה את עולם הדיגיטל וביכולתו לרתום את ההנהלה ובעלי תפקידים לעניין.
ייעוץ חיצוני נעשה על-ידי מומחה/ית בניהול טרנספורמציה דיגיטלית, אשר הוזמנ/ה על-ידי הנהלת הארגון לסייע בניהול התהליך.
הבחירה בין ייעוץ פנימי לייעוץ חיצוני נעשית בהתאם לאופי הארגון, צוות הניהול, התרבות הארגונית וגם בהתאם לעניינים טכניים כמו סוג הארגון ודרכי ההתקשרות שלו.

אפשר ללמוד את זה? 

דיגיטלראש בשיתוף עם ביה"ס ללימודי המשך של הטכניון, שמחים להכשיר מנהלים בקורס "ניהול טרנספורמציה דיגיטלית" שמקנה כלים מעשיים, טכניקות ניהוליות ומודלים להנעת והובלת מהלכים דיגיטליים-אסטרטגיים. הקורס מיועד למי שרוצה להיות יועץ טרנספורמציה דיגיטלית פנימי או חיצוני, למשל מנהלים ומנהלות עם 10 שנות ניסיון לפחות, שמכירים/ות היטב את העולם העסקי ומבקשים לחזק את ההיכרות עם תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית ועם התהליך הייעוצי, יועצים ויועצות, אנשי ונשות מערכות מידע אשר מבקשים/ות לחזק את ההיכרות עם תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית, כולל הצד העסקי והניהולי שבו, או מנהלות ומנהלים המחפשים/ות קריירה חדשה, פנימית או חיצונית, בתחום נדרש ומאתגר.

הקורס מתמקד בהובלת תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בתוך ארגונים, על פני ממדים שונים ומבוסס על שנים של ניסיון בעבודה צמודה עם לקוחות גדולים בישראל. הקורס נלמד בשיטת "מוכנים, היכון⁏ צא! פעל…" כאשר לכל שלב יש מטרה, אפיון ותכונות נפרדות. הוא מתחיל בתכנון, זיהוי מכשולים, תעדוף ותכנון הפעולות, עובר אל החלק הקשה של יישום הפרוייקטים עצמם ורתימת מתנגדי השינוי ומסיים בניטור והבנת התוצאות. הקורס משלב בין קורס אקדמי שנלמד במסגרת תכניות MBA ובהכשרות מנהלים בארץ ובחו“ל, לבין ניסיון רב בעבודה עם ארגונים גדולים בישראל.

הקורס מקנה:

  • ידע נדרש לניהול תהליך טרנספורמציה דיגיטלית
  • תעודת הסמכה של הטכניון ודיגיטלראש
  • חיבור לקבוצת יועצים ויועצות בהנחיית פרופ' ישע סיון
  • חיבור לקהילת דיגיטלראש – כ-2000 מנהיגות ומנהיגים דיגיטליים במשק הישראלי – להתייעצות, שיתוף ידע ושיתופי פעולה.
  • בסיס ידע ובו יותר מ-800 פריטי תוכן
  • הזמנה למפגשי דיגיטלראש לייב (זום) ואירועי קהילה
  • קריירה ומשרות
  • גישה לעשרות מקרי בוחן

 

לפרטים ונוספים, לחצו עליי >>

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button