המגזין

הסבה מקצועית מבוקשת – טיפים מהבוגרות שלנו

עיצוב פנים הפך בשנים האחרונות למקצוע מבוקש במסגרת של הסבות מקצועיות. אנחנו פוגשים יותר ויותר נשים וגברים שרוצים להגשים חלון ישן (או חדש) ולהפוך למעצבי פנים. ישנם קורסים רבים בתחום אבל איך בוחרים איפה ללמוד? סיפוריהן של הבוגרות שלנו

16/02/2022

עיצוב פנים הפך בשנים האחרונות למקצוע מבוקש במסגרת של הסבות מקצועיות. אנחנו פוגשים יותר ויותר נשים וגברים בגילאי 40 ומעלה שרוצים להגשים חלון ישן (או חדש) ולהפוך למעצבי פנים. ישנם קורסים רבים בתחומי עיצוב פנים, אבל כשבוחרים היכן ללמוד, חשוב לוודא שמדובר בהכשרה מקיפה שלא רק מתמקדת בשילובי צבעים וחומרים, אלא גם מחברת את העיצוב להקשר החברתי והתרבותי.
במסלול לעיצוב פנים של הטכניון לימודי המשך, סגל המרצים יוצר אצל הסטודנטים לימוד מקיף של עיצוב חלל, תוך הקשבה לצרכי האדם, השטח והסביבה. זה מאפשר יכולת ביטוי אומנותית, מקצועית ואחראית, שמובילה לפרויקטים פונקציונליים ומוצלחים.

פגשנו 3 בוגרות שלנו, שסיפרו לנו למה בחרו במקצוע המיוחד הזה ואיך הגיעו אליו.

אביבית אבורוס, בוגרת קורס עיצוב פנים בטכניון לימודי המשך בקמפוס שרונה ובעלת סטודיו נאיה לעיצוב פנים.

אחרי קריירה צבאית ארוכה, מה הביא אותך ללמוד עיצוב פנים?
"לפני 25 שנים היה לי חלום ללמוד אדריכלות. בסוף למדתי הנדסאות אדריכלות, אך פניתי לכיוון הצבאי והמשכתי בקריירה צבאית. לאחר שסיימתי, רציתי לשנות כיוון והחלטתי להגשים את החלום שלי וללמוד עיצוב פנים. החלטתי ללמוד בטכניון כי זו אוניברסיטה שאני סומכת עליה.
הקורס שינה לי את דרך החשיבה על המקצוע, אני יכולה לחשוב מחוץ לקופסא ועדיין ליצור משהו אפשרי ונכון מבחינה טכנית, מבחינת חיבור בין חומרים לפרקטיקה. המרצים תמיד אמרו לנו "תעזו לחלום ותהפכו את זה למציאות" – וזה מה שלמדתי בקורס.

"היה לי ברור שאם ללמוד אז רק בטכניון. צוות הוראה מקצועי, קורס מקיף שפורץ גבולות ביצירתיות ובד בבד שם דגש רב על הפרקטיקה ועל הפרטים הדרושים לביצוע מקצועי ומדויק. החומר מהלימודים מלווה אותי בכל הפרויקטים שלי!" אביבית אבורוס, בעלת סטודיו נאיה

אביבית אבורוס, בעלת סטודיו נאיה

אביבית אבורוס, בעלת סטודיו נאיה

והיום את בעלת סטודיו עצמאי לעיצוב פנים
פתחתי את הסטודיו שלי, סטודיו נאיה, מיד לאחר הקורס. השנה הראשונה היתה מלאה בחבלי לידה, חוסר בטחון, וכל זה קורה במקביל למגיפת הקורונה שהחלה. אז יצרתי שיתופי פעולה עם אנשים וותיקים בתחום, התייעצתי ושאלתי את המרצים בקורס ואת החברים מהתחום והמשכתי לעבוד כל הזמן. יישמתי ואני מיישמת את התכנים שלמדתי בקורס כל הזמן. אני בעלת העסק כבר שנתיים והשנה אני כבר עובדת על כמה פרויקטים במקביל והעבודות ממלאות אותי.

אז היום כשאת כבר שנתיים בתחום, מה הדברים שקיבלת בקורס ועזרו לך במיוחד? 
החומר מהלימודים מלווה אותי בכל הפרויקטים שלי! כלים שלקחתי מהקורס ומלווים אותי הם להסתכל על התמונה באופן רחב ובמקביל לרדת לפרטים הקטנים ביותר, זה דבר שתרגלנו והוא סוד הקסם. המרצים בקורס לימדו שעיצוב הוא לא רק יופי ואסתטיקה, אלא דיוק והבנה של הרבה חוקים, כדי שהעיצוב יהיה להיות מוצלח, מדויק ומקצועי. לקח לי סמסטר שלם עד שנפל לי האסימון על ההבדלים בין הקורס הזה לאדריכלות, ובקורס הזה היצירתיות והפיתוח שלה מאוד משמעותיים.
וכמובן שאני מושפעת מאוד מהמרצים שהיו לי. המרצים הם מהשורה הראשונה מבחינה מקצועית. יש מסמכים מהקורס שאני עדיין עובדת איתם – המלצות וצ'ק ליסטים, רשימה ארוכה של דברים שאני עוברת עליהם.

איזה טיפ היית נותנת למי שמתחיל/ה את הדרך בעיצוב פנים?
תהיו זמינים לקורס כדי להתעמק ולהפיק את המקסימום ממנו. ועוד משהו, אם אתם יכולים, כדאי בהתחלה לעבוד עם מישהו וותיק ואחרי שצוברים ביטחון, לצאת לעצמאות.

ליאת פורר, בוגרת קורס עיצוב פנים, בעלת סטודיו לעיצוב פנים 

ליאת פורר, בוגרת קורס עיצוב פנים בטכניון

אז איך החלטת ללמוד עיצוב פנים?
" רציתי מאוד לבטא את הפן היצירתי, אומנותי שלי. עיצבתי את הבית לפניי כן, רציתי ללמוד את התחום והחלטתי להפוך את זה למקצוע. הגעתי למפגש מידע בקמפוס שרונה בת"א, ואז הבנתי כמה טעויות היו בעיצוב שעשיתי בבית שלי. ההרצאה של עופר המרצה היתה מצוינת, התחברתי כל כך להרצאה שלו מבחינת הפתרונות והסגנון שהחלטתי לא ללכת לימים פתוחים נוספים במקומות אחרים, ולהירשם לקורס בטכניון. מסתבר שזו היתה בחירה נכונה כי הכרתי את אורלי, ועכשיו אנחנו שותפות בסטודיו לעיצוב פנים".

והיום בעבודה שלך, איך הקורס תורם לך?
הקורס בטכניון שונה מקורסים אחרים, הוא פותח את החשיבה, מרחיב את האופקים. למדנו על מעצבים מהעולם, היסטוריה של עיצוב, ממש מעורר את היצירתיות שקיימת בך. התחברתי מאוד לתכנון חללים קטנים, תכנון ריהוט, ניצול יעיל של חללים, חללים חופפים.

טיפ למי שמתחילה/ה את הדרך..  לאהוב את מה שאתם עושים, להישאר עם ראש פתוח ולהמשיך ללמוד, לא להתנגד לתהליך, לקבל אותו. הדרך לא נגמרת בסיום הקורס.

אורלי זריהן, בוגרת קורס עיצוב פנים, בעלת סטודיו לעיצוב פנים

אורלי וליאת בעבודה. צילום: עידן גור

ספרי לנו מה את עושה כיום
אני עובדת עם שותפה בשם ליאת שהכרתי בקורס, ואנחנו עוסקות בעיצוב פנים, באופן ספציפי עם דירות, בתים פרטיים, שיפוצים מהיסוד ופרויקטים גדולים.
את השקפת העולם העיצובית שלנו אנו מגדירות כמארג עיצובי אסתטי ופונקציונלי כאחד. בכל פרויקט חשוב לנו שהעיצוב מצד אחד יהיה מדויק, יפה ותפור למידות הלקוח ומצד שני פרקטי, מזוקק, ישים ונכון תכנונית. חשוב לנו שכל לקוח יבחר את הנכון לו, בכל שלב ושלב בתהליך התכנון והעיצוב ובשל כך אנו עובדות בשיתוף פעולה, ובהפריה הדדית עם הלקוחות שלנו לאורך כל הדרך.

מה הביא אותך ללימודי עיצוב פנים?
עבדתי בתחום של עיצוב פנים ורציתי ללמוד, עשיתי סקר שוק והגעתי למפגש מידע לתכנית של הטכניון. המפגש הרשים אותי לטובה וגם הימים והשעות התאימו לי.

האם הקורס שינה את דרך החשיבה שלך או איך שאת רואה את המקצוע?
הקורס שינה לי את דרך החשיבה, פתח את הראש לא לחשוב על דברים כמובנים מאליהם, לתפור ללקוח את החליפה המתאימה, להבין שכל חלל יכול להשתנות בהתאם לצרכים ורצונות או בהתאם לתקציב. קיבלתי בקורס כלים חשובים בתכנון, שפה עיצובית וחשיבה מחוץ לקופסא.
כיום בעבודה שלי אני מיישמת כמעט את כל תכני הקורס באופן שלם, החל משרטוט, תכנון , תוכנות שלמדנו וכלה בקורסים נוספים כמו תאורה, נגרות, מכלול של כל הפאזל.

טיפ שלך למי שמתחיל/ה ללמוד עיצוב פנים? צריך להקדיש לזה זמן, לבוא עם ראש פתוח ולא בחשיבה מקובעת. לבוא עם נכונות לוותר על המוסכמות ועל הדברים שרגילים אליהם, כל לקוח בא עם רצונות משלו.

"בַּחֲכָמָה יִבְנֶה בַּיִת וּבַתְּבוּנָה יִתְכּוֹנֵן.
וּבְדַעַת חֲדָרִים יְמַלְּאוּ כָּל הוֹן יָקָר וְנָעִים."
– מִשֶּׁלִּי

גם בכם ובכן בוערת התשוקה ללמוד עיצוב פנים? בואו להכיר את התכנית שלנו במפגשי מידע בקמפוסים בחיפה ובשרונה ת"א >>

 

 

 

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button