5 טיפים בהקמת קמפיין דיגיטלי
אור סגלוביץ' מנהל את קורסי השיווק הדיגיטלי אצלנו בטכניון לימודי המשך, אז ניצלנו את החזרה ללימודים פרונטליים בקמפוסים כדי לתפוס אותו בין השיעורים לשיחה קצרה על קמפיינים בעולם הדיגיטלי, ויצאנו עם 5 טיפים שאתם חייבים לקרוא >>
13/01/2022
- תשקיעו בהכנה. ככל שההכנה תהיה מדויקת יותר, כך הסיכוי שהקמפיין יצליח יהיה גבוה יותר.
הקמת קמפיין דיגיטלי עוברת דרך מספר שלבים: הכנה, מחקר, ביצוע, מדידה ושיפור. שלב ההכנה נעשה בתחילת התהליך, ועושים השלמות בהמשך במידת הצורך. תתחילו בראיון של מי שאתם עושים עבורו את הקמפיין: מה היעדים המדידים של הקמפיין לטווח הקצר (יעד מדיד הוא יעד שיש לו מספר ותאריך יעד, למשל לקבל 200 פניות חדשות בחודש הקרוב), מה התקציב העומד לרשותנו (גם אם הלקוח לא יודע ומאפשר לכם להחליט, יש כלי מחקר מעולים שיעזרו לכם בזה), מי המתחרים העיקריים הידועים לנו, מה הנכסים הדיגיטליים שיש לעסק כיום, מה נעשה עד כה בערוצי השיווק הדיגיטלי ומה אפשר ללמוד מזה, ואולי הכי חשוב – הבידול, גיבוש הבנה של מה שמייחד את העסק לעומת המתחרים.
- כמה קהלים = כמה מסרים.
שלב ההכנה כולל גם עבודה על קהל היעד והבנת המאפיינים הדמוגרפיים וההתנהגותיים שלו. אבל יש קמפיינים שמיועדים לכמה קהלי יעד (למשל, הורים וילדים). במקרים כאלו, חשוב לאפיין וליצור מסר שיווקי מתאים עבור כל אחד מקהלי היעד.
- שימוש נכון בכלי המחקר העומדים לרשותכם.
אחרי שלב ההכנות מגיע שלב המחקר. זה השלב המהווה בסיס להקמת הקמפיין, וכולל בעיקר בדיקת מתחרים, איסוף מילים, ביטויים ורעיונות בהם נשתמש. איך עושים את זה? קודם כל, בוחנים מה אפשר ללמוד מהנתונים הקיימים של הלקוח שלכם בעזרת Facebook Insights ו- Google Analytics (שיעזרו לכם בהמשך גם בשלב המדידה ובחינת אפקטיביות של הקמפיין). כדאי גם ללמוד על טרנדים ומגמות בעזרת Google Trends ולחקור מילות מפתח בפלטפורמת Google Ads. אלה כלים שעומדים לרשותכם ושימוש נכון בהם יהפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים.
- מתחרים לעומת מקבילים.
ללמוד את המתחרים שלנו – את זה כולנו מכירים. אבל חשוב לזכור שיש גם מקבילים. מקביל הוא מישהו שעושה את אותו הדבר שאני עושה, אבל אין לו שום איום עסקי עליי (למשל, אם הוא נמצא באזור גיאוגרפי אחר לגמרי ממני). גם ללמוד מהמקבילים זה חשוב, אפשר לקבל מהם רעיונות, דוגמאות למודעות ותוכן.
- REMARKETING.
מושג שכל איש ואשת שיווק דיגיטלי מכירים היום. רימרקטינג בעברית פירושו שיווק מחדש, והוא מתייחס ליכולת שלנו "לרדוף" אחרי משתמשים. אנחנו "צובעים" את הגולש באמצעות הטמעת קוד (שנקרא גם פיקסל), עוקבים אחריו כשהוא משתמש בנכסים הדיגיטליים שלנו (אתר הבית, בלוג, אתר צד שלישי וכו') ומגישים לו מודעה מותאמת אישית אליו. למה זה חשוב? כי, בפשטות, רימרקטינג הוא אחד הכלים הכי חזקים ואפקטיביים שלכם, ואתם רוצים לנצל אותו כמו שצריך. אז בפעם הבאה שאתם רואים בפייסבוק מודעה שחוזרת על עצמה בווריאציות שונות, תדעו לזהות שנצבעתם. J
*אור סגלוביץ' הוא בעלים של חברת דיגיטל, מומחה לרשתות חברתיות וקידום ממומן ומנהל למעלה מ-60 דפים עסקיים וקמפיינים ממומנים במאות אלפי שקלים. בין לקוחותיו תוכלו למצוא את קוקה קולה, אצטדיון סמי עופר, משרד הקליטה, אליעד נחום ועוד רבים וטובים. קורס מומחי שיווק דיגיטלי בניהולו האקדמי ייפתח בקרוב בקמפוס הטכניון בחיפה ובת"א וזו ההזדמנות שלכם ללמוד מהטובים ביותר. לפרטים >>
עוד כתבות שיעניינו אותך
-
15/05/2017עשרה טיפים לשיווק העסק
אתם פרילנסרים, עצמאים או בעלי עסק קטן? הגיע הזמן לשווק את העסק כדי להגיע ללקוחות שלכם. הנה עשרה טיפים לשיווק העסק מטעם מומחי הקורס "שיווק דיגיטלי" של הטכניון – היחידה ללימודי המשך
-
30/06/2019הפרדוקס הדיגיטלי: איך יוצרים תוכן בעולם שבו אנשים קוראים פחות?
רוני אפלבוים, מומחה לכתיבה שיווקית ומרצה בקורס שיווק דיגיטלי של הטכניון, נותן הצצה לסודות הכתיבה השיווקית בעידן הדיגיטלי