המגזין

במקום הכי נכון בתל אביב

בלב האזור הכי אופנתי בתל אביב שוכן קמפוס שרונה של הטכניון - היחידה ללימודי המשך, שמכשיר מאות בוגרים בשנה בתחומים המבוקשים במשק. הנה תשעה דברים שלא ידעתם על המקום המעודכן ביותר שיש היום באקדמיה בישראל

22/09/2016

00002

חיבור בין המצוינות של הטכניון ובין עדכניות טכנולוגית רב תחומית. קמפוס שרונה

במרכז האזור הכי אופנתי בתל אביב, בין חנויות נוצצות, מבני אבן טמפלרים משומרים בקפידה, ספסלי עץ, בריכת נוי פסטורלית והרבה שיק אורבני שוכן גם קמפוס שרונה של הטכניון – היחידה ללימודי המשך.

על פני שתי קומות ובשמונה כיתות לימוד, לומדים מדי שנה למעלה מאלף סטודנטים שמזניקים את הקריירה שלהם ורוכשים את המקצועות המבוקשים ביותר במשק. במבנה נוסף, אף הוא משומר בקפידה, מתקיימים שיעורי מחשוב וסטודיו למקצועות המחשבים, הצילום והעיצוב. כך מתאפשר החיבור בין המצוינות של הטכניון שהולכת לפניו ובין עדכניות טכנולוגית רב תחומית.

כבר שלוש שנים שפועלת היחידה ללימודי המשך של הטכניון במתחם שרונה המדובר וזה למעלה משישים שנה שהמוסד האקדמי המוביל בישראל, שממוקם בחיפה הצפונית, מפעיל גם קמפוס באזור המרכז לרווחת תושבי האזור.

אגב, אם שאלתם את עצמכם איפה מוצאים חניה באזור הכי תוסס בתל אביב, אז הסדר מיוחד עם הטכניון מאפשר חנייה בחניון המילניום וקניון עזריאלי בתשלום סמלי. וזה לא הבונוס היחידי – הנה תשעה דברים על תשעה קורסים שנלמדים בקמפוס שרונה של הטכניון היחידה ללימודי המשך שכדאי לכם לדעת.

עושים דיגיטל חכם

תחום שצובר תאוצה ובאזז הוא השיווק הדיגיטלי, ומה הפלא, הרי כולם רוצים לעשות שיווק דיגיטלי חכם והאמת היא שכל חברה חייבת את זה לעצמה, אם היא רוצה להצליח. בקורס שיווק דיגיטלי של הטכניון לימודי המשך לוקחים את טרנד השיווק הדיגיטלי לדרגת מצוינות ומקצוענות בעזרת מרצים מומחים, שהם אנשי מקצוע שחיים את השטח, תמיד עם היד על הדופק, שומרים על הקשרים הנכונים וחיים ברשת. לגמרי שווה לייק.

005

קורס שיווק דיגיטלי. מלמדים לעשות פרסום חכם ויעיל

מלמדים אתכם איך לגייס כסף

"אין דרך נחמדה להגיד את זה, אבל רעיון, כרעיון, לא שווה יותר מדי. בעולם הון הסיכון נהוג לומר כי הרעיון עצמו שווה דולר", אומר אבי קאופמן, מנכ"ל האקדמיה לפיננסים של BDO זיו האפט וחבר בסגל המרצים בתכנית הייחודית גיוס כספים למיזמי סטארט-אפ, "לפעמים אנשים מתקשרים אלי ואומרים תשמע יש לי רעיון אדיר, איך אני משיג לו מימון? המציאות היא שערכו של רעיון מתחיל לעלות רק כאשר מתחילים לממש אותו".

הבוגרים חוזרים כמרצים מבוקשים

"כולם חושבים שאני מצלם בסטודיו ואז מחבר את הצילום לרקע אבל לא, הכל אמיתי כולל הרקע ואחר כך אני עושה חיבורים של הצילומים ומעלים אלמנטים מסוימים", מסביר הצלם המוערך פיני חמו שמתמחה בצילום אמנותי סוריאליסטי. חמו סיים את לימודיו במרכז לצילום של הטכניון  וחזר לשם לאחרונה בתפקיד מרצה אורח במסלול השנתי ללימודי צילום מקצועי, שם מלמדים את הסטודנטים צילום סטודיו מקצועי ומעשי עם סדנת פוטושופ ייחודית.

008

תמונה של פיני חמו. סטודנט לשעבר שחזר כמרצה אורח במסלול השנתי ללימודי צילום מקצועי


מי ששולט במידע – שולט בעתיד

אחד הנושאים החמים בשנים האחרונות הוא ה-Big Data, או במילים אחרות – מה עושים עם כל המידע שיש לנו? עבור ארגונים וסטרטאפים מסוימים מידע רלוונטי, איכותי, מדויק וחכם – יכול לעשות את ההבדל בין ארגון מיושן וסטטי לארגון חדשני וחכם. "אנו מכשירות מידענים שמוכוונים לתת תועלת וערכים מוספים למידע שהם מוצאים" אומרות ענבר ושרית, המנהלות האקדמיות של לימודי מידענות בטכניון, שיזמו בשנים האחרונות שיתוף פעולה ייחודי בין סטארטאפים בתחילת הדרך לבין הסטודנטים בקורס שמעניקים להם מחקרי מידע מקיפים, כך שכולם מרוויחים.

מקפידים על הסטייל 

עד כמה זה פשוט ומורכב בו זמנית לעשות הום סטיילינג? "אני מכניס הביתה אבן ישנה מהגינה, מזיז שולחן, מנמיך מנורה מעל שולחן, שם תמונות או מוסיף פריט שנשכח בבוידעם. כשמערבבים דברים קצת אחרת הם פתאום מקבלים משמעות", מסביר יהושע קסטיאל, מבית העיצוב המפורסם "קסטיאל". זה ארבע שנים שהטכניון לימודי המשך ומשפחת קסטיאל משתפים פעולה בקורס הום סטיילינג ייחודי, שמשלב ידע פרקטי, אקדמי ועכשווי עם מרצים שהם מעצבים ואדריכלים מהשורה הראשונה בישראל. תנסו את זה בבית?

007

יהושע קסטיאל. "כשמערבבים דברים קצת אחרת הם פתאום מקבלים משמעות"

חדשנות, מצוינות וחיבור לתעשיית ההייטק

"שבועיים אחרי שסיימתי את הקורס מצאתי עבודה בהרצליה פיתוח, בחברת הייטק בינלאומית. אני רוצה להודות לכם על העזרה והתמיכה וכמובן תודה ענקית למרצה מספר אחת, קובי יונסי, שהכין אותנו בצורה הכי טובה שאפשר גם לראיונות עבודה בפועל", כך כתבה לנו אליס לויטל, בוגרת היחידה ללימודי המשך, שסיימה את קורס בודקי תוכנה QA וחזרה כדי להמליץ. פייר? התרגשנו. "במרכז ללימודי מחשבים וטכנולוגיה יש סל קורסים רחב, ואנחנו מעדכנים את התכנים כל מחזור, ולפעמים תוך כדי הקורס" אומר לנו ערן שחם, המנהל האקדמי של המרכז. "האתגר שלנו הוא להישאר מעודכנים, רלוונטיים ולא פחות חשוב – לשמור על המצוינות של הטכניון".

שומרים על אנרגיה חיובית

"בטח, יש בישראל עוד מאגרי גז טבעי ונפט, גם בים וגם ביבשה", אומר צבי קול קרץ' מרצה בקורס מבוא לגז ונפט, "פרסומים אחרונים של משרד האנרגיה קובעים שיש בישראל פוטנציאל ניכר למציאת מאגרים נוספים. הרבה אנשים נדלקים מהקטע של החיפוש אבל בקורס חשוב לי להעביר שבעצם חלק גדול מהפעילות וההשקעות נעשה בכלל אחרי שלב החיפושים, אחרי שמוצאים את המאגר".

009

צבי קרץ', הגאולוג הראשי של דלק קידוחים: "יש בישראל עוד מאגרי גז טבעי ונפט, גם בים וגם ביבשה"

מחלקים טיפים לערן זהבי

כל קורס בטכניון היחידה ללימודי המשך הוא ערן זהבי, אבל סדנת משא ומתן בשיתוף הרווארד היא ייחודית במינה. "הרבה פעמים משא ומתן מוצג כדו קרב", מסביר מולי דינר מרצה בסדנה ומומחה למשא ומתן, "למשל במקרה של ערן זהבי ההתייחסות הייתה שהוא בקרב נגד היו"ר של מכבי תל אביב, אבל עדיף לחשוב על משא ומתן כפתרון של בעיה עם משתתפים רבים. לכן, מומלץ למפות את כל השחקנים הרלוונטיים ולנסות לחשוב מה האינטרסים שלהם".

ומגלים לכם סודות מקצועיים

מה אפשר לדעת רק ממספר הטלפון שלכם? "אני יכול לדעת איפה אתם נמצאים בכל רגע", עונה שאול אמיר, מומחה לסייבר ומרצה בקורס הכשרת מומחי סייבר בטכניון היחידה ללימודי המשך, "אני יכול לדעת את כל רשימת החברים והקשרים שמופיעים בטלפון, אני יכול לעשות מפת קשרים, וגם אם הטלפון שלך לא מחובר למייל אני יכול לחפש אותו ברשת באתרים שוודאי נרשמתם אליהם בעבר עם מספר הטלפון ואז לפרוץ לשרת שבו הוא מאוכסן ולקחת את הסיסמה". סתם, שתדעו.

מעוניינים להכיר את כל תכניות הלימוד של היחידה ללימודי המשך, בקמפוס שרונה ת"א? לחצו כאן>

006

מתחם שרונה בתל אביב. אפילו יש הסדר חניה מיוחד של הטכניון בחניון גינדי TLV

 

shutterstock_211534177

קמפוס הטכניון במתחם שרונה. "האתגר שלנו הוא להישאר מעודכנים, רלוונטיים ולא פחות חשוב – לשמור על המצוינות של הטכניון".

 

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button