ידע הוא כוח, והיכולת להשיג מידע על הסביבה התחרותית והעסקית היא מיומנות קריטית לכל עסק ולכל איש מקצוע שרוצה להקדים את המתחרים, לזהות סיכונים והזדמנויות, ולקבל החלטות עסקיות טובות יותר.
מדוע כדאי לכם ללמוד בקורס?
שליטה במיומנויות של מודיעין תחרותי ועסקי מאפשרת לנטר שינויים אצל המתחרים ולזהות נקודות חוזק ותורפה שלהם, לאתר אנשים וחברות ולבנות פרופיל מידע עשיר עליהם עבור צרכים עסקיים מגוונים, לנתח שווקים לצורכי פיתוח עסקי והשקעות, ולצפות מגמות בתעשייה ולמנף אותן לתהליכי ניהול סיכונים, צמיחה וחדשנות.
בוגרות/י התוכנית יכירו את יסודות החשיבה המודיעינית ואת סביבת הפעולה העסקית, ישלטו במיומנויות מידענות-רשת לצרכים עסקיים, ייחשפו לשיטות נוספות ולכלים מתקדמים להשגת מידע עסקי, וילמדו ליישם את ארגז הכלים העשיר שרכשו במסגרת תהליכים עסקיים מרכזיים: סקירת הסביבה העסקית תחרותית (Business and competitive landscape), איתור חברות-מטרה (Deal sourcing), ובדיקת נאותות מבוססת-מודיעין (Intelligence-based Due Diligence).
- התכנית בשיתוף עם חברת BDO ישראל ומובלת ע"י מומחים מעולם המודיעין התחרותי- עסקי
- כלים מעשיים לניהול תהליכי איסוף וניתוח מידע בשירות צרכים עסקיים מגוונים.
- שיטות לניהול איכותי, יעיל ומתקדם של תהליכי איסוף, ניתוח והצגה של מידע על הסביבה התחרותית והעסקית.
- סגל רחב ומגוון של מרצים בכירים מהשורה הראשונה,
- חשיפה לקשת רחבה של כלים ושיטות עבודה – ותיקים וטובים לצד חדשים ומתקדמים,
- למידה מעשית ויישומית שמתמקדת בפרקטיקות מיטביות (Best practices) ובתרחישי-שימוש (Use-cases) עסקיים מרכזיים.
סגל המרצים
ד"ר גיא יוגב – ראש יחידת BDO ,Management Customer
ליאור בורק – אנליסטית בכירה, BDO ישראל
עו"ד דן חי – דן חי ושות' עורכי דין
מעיין ברג'יק -בעלים, חברת מוש קריאטיב
רו"ח שגיב מזרחי – שותף במחלקת BDO ,Finance Corporate Consulting
רן שיינמן – קבוצת יפעת
אורי ליכטמן-מנכ"ל SmartBrainData
(ייתכנו שינויים בסגל המרצים)
אנשי מודיעין עסקי-תחרותי, מנהלות/י פיתוח עסקי, כלכלנים/ות, אנליסטיות/ים פיננסיים בתחומי בנקאות השקעות, Private-equity, Venture-Capital, יועצות/ים אסטרטגיים, פורשי/ות מע' הביטחון.
הגשת קורות חיים, שליטה באנגלית, ראיון קבלה
- חשיבה מודיעינית בתהליכים עסקיים
- Web Intelligence) WEBINT): יכולת איתור מידע ב-Deep-web, באמצעות שימוש באופרטורים, שאילתות מורכבות, מנועי חיפוש ייעודיים, מאגרי מידע עסקיים ואחרים, איתור מידע חזותי, מבוסס-מיקום, בשפות זרות, ולפי קבועי זמן, ניתוח אתרים, עבודה עם פיד ועוד.
- SOCMINT (Social-Media Intelligence): השגת מידע ברשתות חברתיות, שימוש בטכניקות אנליטיות ואיכותניות של האזנה חברתית (Social Listening) לניתוח של "קול הלקוח".
- שיטות כמותניות וחצי-כמותניות במודיעין ובמחקר העסקי – סקרים, פאנלים, קבוצות מיקוד, ראיונות עומק, לקוח סמוי, ועוד.
- Data-analysis
- סקירת סביבה עסקית ותחרותית
- איתור חברות-מטרה (Deal sourcing)
- בדיקת נאותות מבוססת-מודיעין (Intelligence-based Due Diligence)
- אתיקה וחוק במודיעין העסקי – כללי המותר והאסור.
- ההצגה המודיעינית – איך להעביר מסר בצורה בהירה ואפקטיבית, סוגי תוצרים, דגשי כתיבה ואינפוגרפיקה.
עבודת הגמר
במהלך הקורס, משתתפות/י הקורס יעבדו על פרויקט מודיעיני שידרוש מהן/ם להביא לידי ביטוי את מגוון הידע שרכשו במהלך השיעורים, לרבות בניית תוכנית עבודה מודיעינית, איסוף המידע תוך שימוש בכלים שונים, עיבוד וניתוח המידע, הכנת תוצר הכולל את עיקרי המידע והתובנות, והצגתו בפני פאנל מנחים. עבודת הגמר תכלול יישום מעשי של החומר שנלמד במהלך הקורס, בתוך הקשר של תהליכים עסקיים מוחשיים.
ימי שני בין השעות 17:30-21:30, 12 מפגשים , סה"כ 60 שעות אקדמיות.
מקום הלימודים
קמפוס הטכניון בת"א, מתחם שרונה, רח' דוד אלעזר (מול הקריה וליד תחנת רכבת השלום).