תכנית לימודי המשך למתמחים בפסיכיאטריה

בית ספר ללימודי המשך מתקדמים ברפואה

מיקום
הפקולטה לרפואה - רח' עפרון 1, שכ' בת גלים, חיפה (סמוך לביה"ח רמב"ם)
מתכונת הלימודים
אחת לשבוע בימי חמישי בין השעות 15:00-20:00 - סה"כ 18 פגישות, 110 שעות אקדמיות
יתרונות התכנית
העשרה והעמקה למתמחים בפסיכיאטריה, כולל מבוא לפסיכותרפיה דינמית (שיוכר כקורס מבוא עבור בית הספר לפסיכותרפיה), CBT, DBT וטיפולים נוספים של הדור השלישי בתחום, פסיכיאטריה משפטית, הראיון הפסיכיאטרי ועוד
קהל יעד
מתמחים בפסיכיאטריה בשנה הראשונה והשנייה להתמחותם. התכנית פתוחה למתמחים בכל שלבי ההתמחות

תכניות לימוד נוספות בתחום

פסיכוגריאטריה- מבט לעולם הזקן

ירידה קוגניטיבית ודמנציה מהווה בעיה מרכזית במספר הולך וגדל של זקנים. בישראל כ-150,000 חולים הסובלים מדמנציה. 
על הרופא לרכוש את המיומנויות הנדרשות להעריך את המצב הקוגניטיבי של הזקן.
מטרת הקורס להקנות לרופאים המשתתפים גישה מעשית לאבחון וטיפול במחלות אלו וכן למחלות הגורמות לתחלואה נפשית בגיל המבוגר.

פסיכותרפיה

התכנית הוותיקה בצפון עם מעל 40 שנות ניסיון. מטרת התכנית לפתח ולהרחיב את הידע התיאורטי והקליני של מטפלים ממקצועות טיפוליים שונים ויישומם במסגרות טיפוליות בשירות הציבורי.
הלימודים מאפשרים מפגש מגוון בין מקצועות בריאות הנפש ויצירת שפה טיפולית משותפת ומשתפת יחדיו. כמו כן, התכנית מספקת בסיס איתן להבנה בטיפול פסיכותראפי בגישות דינאמיות וקוגניטיביות, החוברות לחשיבה טיפולית אינטגרטיבית.

פסיכיאטריה משפטית

תכנית ייחודית שמטרתה להקנות למשתתפיה ידע ומיומנויות קליניות, מדעיות ומחקריות בתחומי הפסיכיאטריה המשפטית, כולל עריכת חוות-דעת פסיכיאטריות לסוגיהן, עדות המומחה בביהמ"ש ובוועדות שונות וכן אספקטים של אתיקה בפסיכיאטריה משפטית.

יסודות בפסיכו-דיאגנוסטיקה

שילוב בין למידה פרונטאלית ותרגול של מבחנים פסיכו-דיאגנוסטים שונים, בדגש על התהליך האבחוני ועל האינטגרציה של הממצאים. כולל עקרונות העברה, ציינון וניתוח של מגוון מבחנים, כתיבת דו"ח פסיכודיאגנוסטי ועוד.

רפואת התמכרויות ותחלואה כפולה

מטרת התכנית היא להעביר ידע עדכני ומבוסס ראיה בתחום רפואת התמכרויות לקהל הרופאים העובדים בשטח ולבעלי מקצעות רפואה נוספים. הקורס יעסוק בהיבטים נוירו-ביולוגיים של ההפרעות שימוש בחומרים, התמכרות לחומרים פסיכו-אקטיביים שונים, התמכרות התנהגותית, מדיניות הטיפול בארץ, גישות טיפוליות מבוססות ראיה המותאמות לאוכלוסיות שונות (רפואיות ופסיכו-סוציאליות) ועוד.

למידע נוסף על התכנית תכנית לימודי המשך למתמחים בפסיכיאטריה השאירו פרטים:

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button