ניהול מוצר הוא אחד התהליכים המרכזיים בכל ארגון שמייצר מוצרים ופתרונות. התהליך מאפשר ראיה הוליסטית של מחזור חיי המוצר. התהליך כולל את שלב הרעיון, הבחינה העסקית, הגדרת הבעיה והדרישות, הנחיית הפיתוח לגבי הפתרון, המיצוב השיווקי, השקת המוצר כולל החשיפה לשוק וסיוע למכירות. בסיום התהליך, משוב לשביעות רצון לקוחות ישמש כבסיס להמשך התפתחות המוצר ושיפור יכולותיו והתאמתו לשוק וללקוחות.
כיום, ניהול מוצר הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בחברות הייטק והביקוש מתעורר גם בחברות שהן לא בתחום ההי-טק המבינות את הצורך בפעילות ובעלי תפקיד בתחום ניהול מוצר. התפקיד מצריך יכולות הובלה, ידע טכנולוגי, חשיבה שיווקית ואחריות רבה.
התכנית הוקמה ב- 2017 על ידי לאון מאלאלל ז"ל, מנהל מוצר בעל כשלושים שנות ניסיון מעשי בהגדרה, פיתוח, השקה ושיווק מוצרים בעולם, והייתה לחלוצה בתחום ההדרכות של מנהלי מוצר בישראל.
במהלך הקורס הסטודנטים יקבלו ניסיון פרקטי בניהול ופיתוח מוצר כולל התמחות ב-Product Marketing Management, וידרשו לעבוד על פרויקט מתגלגל העוסק בפיתוח מוצר ובנוסף יתרגלו את התהליך גם על מוצר שלהם/של החברה בה הם עובדים. הקורס משולב בסדנאות ותרגילי בית, כמו גם פרזנטציות של הסטודנטים בכיתה. התרגולים יכללו את התחנות המרכזיות בחיי מוצר, על פי מהלך המתודולוגיה: ניתוח שוק, הגדרת בעיה, תכנית עסקית, ניתוח תחרות, דרישות שוק, דרישות מוצר, תכנית השקה ועוד. הקורס ישלב שני תרגילי סיכום הכוללים הכנת מצגת ללקוח שמסכמת את כל מחזור חיי המוצר.
קורס ניהול מוצר מספק ידע וכלים למנהלי מוצר ברמות תפקיד שונות כולל סמנכ"ל מוצרים או סמנכ"ל ניהול מוצר. הקורס מתאים לחברות ברמה פעילות שונות, כמו חברות ותיקות (מקומיות ו/או גלובליות), חברות הנדרשות לפיתוח מהיר של מוצרים (בגישת Lean Startup) והתמודדות עם שוק תחרותי ודינאמי ועוד.
את הקורס מעבירים מרצים המשמשים כמנהלי מוצר בכירים בחברות בארץ, דבר המבטיח תכנים עדכניים המותאמים למגמות הרווחות היום בתעשייה – ניהול מוצר מונחה נתונים (Data Driven) וניהול מוצר בעולמות הבינה המלאכותית.
המטרה העיקרית של התוכנית היא להכשיר מנהלי מוצר ושיווק מקצועיים על ידי הקניית מתודולוגיות עדכניות וכלים להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת המוצר. בנוסף, התוכנית מאפשרת חשיפה של עולם ניהול המוצר למנהלי המוצר ולבעלי תפקידים נוספים בארגון, מציגה כלים ושיטות עבודה להשגת יעדים של מנהלי המוצר ומציגה תהליך ניהול המוצר. התוכנית מאפשרת למשתתף לבחור ולהתאים כלים לשיטות לצרכים הפרטיים של ארגנו.
תפקיד מנהל מוצר כולל את ההתמחויות הבאות:
1. ניהול מוצר (Product Management) – התמחות במוצר עצמו. כוללת אחריות על הגדרת מוצרים חדשים וקיימים, ניהול הדרישות למוצרים, מעורבות רבה בפיתוח המוצר ובהשקה של המוצר. מנהל המוצר הוא המומחה בחברה למוצר והוא מייצג את דרישות השוק והלקוחות מול גופי הפיתוח.
2. ניהול שיווק מוצר (Product Marketing Management) – התמחות בשיווק המוצר. כוללת אחריות על מיצוב המוצר, דרכי הפצתו, שיתופי פעולה עם חברות אחרות והדרכת אנשי שיווק ומכירות בנושאים שיווקיים הקשורים למוצר.
תפקיד מנהל המוצר, על שני התחומים, משמש למעשה כערוץ דו-כווני לאיסוף מידע על השוק עבור פיתוח המוצר וחלון הראווה דרכו מוצג המוצר המוגמר לשוק. הוא הכוח המניע והתומך בכל שלבי החיים של המוצר על גרסאותיו השונות, החל משלב הגדרת האסטרטגיה של המוצר ועד להצלחתו בשוק.
הקורס מיועד למספר קהלי יעד:
1. מנהלי מוצר ושיווק מוצר המעוניינים להעשיר את הידע המקצועי שלהם ולהתעדכן בכלים ושיטות מתקדמים.
2. מנהלי מוצר חדשים בתחומם ו/או בעלי תפקידים שונים בארגון המשיקים לתחום ניהול מוצר, שמתכוונים לעשות הסבה לתחום ניהול מוצר ומעוניינים לרכוש את הידע המתאים בתחום.
3. מנהלים בתפקידים שונים בחברה שבמסגרת תפקידם אחראים על תחום ניהול המוצר או נדרשים להקים מחלקת ניהול מוצר.
4. בעלי תפקידים בארגון אשר עובדים לצד ניהול מוצר.
תנאי קבלה:
• ניסיון עבודה בחברת המפתחת מוצרים בתחומי תעשיה שונים.
• ידע בסיסי במחזור החיים של מוצר.
• ידע באנגלית.
• ניסיון בשיווק – יתרון.
**יש להציג קו"ח לבדיקת התאמה
הקורס הכי מקיף בשוק
משך הלימודים הינו כ-4 חודשים. הלימודים יתקיימו אחת לשבוע בשעות הערב.
היקף התוכנית הינו 90 ש"א פרונטליות + 30 ש"א פרויקט גמר – סה"כ 15 מפגשים.
במהלך הקורס יתקיים תרגול על החומר הנלמד.
התחנות המרכזיות בחיי מוצר, על פי מהלך המתודולוגיה: ניתוח שוק, הגדרת בעיה, תכנית עסקית, ניתוח תחרות, דרישות שוק, דרישות מוצר, תכנית השקה ועוד.
הקורס יכלול הכנת פרויקט העוסק בפיתוח מוצר. תרגיל הסיכום יהיה הכנת מצגת ללקוח שמסכמת את כל מחזור חיי המוצר.
מבין מרצי הקורס:
איתי תומר – סמנכ"ל מוצרים בחברת הוליסטיקסייבר – מנהל אקדמי
איתי תומר סמנכ״ל מוצרים בחברת הוליסטיקסייבר. לשעבר מנכ"ל חברת MediaKind .(לשעבר אריקסון מדיה סולשיין ישראל) שהייתה מרכז פיתוח למוצרי המדיה ואחסון בענן לפני תפקידו הנוכחי, איתי הקים את חברת "סילבי" כסטארטאפ על פי רעיון שלו וגייס שלושה מיליון ש"ח לחברה מקרן הון סיכון. איתי היה סמנכ"ל מוצרים של אוליב-סופטוור, סמנכ"ל מוצרים של אט-וויו, דירקטור ניהול מוצר באמדוקס, הקים את מרכז החדשנות הפנימית באמדוקס ועבד במספר תפקידי פיתוח וניהול מוצר, איתי מרצה במספר מסגרות על חדשנות וניהול מוצר.
יריב צור – סמנכ״ל ניהול מוצר בחברת AIVF – מרצה
מנהל מוצר ואיש הייטק למעלה מ- 20 שנה. בעבר סמנכ״ל ניהול מוצר ב SAP -,מנטור, מרצה בכנסים ומלווה סטארטאפים. רקע בחברות בינלאומיות וסטארטאפים. שלל תפקידים בעולמות ניהול המוצר – תמחור, פיתוח עסקי, שיווק והובלת פיתוח. התמחות בלקוחות enterprise ו B2B- . בעל תואר במדעי המחשב ופסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים.
עומר מורג – Senior Product Designer בחברת JFrog– מרצה
בוגר לימודי תקשורת חזותית מהמרכז האקדמי ויצו חיפה. מגיע עם ניסיון של אפיון ועיצוב ממשקים עבור חברות מוצר וחברות פרויקטים בתחומים שונים.
כיום מעצב בכיר בחברת JFrog בתחום ה-DevOps Software . חלק מקבוצת המנטורים של קבוצת Startup Designers ו .The Product Lounge
רואי דותן – דירקטור ניהול מוצר בחברת Medisafe -מרצה
רואי מנהל מוצר בחברה המפתחת פלטפורמת מוצרים מבוססי AI לתמיכה במטופלים רפואיים. מביא עימו רקע עשיר של כ15- שנים בתחומי שיווק וניהול מוצר, בחברות corporate ו startups, עם נסיון מגוון בפיתוח והשקת מוצרים בעולמות ה C2B ,B2B, תכנה, חומרה, מוצרי SaaS ו Mobile. בעבר היה ראש תחום מוצר בחברת Syqe וכיהן כמנהל קבוצת מוצר בכיר בחברת Philips, שם הוביל פיתוח והשקה של מגוון מוצרים בשווקים הגלובליים. בעל תואר בהנדסה ביו-רפואית, הוא מרצה בכיר במספר מסגרות הכשרה של ניהול מוצר, ומשמש כמנטור למנהלי מוצר בתחילת דרכם.
ריטה קציר – מנהלת מוצר בכירה בחברת סולט סקיורטי – מרצה בקמפוס חיפה
בעלת תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון. ריטה הגיעה אל עולם המוצר לאחר מגוון תפקידי פיתוח, כולל הובלת צוות בחברת אנטרפרייז בתחום הנטוורקינג כגון מרוול וסיסקו, ותפקידי ניהול בכירים בצד העסקי של חברות טכנולוגיות. שילוב ייחודי זה, מאפשר לריטה יכולת תכנון וניהול מוצר קלה לקצה על כל היבטיו.
*יתכנו שינויים במרצים מקמפוס לקמפוס.
תומר שגיא –איש מוצר וטכנולוגיה, מנכ"ל, מייסד של חברת EyeKnow AI
החברה מפתחת מערכת בינה Al EyeKnow תומר שגיא הוא יזם, מנכ"ל חברת מלאכותית להגן על חסרי ישע ופגיעים ע"י זיהוי אלימות בזמן אמת ממצלמות אבטחה. תומר צמח מפיתוח. עבד כמנתח מערכות בכיר בנס טכנולוגיות וארכיטקט תוכנה במוסדות ממשלתיים וקבוצת הדואר בניו זילנד. המשיך כמנהל פרויקטים בכיר וניהל פרויקט אינטגרציה מורכב בתקציב של $20 מיליון. עם חזרתו לארץ, אחרי 7 שנים בחו"ל, ולאחר הקמת הסטארט-אפ השני עבר לניהול מוצר והוביל את תחום המוצר של חברות שונות.
בוגרים מספרים
קורס מאוד מעניין ורלוונטי! מאוד מתאים גם למנהלי פיתוח שצריכים לבוא בקשר ישיר עם מנהלי מוצר. ממליץ בחום!
אני מאד מרוצה מקצועית מהקורס. לאון מרצה מצויין, מעניין, סוחף ושולט בחומר הנלמד. היה לי פשוט כיף ללמוד ממנו ובטוחה שהידע שרכשתי יעזור לי בעתיד הקרוב.
היה קורס נפלא!
למדתי שלב אחרי שלב תחום חדש לגמרי עבורי, מרקטינג.
אני מיישמת רבות בעבודה את המתודולוגיה שהועברה בקורס.
ומוצאת שיותר קל לי להעביר מסרים, להפעיל ספקים ולהזיז פעילות מול לקוחות ומנהלים.
ממש "מהלכה למעשה". מהלכים ומעשים.
היה קורס מוצלח מאוד, אחלה ארגז כלים לדרך (אגב, לא רק עבור ניהול מוצר פרופר)!
תודה ענקית על קורס מהנה ומלמד.
תודה על המקצועיות שלך, לאון, ושל המרצים האחרים שביקרו אותנו.
היה מעולה!
הקורס היה מצוין, ברור ומועיל. אמליץ עליו לחברים.
המרצה מעביר את החומר בצורה מעניינת מאוד, עד כדי כך שאני מתאכזב בכל פעם שמגיעים לסוף השיעור. ההרצאות הן הנקודה הגבוהה של השבוע שלי.
מעבר לערך המקצועי והמטרות הלימודיות, הקורס חווייתי, מעניין ומרחיב אופקים. כיף לחכות ליום של הקורס.

