מוקד מידע ורישום 04-8294228

חשיבה עיצובית Design Thinking

לימודי ניהול, יזמות ושיווק

מיקום
קמפוס הטכניון, ת"א
מתכונת לימודים
15 מפגשים בימי א' בשעות 17:30-21:30, בהיקף של 90 שעות אקדמיות.
יתרונות התכנית
התכנית תעניק לכל בעל תפקיד בחברה או בארגון או ליזמים, כלים יישומיים ומעשיים בחדשנות שיסייעו בהפקת תועלת מיידית בפיתוח פרויקטים ומוצרים.
קהל יעד
התוכנית מיועדת לאקדמאים מתחומים שונים, בעלי ידע בסיסי בפיתוח מוצר: יזמים, מנהלי מוצר, אנשי טכנולוגיה וצוותי פיתוח, מעצבים וכו'.

אודות התכנית

מה הופך חברות טכנולוגיה למצליחות יותר מאחרות? שאלה זו החלה להישאל בעמק הסיליקון עוד בשנות התשעים, כאשר חברות החלו להבין שיש להעניק משקל מרכזי ומשמעותי לעיצוב. הפיכת העיצוב מתחום שקשור לאסתטיקה בלבד לתחום שמקיף את כל החוויה האנושית גרם ל'חשיבה עיצובית' להתפשט במהירות בעולם של טכנולוגיה חדשה הנגישה לקהל הרחב.

חשיבה עיצובית היא תפישת עולם ותהליכים שנלקחו מעולמם של מעצבים, על מנת לשפר את הסיכויים של מוצרים ושירותים חדשניים להצליח.

חשיבה עיצובית הפכה להיות מילה ויראלית בתחום הניהול, אך מאחורי הבאזז מסתתרת דרך חשיבה ותהליכים מאוד משמעותיים, שמעניקים רבדים נוספים לתהליכים בחברות הייטק או ארגונים עסקיים וחברתיים.

פרופ׳ עזרי טרזי, מהפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, פיתח תהליך ייחודי שנקרא 7D, המעודד חשיבה רב-מימדית, יצירתית ומהפכנית. התהליך משמש כבסיס למרכז Design-Tech שהוקם בטכניון, אשר מלמד מהנדסים ומדענים תהליכי יזמות וחשיבה עיצובית.

לימוד יסודות ותהליכים של חשיבה עיצובית לא יהפכו אתכם אמנם למעצבים אך הינם חשובים להטמעה בצוותי עבודה, ותוכלו להפיק מהם תועלת מיידית בפיתוח פרויקטים ומוצרים. התכנית תעניק לכל בעל תפקיד בחברה או בארגון או ליזמים, כלים יישומיים ומעשיים בחדשנות.

למי מיועדת התכנית

  • יזמים בתחומי הייטק, יזמים חברתיים ויזמים ארגוניים המעוניינים לרכוש וליישם חשיבה עיצובית במסגרת הפרויקטים שלהם
  • מנהלי מוצר המעוניינים לרכוש כלים חדשניים בתחום
  • מנהלי חדשנות, סמנכ"לים ומנכ״לים המעוניינים להוביל ולהטמיע תהליכים של חשיבה עיצובית בארגון
  • אנשי טכנולוגיה וצוותי פיתוח המעוניינים לרכוש מיומנות של חשיבה עיצובית
  • מעצבים המעוניינים להכיר לעומק את התחום ולהפוך למובילי שינוי בארגונם
  • אנשי אקדמיה וחינוך המעוניינים להשתמש בחשיבה עיצובית ככלי הוראה

תנאי קבלה

  • אקדמאים מתחומים שונים
  • ידע בסיסי בפיתוח מוצר (פיזי או דיגיטלי)
  • ידע באנגלית
  • ניסיון ביזמות או בהובלת צוותי פיתוח – יתרון

*יש להצטייד במחשב נייד לחלק מהמפגשים לטובת תרגול בכיתה.

נושאי לימוד

מטרת התכנית היא להכשיר את המשתתפים להשתמש בכלים ובתהליכים מתקדמים ועכשוויים של חשיבה עיצובית, ולפתח מודעות לחשיבות של תהליכי עיצוב ושל ההתרומה שלהם להנגשת הטכנולוגיה במוצרים ושירותים חדשניים.

התכנית תכלול הרצאות בנושאים הקשורים להיסטוריה של העיצוב ושל חשיבה עיצובית, המתודולוגיה של חשיבה עיצובית, תהליכים ופרקטיקות יישומיות בחשיבה עיצובית על פי התהליך הייחודי שפותח בטכניון – 7D.

התכנית הינה מעשית ומשלבת סדנאות, תרגולים ופרויקט מתמשך בו יבחרו הסטודנטים אתגר עכשווי או עתידי, ויפתחו את המוצר או השירות לאורך הקורס בהנחיית המרצים וע"י עזרה הדדית בין משתתפי הקורס. תרגיל הסיכום יוצג במסגרת demo day, שאליו יוזמנו אורחים מהתחום.

מתכונת לימודים

תכנית לימודים של כ-4 חודשים, במהלכם יתקיימו 15 מפגשים בהיקף של 90 שעות אקדמיות.
המפגשים יתקיימו בימי ראשון בין השעות 17:30-21:30 בקמפוס שרונה, ת"א.

סגל הקורס

מנהל אקדמי: 

פרופ׳ עזרי טרזי – חשיבה עיצובית בשיטת 7D

סגל ההוראה:

  • דר׳ דניאל מטקלף – חשיבה עיצובית וביומימטיקה
  • חיים פרנס – חשיבה עיצובית ותרחיש
  • נינה פרקש – מחקר עיצוב
  • אפרת גורן מור – עיצוב מספר סיפור
  • דר׳ דיויד גוס – ההסטוריה של העיצוב
  • עינת קריצ׳מן – חשיבה עיצובית וחינוך
  • יואב שטרמן – חשיבה עיצובית וטכנולוגיה
  • אלישע טל – חשיבה עיצובית וקיימות
  • גילי בריקס – חשיבה עיצובית וטכנולוגיה
  • חנן להר – חשיבה עיצובית בעיצוב ממשקים

תכניות לימוד דומות

אפיון חווית משתמש UX

בקורס אפיון הממשק וחווית המשתמש (User Experience design, או בקיצור UX), נעסק בתכנון האינטראקציה בין משתמשים למערכות המחשב. נלמד כיצד חוקרים את קהלי היעד, מגבשים הבנה עמוקה של צורכיהם, הציפיות שלהם ויכולותיהם, ובהתאם –
מתכננים את מבנה המסכים ותהליכי העבודה בכדי ליצור חווית שימוש זורמת, נוחה ומהנה

ניהול מוצר Product Management

ניהול מוצר הוא אחד התהליכים המרכזיים בכל ארגון שמייצר מוצרים ופתרונות. התהליך מאפשר ראיה הוליסטית של מחזור חיי המוצר. כיום, ניהול מוצר הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בחברות הייטק והביקוש מתעורר גם בחברות שהן לא בתחום ההיי-טק המבינות את הצורך בפעילות ובעלי תפקיד בתחום ניהול מוצר.

המסלול המלא לעיצוב פנים

מסלול דו-שנתי ייחודי ומרתק להכשרת מעצבי פנים תוך פיתוח יכולת הקשבה, התבוננות, איסוף ועיבוד מידע, התמודדות מעשית עם סוגיות ומצבים מורכבים בחלל. כל זאת לצד למידה של היבטים תאורטיים ורכישת כלים טכניים משלימים.

שיווק דיגיטלי – הכשרת מנהלים, יזמים ובעלי עסקים לעולם דיגיטלי מתקדם

התכנית האפקטיבית ביותר עבור מנהלים, יזמים ובעלי עסקים שמעניקה ארגז כלים בעולם השיווק הדיגיטלי, יכולת קבלת החלטות מושכלות, מדידת תוצאות ושיפור ביצועים עבור העסק שלכם. הקורס כולל למידה תיאורטית ועדכונים לצד סדנאות של למידה פעילה והגשת פרויקט התנסות בפרסום קמפיין עבור עסק פעיל.

הכשרת מומחי שיווק דיגיטלי

הכשרת מקצועני שיווק דיגיטלי: מנהלי קמפיינים, מנהלי שיווק דיגיטלי, ומנהלי מדיה חברתית. הקורס משלב התנסות מעשית במגוון כלים מקצועיים, הרצאות אורח של אנשי פרסום בכירים ותרגול רב

יזמות עסקית פרקטית

תכנית לימוד ייחודית כחלק משיתוף הפעולה של הטכניון לימודי המשך ופירמת BDO-זיו האפט הפותחת בפניך צוהר לעולם חדש, ומאפשרת הכרות מרתקת עם עולם היזמות העסקי

גיוס כספים למיזמי סטארטאפ

התוכנית מספקת כלים פרקטיים וידע מעשי לגיוס כסף מקרנות הון סיכון, חממות, אנג'לים, גופי השקעה וגופי מיקרו מימון

צילום דיגיטלי ופוטושופ

קורס מקיף עם מגוון רחב מאוד של נושאים שמעניקים לצלם הדיגיטלי את הכלים העדכניים ביותר הנדרשים לו במסגרת עבודתו כצלם מקצועי

למידע נוסף על התכנית חשיבה עיצובית Design Thinking השאירו פרטים:

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: odeda@trdf.technion.ac.il