המגזין

הכר את המרצה: פרופ' נעים שחאדה

בואו להכיר את פרופ' נעים שחאדה, המנהל האקדמי של בי"ס ללימודי המשך מתקדמים ברפואה

01/02/2021

 פרופסור נעים שחאדה, המנהל האקדמי של בי"ס ללימודי המשך מתקדמים ברפואה, הוא איש רב פעלים: פרופסור, רופא, מרצה, פעיל בקהילה, מנהל מחלקות בבתי חולים ואחד מהרופאים הבכירים בארץ לסוכרת. הוא גם משמש כנשיא האגודה הישראלית לסוכרת. בין הרצאה לטיפול, תפסנו אותו לשיחה קצרה.

כמומחה לסוכרת, מה הם האתגרים כיום במהלך משבר הקורונה?

לסכרתיים יש שלוש בעיות מרכזיות בעקבות הסגר והשהייה הממושכת בבית:

  1. יש ירידה בפעילות הגופנית
  2. יש שפע של אוכל ואכילה רגשית
  3. אנחנו בתקופה של מתח והתרגשות

שלושת הגורמים האלה הם אויבים מאוד גדולים לסוכרת.

איך אתה מתמודד עם האתגרים הללו?

אנחנו פועלים הרבה בנושא ההדרכה, החינוך והקשר הטלפוני עם המטופלים כדי לשמור על האיזון שלהם – אנחנו גם יוצרים סרטונים בשפות שונות כדי לחזק את המודעות לנושא וכעת אנו פועלים כדי לעודד כמה שיותר אנשים עם סכרת להתחסן על מנת לרכוש הגנה ראשונית.

מה אתה אוהב בלימודי ההמשך של הטכניון?

לימודי ההמשך ברפואה של הטכניון זאת המהפכה של הצפון. כל מי שעובד בתחום הרפואה חייב להתעדכן בהתפתחויות החודשיות במדע וברפואה. אם לפני עשר שנים כל הרופאים ואנשי הרפואה היו צריכים לנסוע למרכז, היום הם יכולים לעשות זאת בצפון. בשנים האחרונות יש עלייה משמעותית בכמות הקורסים ובכמות התלמידים.

האם יש קורס שאתה אוהב במיוחד?

יש לנו קורס ייחודי מאוד בתחום רופאי הסכרת שמיועד לכל הרופאים בארץ (רופאי משפחה, רופאי פנימית) – קורס איכותי שיהפוך אותם לרופאי סכרת, הקורס הזה והתעודה שלו מוכרים על ידי ה"רי – ההסתדרות הרפואית בישראל – וזה דבר מאוד יוקרתי ומאוד חשוב. זאת הכשרה מקצועית לכל דבר. יש בישראל 600 אלף חולי סכרת והם צריכים טיפול ברמה הכי גבוהה, המשימה של רופאי הקהילה לטפל בהם, חשובה ברמה המקומית והלאומית.

וכשאתה לא מטפל בחולים או מרצה, מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

אני אוהב גננות וחקלאות – יש לי עצי זית, רימונים, לימונים. אני מטפל בהם בשישי-בשבת. אני כמובן נהנה לבלות זמן איכות עם הילדים ועם המשפחה ואוהב לצפות בסדרות טלוויזיה ברמה גבוהה, זה מרגיע אותי מאוד (כרגע צופה ב'ויקינגס' בנטפליקס, אז בלי ספויילרים!). בנוסף, קריאה מקצועית זה משהו שאני לא מוותר עליו, גם על חשבון זמן הפנאי.

למידע נוסף על לימודי ההמשך ברפואה לחצו כאן >>

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 09/06/2020
    "תכנית הלימוד השפיעה לטובה על העבודה שלי מול המטופלים במרפאה"

    ד"ר עמיד גבר, מומחה ברפואת משפחה, מספר איך הלימודים בבית הספר ללימודי המשך מתקדמים ברפואה השפיעו על תחום העיסוק שלו: "הלימודים הרחיבו את ארגז הכלים שלי ומאפשרים לי לתת מענה טוב למטופלים". פרופסור אהוד גולדהמר, קרדיולוג, מסביר: "המציאות של הרופאים מחייבת את העדכון הזה, רופאים לא יכולים להרשות לעצמם לא להתעדכן באופן שוטף, גם אם הם רבי ניסיון"

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button