המגזין

Alumni Talk UX# ארבעה בוגרים, ארבעה סיפורים

אנחנו גאים לחשוף את דור העתיד של חווית המשתמש בישראל. 4 בוגרי ובוגרות קורס UX מספרים איך הם הגיעו לחווית משתמש, למה בחרו דווקא את התחום הזה ומה הקשר בין מבנים מפורסמים בחו"ל ל-UX?

19/11/2021

בשנות ה-90, בזמן שעבד בחברת Apple, בתפקיד הראשון בעולם שהתיאור שלו כלל את הביטוי User Experience, פרופ' דון נורמן אמר: "טבעתי את המושג User Experience UX משום שחשבתי שממשק משתמש ושימושיות הם מונחים צרים מדי. רציתי לכסות את כל האספקטים של החוויה של האדם במערכת, כולל עיצוב תעשייתי, גרפיקה, ממשק, האינטרקציה הפיזית וההנחיות"

מאז ועד היום, תחום חווית המשתמש רק הולך ומתפתח והופך למקצוע מבוקש מאוד. אז איך מגיעים לתחום הזה ומה הבוגרים שלנו מספרים על קורס UX בטכניון? הכירו 4 בוגרים שלנו שהגיעו לקורס ממגוון של תחומים ומקצועות והיום עובדים בתעשייה, וכבר מוכתרים כדור העתיד של חווית המשתמש בישראל.

 

יונתן בר
UX Designer, Aman Digital

קודם כל, Fun Fact עליך.. 
אני מאוד אוהב לבשל ואוהב לטייל בחו"ל. משום שהגעתי לקורס מרקע אדריכלי ובזכות האהבה לטיולים, פרויקט הגמר שלי בקורס היה מערכת של מדריך וירטואלי לטיולים ומסלולים של מבנים מפורסמים בחו"ל.
אז לפני הקורס היית אדריכל?
כן, למדתי את התואר הראשון שלי בבצלאל והייתי אדריכל. אחרי כמה זמן החלטתי שאני רוצה לעשות הסבת מקצוע ועדיין להשתמש בכלים שיש לי כאדריכל. התייעצתי עם אנשים וכשהמונח UX עלה שוב ושוב, החלטתי שאני צריך לבדוק את העניין.
בתור מי שמגיע מבצלאל, איך בחרת ללמוד בטכניון?

יונתן בר, בוגר קורס UX בטכניון

בדקתי כמה מוסדות, התעניינתי בסילבוס ובדקתי מי המרצים בקורסים השונים. הבנתי שבסופו של דבר לרן לירון יש ניסיון רב והוא בנה מסלולים לכל מיני יחידות UX. הגעתי לקורס של הטכניון כשהוא היה די חדש אבל זה מה שעניין אותי, העדפתי לעשות קורס שלא היה מבוסס על קורסים אחרים, ועדיין הרגשתי מאוד בטוח כי ידעתי שזה הטכניון. מעבר לזה שהכרתי את רן דרך חברה משותפת, הגעתי למפגש מידע של הקורס, שמעתי מה היה לרן להגיד וכבר בסוף המפגש החלטתי להירשם.
בתור מי שלא הגיע מתחום של UX, לא הכרתי את שאר המרצים בקורס. בדקתי וחקרתי וכשראיתי שלכולם יש רקורד מוכח בתחום של UX ובתחומים כמו UI, פיתוח, מערכות מורכבות, B2B, B2C ועוד, זה הרשים אותי מספיק כדי שארגיש בטוח להירשם לקורס.
ואיך היתה החוויה בקורס עצמו? במיוחד כשאז הוא היה חדש…
היינו קבוצה די קטנה של 15 סטודנטים, שהגיעו מתחומים שונים וכל אחד הביא איזשהו כיוון קצת שונה לתוך ה-UX. חוץ מהלימודים הפורמאליים, לומדים הרבה על צורת החשיבה על אנשים מחוץ לקופסא, כשכל אחד מביא את הידע שלו לידי ביטוי. הרבה מאוד מהאנשים שלמדו איתי בקורס הגיעו למקומות מכובדים מבחינה תעסוקתית וזה משמח אותי.
מה לקחת איתך מהקורס?
לשמחתי כ-3 חודשים אחרי הקורס מצאתי עבודה בתחום הזה והיום אני מעצב UX. הדבר הראשון שלקחתי איתי מהקורס הוא שאף פעם לא מאוחר מידי לנסות משהו חדש. יש איתי עוד 4 חברים שלמדו איתי בתואר ועשו איתי ביחד את הקורס. לוותר על המסלול של האדריכלות וללכת על משהו אחר ישמע לרוב האנשים קצת משוגע, אבל אני שמח שעשיתי את זה. אם יש אנשים שמתלבטים, אני אומר להם שאם לא טוב להם במה שהם עושים – אף פעם לא מאוחר מידי לעשות משהו שיעניין אותם.
דבר שני,למדתי פסיכולוגיה בתיכון כמסלול מורחב וזה תמיד עניין אותי, איך ההבנה של הצרכים האנושיים יכולה להשפיע על חוויה, שיכולה לעשות את החיים הרבה יותר קלים למשתמשים.
ואיך זה עוזר לך היום בעבודה?
בגלל שאתה לומד קורס שמכוון מטרה, לומדים את הערכים, איך מאפיינים, מה זה אומר לאפיין, תוכנות שונות. כל התוכן שלומדים בקורס מכין אותך לדבר האמיתי. כמובן שזה יותר הפן התיאורטי. חשוב להדגיש שהתיאוריה והפרקטיקה, עד כמה שהם חופפים עדיין הם שונים מאוד. הלקוח הוא אמיתי, יש תקציבים ואילוצים. אז אתה גם לומד את כל הדברים האלה תוך כדי.
הלינקדאין של יונתן בר >>

 

ארבל לשם
Product Designer, Nanit

ארבל לשם, בוגרת קורס UX בטכניון

נתחיל בשאלה המתבקשת, למה UX?
בהכשרתי אני מעצבת תעשייתית. אחרי הלימודים עברתי למילאנו ועבדתי בסטודיו שמשלב עיצוב תעשייתי עם UX UI. כשחזרתי לארץ, החלטתי שאני רוצה ללמוד את המקצוע של חווית משתמש בצורה יותר מדויקת ולהבין טוב יותר את הבסיס של מה שאני כבר עושה. כיום אני עובדת בסטודיו לעיצוב בתור UX UI.
בעצם כבר עבדת בתחום, למה בכל זאת החלטת ללמוד את הקורס?
נכון שעסקתי בזה כבר בעבר אך למדתי UX דרך המנהלים והבכירים שהיו בארגון שלי, כלומר למדתי דרך הניסיון המעשי. זה מצוין, אבל רציתי ללמוד את הפן התיאורטי בצורה יותר מסודרת. הקורס נתן לי בסיס הרבה יותר חזק למקצוע ולמה שאני עושה.
אנחנו שמחים שבחרת ללמוד אצלנו אבל לפעמים יש לנו תדמית קצת מלחיצה.. אז למה דווקא טכניון?
בדקתי עוד מקומות, אבל הגעתי לקורס של הטכניון בזכות רן לירון, המנהל האקדמי של הקורס בטכניון לימודי המשך. שמעתי אותו מתראיין בפודקאסט והבנתי שיש לו הרבה ניסיון והוא נשמע כמו מישהו שאני רוצה להמשיך להקשיב לו. באותו זמן בדיוק חיפשתי קורס UX, תוך כדי שהתלבטתי בין הטכניון למקומות אחרים, הגעתי לפגישה קצרה עם רן ובזכות החיבור איתו החלטתי ללמוד בקורס הזה.
במהלך הקורס הכרתי את המרצים הנוספים, ואהבתי שכל אחד מהמרצים נותן את נקודת המבט שלו על התעשייה. לרן יש המון ניסיון בתעשייה בעיקר בחוויית משתמש. רוית עובדת כפרילנס ומתמחה במובייל ומרקטינג, וגם נתנה לי נקודת מבט של אישה בתעשייה ואני מאוד אוהבת את זה. לעומתה, היה את ויטלי שעובד בארגון מאוד גדול ונתן לי עוד זוית ראיה. אני חושבת שהשילוב של כל המרצים בקורס העניק לי הבנה על מה קורה בשוק בישראל, בעיקר בגלל שבאתי מאיטליה ופחות הכרתי את התחום בארץ.
ומה הדבר הכי חשוב שלקחת מהקורס?
אני חושבת שהדבר הכי מרכזי שקיבלתי הוא הסתכלות על עיצוב חווית משתמש בצורה שלא הסתכלתי עליה בעבר. היום כשאני מתחילה תהליכים, אני יודעת לנתח באמת "האם זה נותן ערך ללקוח, למשתמש?" ויודעת להחליט אם כן או לא.
בזכות הלימודים והניסיון, אני מרגישה הרבה יותר ביטחון עצמי. למשל, אם הלקוח מבקש בקשה שבעבר הייתי אומרת עליה "סבבה", היום אני יכולה לתת דעה הרבה יותר מקצועית, מבוססת, וגם להגיד שלדעתי זה לא נכון ולמה.
מה היית מוסיפה לקורס? 
אני חושבת שהקורס מצוין בכדי להבין את המקצוע אבל הייתי מוסיפה עוד דגשים למציאת עבודה.
הלינקדאין של ארבל >>

 

עומר מורג
Senior Product Designer, Gloat

עומר מורג, בוגר קורס UX בטכניון

אז איפה היית בחיים כשהגעת לקורס שלנו?
הייתי מעצב מוצר והיו פיטורים בחברה, אז התחלתי את הקורס בטכניון כשהייתי בתקופה של אבטלה. כבר במהלך הקורס התחלתי לעבוד כמעצב UX ו-UI בחברת פרויקטים. נכון שהתחום של UX לא היה זר לי כי אני בוגר תואר בעיצוב, אבל המטרה בלימודים הייתה להפוך את הידע שלי ללפחות 90% בתחום.
וזה הצליח מבחינתך? 
כן, הקורס נגע מקצה לקצה בכל העולם של ה-UX. לי באופן אישי הוא נתן פתח ידע בכל מה שקשור לעולם הפסיכולוגיה, חשיבה של משתמשים, גישה לפתרון. זאת אומרת, זה לא מספיק רק לדעת אפשרויות אלא איך אני קולט בעיה, מבין את הצורך וניגש למצוא פתרון.
גם כשהייתי סטודנט וגם היום כשאני משתתף בהגשות הגמר של הפרויקטים בקורסים הנוכחיים, אפשר לראות סטודנטים שחלקם מגיעים מעולם העיצוב, חלקם מאדריכלות, ממוצר וחלק גם מגיעים מעולמות אחרים לגמרי. ואתה רואה את ההתקדמות, הם מגיעים לתוצרי UX טובים גם אם הם לא היו בעולם הזה לפני כן. אז אני חושב שהקורס עושה עבודה מאוד טובה בזה.
ואיך היתה החוויה שלך בלימודים?
החוויה מבחינת המרצים הייתה מדהימה. מאוד נהניתי בכל השיעורים, אני חושב שהמרצים עושים עבודה נהדרת. היום אני מעביר יחד עם רן את אחד השיעורים בקורס. אני עדיין שומר על קשר עם החבר'ה שלמדו איתי במחזור. עם חלק שמרתי על קשר מקצועי מבחינת החברות שהם עובדים בהן. זה מאוד חשוב כי תוך כדי העבודה, אם יש לי שאלות אז יש למי לפנות. באופן כללי אם יש לי איזשהי בעיה, אני מרגיש בנוח לפנות לאחד המרצים גם שנה אחרי שסיימתי את הקורס.
אתה מספר שהתחלת את הקורס באבטלה והתחלת לעבוד תוך כדי, איך נראית הקריירה המקצועית שלך היום?
במהלך הקורס אכן מצאתי עבודה כי הצלחתי להסתכל על תרגילי בית ולראות אותם מזווית אחרת, לעומת איך שהסתכלתי לפני הקורס.
לפני שנתיים התחלתי לעבוד בתור UX UI designer בחברת Tingz שמתמחה בעיצוב ופיתוח פתרונות דיגיטליים מתקדמים. הלימודים בקורס נתנו לי מענה על דברים שקורים לי ביומיום בעבודה עצמה. אם יש לי בעיה תוך כדי העבודה אני יודע לשאול את השאלה הנכונה ולהביא פתרון הרבה יותר טוב, וכך לקדם את איכות העבודה שלי. אחרי שנתיים בחברה התקדמתי להיות Head of Design, והיום אני Senior Product Design בחברת Gloat, אז אני חושב שהקורס עזר לי לבנות ביטחון בדרך שבה אני מדבר על UX ובדרך שבה אני עושה UX, הוא עזר לי להגיע לאיפה שאני נמצא היום. 
הלינקדאין של עומר >>

 

סמדר סגל מילר
בעלת סטודיו לעיצוב

אז מי את סמדר?
אני ארט דירקטור, מתמחה בפיצוח קונספט, עוסקת בפרסום, ברנדינג ועיצוב אתרים. אני אדם סקרן מאוד, מחפשת כל הזמן לדעת עוד, לחדש וללמוד. אחרי שחשבתי על כמה תחומים, החלטתי ללמוד חווית משתמש כי זה מאוד מעניין אותי וגם כדי שאוכל כמעצבת להציע ללקוחות שלי את כל המעטפת הכוללת אפיון חווית משתמש UX. היום, התאהבתי בתחום הזה ואני מוצאת את עצמי עוסקת ומכוונת לפרויקטים בתחום של UX, אני נהנית לעשות את זה וקיבלתי כלים לעסוק בזה באופן מקצועי.

סמדר סגל מילר, בוגרת קורס UX בטכניון

למה דווקא בטכניון?
חשוב לי מאוד לעשות דברים כמו שצריך, ללמוד דברים לעומק. נכון שהדיפולט שלי לקח אותי בהתחלה לבדוק מקומות אחרים אבל נטיתי לסמוך על הטכניון שההכשרה שלו תהיה מדויקת ומעמיקה.
ואיך זה היה?
הקורס עשה לי סדר, תרם לי המון, היה מעמיק ואני ממש אוהבת את התחום בזכות הקורס. הקורס שינה את הפרויקטים שאני בוחרת לעסוק בהם. רן, ויטלי רוית ומיקי המרצים היו מדהימים, השילוב שלהם מדויק, עד כדי כך שנשארנו איתם בקשר גם אחרי הקורס והם המשיכו לתת לנו טיפים על UX ועל תחומים נוספים כמו חשיבה עיצובית, טיפים לעבודה כפרילנס ועוד.
ומה עוד לקחת מהקורס הזה? 
שיתופי פעולה! בזכות הקורס, התחברתי עם סטודנטית נוספת והיום אנחנו מעבירות יחד סדנאות על חשיבה עיצובית.
זה נשמע To Good To Be True אז מה היה חסר? 
אני מחכה שתפתחו סדנאות UX מתקדמות, עבודה על פרויקטים מסובכים יותר, קבוצות חשיבה למתקדמים…
לאתר של סמדר >>

 

 

מעניין גם אתכם? הנה עוד פרטים על קורס UX בטכניון קמפוס שרונה >> 

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 01/10/2020
    כולם מדברים על UX

    רן לירון, המנהל האקדמי של קורס "אפיון ממשק וחווית משתמש" מסביר על חשיבות מקצוע ה- UX (ראשי תיבות של User experience) ועד כמה הוא חלק מהחיים של כולנו: "לפני 15 שנה אנשים לא הבינו בכלל על מה אני מדבר, היום כולם כבר יודעים ש – UX זה חלק חשוב בכל מוצר, לעיתים זה אפילו עניין של חיים ומוות"

  • 09/02/2020
    כוח העל של העידן הדיגיטלי: המסלול להכשרת מעצבים גרפיים

    בעידן הדיגיטלי אין עסק, מותג או ארגון שלא עושים שימוש בעיצוב גרפי. המסלול השנתי לעיצוב גרפי מקצועי נפתח כדי לתת מענה לביקוש והוא מאפשר הכשרה מקיפה, בת שנה, שבסופה הבוגרים יוצאים לשוק עם תיק עבודות וידע רב. "עיצוב גרפי זה מקצוע העתיד. המסלול מכוון לצורכי התעשייה ואנחנו מדברים בו תכלס", אומר קובי גופר, מרצה מוביל בתכנית

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button