המגזין

כוח העל של העידן הדיגיטלי: המסלול להכשרת מעצבים גרפיים

בעידן הדיגיטלי אין עסק, מותג או ארגון שלא עושים שימוש בעיצוב גרפי. המסלול השנתי לעיצוב גרפי מקצועי נפתח כדי לתת מענה לביקוש והוא מאפשר הכשרה מקיפה, בת שנה, שבסופה הבוגרים יוצאים לשוק עם תיק עבודות וידע רב. "עיצוב גרפי זה מקצוע העתיד. המסלול מכוון לצורכי התעשייה ואנחנו מדברים בו תכלס", אומר קובי גופר, מרצה מוביל בתכנית

09/02/2020

"המטרה של המסלול היא לקחת סטודנט עם תשוקה לעיצוב ולהפוך אותו למעצב תוך שנה"

בעולם הדיגיטלי של המאה ה-21 עיצוב גרפי זה כוח על. אין עסק, מותג או ארגון שלא עושים שימוש בעיצוב גרפי, אם זה למטרת עיצוב לוגו, גיבוש שפה גרפית של המותג, עיצוב חומרים ויזואליים לפלטפורמות השיווק השונות, ברשתות החברתיות או באתר האינטרנט. למעשה, מאחורי כל מותג מצליח יושבים מעצב או מעצבת גרפיים מוכשרים שחושבים מחוץ לקופסא ומעצבים על תוכנות כמו פוטושופ, אילוסטרייטר, אינדיזיין או אפטר אפקט.

בטכניון – היחידה ללימודי המשך מבינים את הצורך והביקוש ועל כן אנו מציעים את המסלול השנתי לעיצוב גרפי מקצועי, הכולל שנת לימודים אינטנסיבית, בת שלושה סמסטרים ושני ימי לימוד בשבוע, שבסופה ייצאו לשוק מעצבים גרפיים עם תיק עבודות, מוכנים לכל דרישה של לקוח ולכל בריף שינחת בתיבת המייל.

קובי גופר

המסלול השנתי לעיצוב גרפי נולד לאור ההצלחה של המסלול השנתי לצילום (שרושם מעל 20 מחזורים עד היום), "העקרונות דומים אבל הם שונים בתוכן", מסביר קובי גופר, מרצה מוביל בתכנית, "המטרה של המסלול לעיצוב גרפי היא לקחת סטודנט עם תשוקה לעיצוב ולהפוך אותו למעצב בשנה אחת בלבד, אם זה במסגרת הסבת מקצוע, מקצוע ראשי או משני. לכן, התכנית בנויה כך שהיא נותנת כלים טכניים שהם ישימים ביומיום של המקצוע, כשהדגש הוא אך ורק לדברים מסחריים. במסלול מתנסים, בין היתר, בעיצוב אפליקציה, תפריט למסעדה, מיתוג ועוד. אנחנו מדברים תכלס וככה הבוגר יוצא עם תיק עבודות טכני ופרקטי".

ולאיזה שוק הוא יוצא?

"עיצוב גרפי זה המקצוע של העתיד. אם פעם זה היה שירות שנתנו משרדי פרסום רק עבור מי שיש לו כסף, היום אפילו לבעל עסק שהוא עסק של איש אחד יש צורך במעצב גרפי. גם הוא צריך לתחזק עמודי פייסבוק ואינסטגרם מקצועיים כדי למשוך לקוחות. כולם צריכים שפה עיצובית ולכן, מעצב גרפי טוב לא יהיה מובטל. אנחנו מכוונים את הלימודים לצורכי התעשייה כש-45% מהלימודים הם לימודי תוכנות, אנחנו שמים דגש גם על אפטר אפקט וגאים בזה, כי כיום הרבה מהעיצובים עוברים תהליכי הנפשה. הלקוחות מצפים שהלוגו יסתובב או שהדמות תתחיל לזוז וללכת. מצד שני, אנחנו נותנים דגש חזק גם לפרינט, כמו למשל בעיצוב טפטים ומדבקות קיר שאנחנו רואים היום ברשתות בתי קפה או בחנויות".

"עיצוב גרפי זה המקצוע של העתיד. אם פעם זה היה שירות שנתנו משרדי פרסום רק עבור מי שיש לו כסף, היום אפילו לבעל עסק שהוא עסק של איש אחד יש צורך במעצב גרפי. הרי גם הוא צריך לתחזק אתר ועמודי פייסבוק ואינסטגרם מקצועיים כדי למשוך לקוחות"

"עיצוב זה שפה", מוסיפה המעצבת לילך יזדי שמלמדת את תורת המיתוג במסלול, ובעלת ניסיון של למעלה מעשרים שנה, "עיצוב טוב יכול וצריך להעביר תחושה או מסר וזה מתבטא בתהליך המיתוג. המוח שלנו זוכר בעיקר תמונות ופחות מילים, לכן עיצוב טוב יכול להטמיע רעיון או תחושה".

לילך יזדי | צילום: עדי זלק וינר

בימינו, תהליך מיתוג זה כבר לא מותרות. בעצם, כל עסק נדרש לזה, לא?

"אין עסק שיכול לוותר על השלב של המיתוג, אבל אני פוגשת עסקים שלא מוכנים לשלב הזה. זהו תהליך שהעסק צריך להיות בשל מספיק כדי לעבור אותו. תפקיד המעצב הוא להנחות אותו, להבין במה העסק שלו מבדל את עצמו מהמתחרים, מי הקהל שלו ועוד. זה תהליך עסקי לכל דבר".

"הצעד הראשון בתהליך המיתוג הוא עיצוב הלוגו", אומרת יזדי שמדגישה שמדובר בשלב מורכב שלא מסתכם רק בבחירת צבעים ופונט, אלא שהוא חלק מגיבוש אסטרטגיה והבנה עסקית. "לוגו לא מחזיק מיתוג אבל זאת ההתחלה. התפקיד שלו זה להעביר מסר, וכשרואים אותו צריך להבין ולהרגיש משהו, גם אם זה רק דבר אחד. מיתוג טוב הוא לא רק עיצוב יפה, שזה סובייקטיבי בין כה, אלא כזה שמעביר אל הצופה/המשתמש משהו. יוצר חיבור".

"אין עסק שיכול לוותר על השלב של המיתוג, אבל אני פוגשת עסקים שלא מוכנים לשלב הזה. זהו תהליך שהעסק צריך להיות בשל מספיק כדי לעבור אותו. תפקיד המעצב הוא להנחות אותו, להבין במה העסק שלו מבדל את עצמו מהמתחרים, מי הקהל שלו ועוד. זה תהליך עסקי לכל דבר"

תוכלי להדגים לנו שני לוגואים ולספר על תהליך החשיבה מאחוריהם? 

"בשמחה. למשל לוגו שעיצבתי למועדון האתלטיקה הגדול בארץ שמגדל, מאמן ומטפח אתלטים מצטיינים, אלופים ושיאני ישראל בגילאים שונים. היה חשוב לנו שהלוגו ישדר ניחוח אולימפי יחד עם תחושת העצמה וליווי צמוד שהמועדון מעניק. אז עיצבנו מסלולים בצבעי האולימפיאדה שמסמנים את הדרך לפריחה ולהצלחה. לוגו אחר שעיצבתי, למשל, היה עבור בוטיק למתנות ופריטים ייחודיים לבית, שם היה חשוב לנו שהמיתוג יעביר תחושת שמחה ואופטימיות חמימה, יחד עם ערכים של אסתטיקה ויופי, אור ואהבה. החלטנו לבנות את הלוגו ממנדלה וערבסקה שהם אלמנטים מתחום עיצוב הבית והיצירה ושילבנו אותם בשמש שמסמלת אור וחמימות".

מקסים. זאת אומרת שהמפתח בעיצוב טוב הוא בתקשורת מול הלקוחות.

"לכן, אחת המטרות במסלול היא ללמד את הסטודנטים תהליכי עבודה מול לקוחות, אם אלה עסקים קטנים או חברות וארגונים גדולים. אני אלמד אותם איך לדבר עם לקוחות, כמה סקיצות להעביר, או במידה והם יהיו מעצבים שכירים – איך לעבוד מול מנהלת השיווק בארגון. זאת הכנה לקריירה. מה שמייחד את המקצוע זה שהוא מאפשר חשיבה יצירתית אבל הוא גם מאוד מקורקע ופרקטי, זה תחום שאפשר להצליח בו גם כעצמאיים וגם להשתלב בתעשיות שונות".

"מה שמייחד את המקצוע זה שהוא מאפשר חשיבה יצירתית אבל הוא גם מאוד מקורקע ופרקטי, זה תחום שאפשר להצליח בו גם כעצמאיים וגם להשתלב בתעשיות שונות"

פיני חמו

גם הצלם והמעצב פיני חמו לוקח חלק בסגל המרצים במסלול השנתי לעיצוב גרפי. חמו מתמחה בטיפוגרפיה (עיצוב של אותיות) ובעיצוב והכנה לדפוס, והוא בעל ניסיון בעיצוב של למעלה מאלף כריכות ספרים בישראל ונחשב לאחד המעצבים המנוסים בארץ בענף זה. בדומה לעיצוב לוגו, גם לעיצוב עטיפה של ספר יש תפקיד – העברת תחושה ומסר. "עיצוב עטיפה של ספר יוצר מעטפת שיווקית שמגרה את העין של הקונה הפוטנציאלי בחנות הספרים, ותפקידו לתאר בצורה גרפית ותמציתית את עלילת הספר, הז׳אנר והאופי שלו. לעטיפת הספר יש חשיבות גדולה ביצירת קשר עין ראשוני עם הספר, אני באופן אישי, לוקח ספר ליד הרבה פעמים רק בגלל העיצוב הגרפי שלו". הסטודנטים במסלול ייחשפו ויתנסו גם בתהליך המורכב והיצירתי של עיצוב כריכות לספר, לצד תחומי עיצוב רבים – למדיה ולפרינט.

המסלול השנתי לעיצוב גרפי מקצועי ייפתח בקרוב בקמפוס חיפה של הטכניון היחידה ללימודי המשך. ניתן לתאם שיחות אישיות עם קובי גופר, מנהל התוכנית. לפרטים נוספים הקליקו או צרו קשר במייל infophoto@trdf.technion.ac.il

 

 

"עיצוב עטיפה של ספר יוצר מעטפת שיווקית שמגרה את העין של הקונה הפוטנציאלי בחנות הספרים, ותפקידו לתאר בצורה גרפית ותמציתית את עלילת הספר, הז׳אנר והאופי שלו. לעטיפת הספר יש חשיבות גדולה ביצירת קשר עין ראשוני עם הספר, אני באופן אישי, לוקח ספר ליד הרבה פעמים רק בגלל העיצוב הגרפי שלו"

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 04/12/2018
    מחוץ לקופסא: מהי חשיבה עיצובית?

    חשיבה עיצובית הפכה לבאזז-וורד בתחום הניהול, אך מאחורי הבאזז מסתתרת דרך חשיבה שהיא מנוע לחדשנות. מה מסתתר מאחורי המושג חשיבה עיצובית ואיך הוא יכול להשפיע על ההצלחה של חברות, שירותים או מוצרים? קורס חשיבה עיצובית עונה על השאלות

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button