המגזין

מתכננים את העתיד המקצועי כבר בחופשת הקיץ: Cyber Camp לבני נוער

בחודשי הקיץ יפתח מחזור נוסף של מחנה Cyber Camp לבני נוער בטכניון, היחידה ללימודי המשך. זוהי פעילות קיץ מהנה שיכולה להוות גם תשתית לעתיד המקצועי. "הבנתי שזה יכול לעזור לי להכיר את תחום הסייבר גם כהכנה להמשך הדרך, בצבא ובחיים", אומר שון אברמוב, אחד המשתתפים

10/05/2019

"הבנתי שזה יכול לעזור לי להכיר את תחום הסייבר גם כהכנה להמשך הדרך, בצבא ובחיים", אומר שון אברמוב שהשתתף ב- Cyber Camp

בחופשת הקיץ האחרונה, בין כיתה י' לכיתה יא', נרשם שון אברמוב ל- Cyber Camp בטכניון. "סייבר זה נושא שאנחנו מדברים עליו כל הזמן בארוחות משפחתיות מסביב לשולחן אצלנו בבית", הוא מספר, "הדודים שלי עובדים בתחום הנדסת המחשבים וגם אחותי ביחידה צבאית שעוסקת בכך. אז בדקתי הרבה באינטרנט כשחיפשתי מקום שבו אני יכול ללמוד את התחום בחופשת הקיץ ומצאתי את ה- Cyber Camp, הבנתי שזה יכול לעזור לי להכיר את תחום הסייבר גם כהכנה להמשך הדרך, בצבא ובחיים".

"זאת הייתה החלטה טובה", אומר שון כשהוא עסוק בימים אלה בהכנה למבחני הבגרות, "היו חוויות מעולות ב- Cyber Camp, למדתי הרבה נושאי לימוד בצורה פורמלית וגם מעשית. הכל נעשה תוך כדי משחקים כדי להבין את החומר יותר טוב, יש יום שבו אנחנו נכנסים לסימלוטור ומתרגלים תרחישים, אני זוכר שתרגלנו תרחיש של טיל גרעיני שנשלח מאיראן לישראל. זה חיזק לי את המחשבה שסייבר יכול להיות המקצוע שלי בעתיד ואני מקווה שגם הצבא ימשוך אותי לשם".

"היו חוויות מעולות ב- Cyber Camp, למדתי הרבה נושאי לימוד בצורה פורמלית וגם מעשית. הכל נעשה תוך כדי משחקים כדי להבין את החומר יותר טוב"

על פי העתידן דוד פסיג, החשיבה של שון על העתיד בהחלט נבונה. שכן, "מאתרי תקיפות סייבר יהיה בעתיד חלק בלתי נפרד ממצבת כוח האדם של כל ארגון", הסבירו מומחי המכון פילת שנשענים גם על מחקריו של פסיג לעיתון דה מרקר, "בשנת 2016 העובדים המחוזרים ביותר בהייטק הישראלי היו אנשי סייבר, מהנדסי אלגוריתמים ואנשי DevOps שראו קפיצה של כ-10% בשכר בהשוואה לשנת 2015". 

ולצד ההתעצמות של המקצוע החדש יחסית כך מתגבר הביקוש לבעלי מקצוע טובים. על פי דה מרקר, מערך הסייבר סובל ממחסור כרוני בכוח אדם. האומדנים בתעשייה מדברים על מחסור של 3 מיליון מקצועני סייבר שחסרים בעולם כרגע (כך על פי ארגון הכשרת אבטחת המידע). האתר Cyber Seek, למשל, מונה כרגע מעל ל-300 אלף משרות אבטחת מידע שאינן מאוישות בארצות הברית לבדה". הביקוש לעובדים בתחום הסייבר היה כה גדול בשנת 2015 עד כי לא היו כמעט מועמדים שחיפשו עבודה באופן אקטיבי. אותם עובדים שכן מחפשים משרה, התקבלו בתוך כשבוע עד ארבעה שבועות, אמר רונן רטנר, מנכ"ל קבוצת ESR אסרמטק לעיתון כלכליסט.

"הביקוש לעובדים בתחום הסייבר היה כה גדול עד כי לא היו כמעט מועמדים שחיפשו עבודה באופן אקטיבי. אותם עובדים שכן מחפשים משרה, התקבלו בתוך כשבוע עד ארבעה שבועות"

על כן, הטכניון – היחידה ללימודי המשך מאפשרים לבני נוער, ממש כמו שון, שלומדים בכיתות י'-יב', לעלות על המסלול להתמקצעות בסייבר כבר בחופשת הקיץ באופן חוויתי ומהנה. מחזור שביעי של ה- Cyber Camp ייפתח בחודשים יולי-אוגוסט וזאת ההזדמנות לממש את הזיקה לתכנות, מחשבים וסייבר. המסלול כולל לימוד פרונטלי, משולב בלמידה פעילה ומתקיים יום שיא של אימון בסימולטור סייבר. התכנית תתמקד באסטרטגיית צוות אדום – צוות התקפי, במקביל להבנת החוק והאתיקה בתחום. התכנית נבנתה על ידי הטכניון – היחידה ללימודי המשך והיחידה לנוער שוחר מדע וטכנולוגיה, כדי לתת למשתתפים הצעירים את כרטיס הכניסה לעולם הסייבר.

Cyber Camp קמפוס חיפה: מחזור יולי / אוגוסט | קמפוס ת"א: מחזור יולי / אוגוסט
הקליקו לפרטים נוספים והרשמה

עוד כתבות שיעניינו אותך

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button