המגזין

"בקורס יזמות בבנייה למגורים לומדים איך לצוד פרויקטים"

אחד הפרקים המעניינים בענף הבנייה למגורים, שמעט מאוד פורסם אודותיו, הוא הפרק המעניין והמסקרן של היזמות בבנייה. אבל איך הופכים ליזם מומחה לתחום? זאב גינסבורג, בעל 40 שנות ניסיון בענף הבנייה, מעביר הלאה את הידע התאורטי והפרקטי שצבר - בקורס יזמות בנייה למגורים בביה"ס ללימודי המשך של הטכניון

04/02/2019

הפרק המעניין והמסקרן של ענף הבנייה: יזמות בבנייה למגורים.

אחד הפרקים המעניינים בענף הבנייה למגורים, שמעט מאוד פורסם אודותיו, הוא הפרק המעניין והמסקרן של היזמות בבנייה. אבל איך לומדים מה זו יזמות בתחום הבנייה למגורים? זאב גינסבורג, המנהל האקדמי והמרצה של הקורס זמות בבנייה למגורים" בביה"ס ללימודי המשך של הטכניון, הוא בעל ניסיון של 40 שנה בענף הבנייה למגורים, במסגרת קורס בן 14 מפגשים בטכניון היחידה ללימודי המשך הוא מעביר את הידע שצבר בפרקטיקה במשך פעילותו בענף.

איך לומדים את זה? במהלך הקורס מקבלים המשתתפים ידע בהגדרת מושגי יסוד כמו תב"ע (תכנית בניין עיר) או מהי גרמושקה, בהכרת כלים כמו הכנת תקציב כדאיות כלכלי לפרויקט בבנייה למגורים כולל טבלת מחירי דירות, הכרות עם מכרזים, ידע בנושא תמ"א 38-2 מנקודת מבטו של היזם, מהם טעויות נפוצות בתקצוב בנייני בוטיק, ניתוח התכנון האדריכלי מההיבט השיווקי והמסחרי ועוד.

זאב גינסבורג

"ב- 30 שנים האחרונות בעצם אני עוסק כמעט אך ורק ביזמות בבניה למגורים כאשר כיום אני עושה זאת במסגרת תפקידי כמנכ"ל חברה שעוסקת בהתחדשות עירונית ותמ"א 38-2 בתל אביב, רמת השרון, גבעתיים ורמת גן", מספר גינסבורג, "חשבתי שמאוד חשוב שבטכניון ילמדו לא רק תאוריה, אלא גם פרקטיקה והרבה. לכן הקורס שלנו הוא קורס ליזמות שמלמד בין השאר איך "לצוד" את הפרויקטים ביזמות לבנייה למגורים, איך להשיג אותם. הרי בדרך כלל ההזדמנויות הטובות לא נמצאות אצל מתווכים ובטח לא נמצאות על המדף, אלא צריך חוש ציד מאוד מפותח כדי להשיג פרויקטים טובים במקומות טובים שיהיו גם רווחיים כלכלית".

 

"במסגרת הקורס אף מתקיים פרויקט גמר שהוא למעשה פרויקט חי – במסגרתו גינסבורג מכניס את המשתתפים לפרויקט שנמצא בשלבי רישוי מתקדמים. במחזור שהסתיים לאחרונה למדו התלמידים את פרויקט התמ"א ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, למשל"

במסגרת הקורס אף מתקיים פרויקט גמר שהוא למעשה פרויקט חי – במסגרתו גינסבורג מכניס את המשתתפים לפרויקט שנמצא בשלבי רישוי מתקדמים. במחזור שהסתיים לאחרונה למדו התלמידים את פרויקט התמ"א ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, למשל. "זה חלק מעבודת הגמר, הם לומדים איך לעשות טבלת מחירון של כל הדירות בפרויקט ולפרק את כל מאפייני הפרויקט מבחינת מיקום, דרכי גישה ועוד".

למי מתאימה התכנית?

"40% מהמשתתפים במחזורים האחרונים היו עורכי דין שעוסקים בנדל"ן למגורים, 30% היו אדריכלים שעוסקים בתכנון מבני מגורים ועוד 20% מהנדסי בניין. הערך המוסף הוא בגוף הידע שהמשתתפים רוכשים שמאפשר הסבה מקצועית או מקפצה מקצועית. מצד אחד יש לנו אדריכל שסיים את הקורס והחליט שהוא רוצה גם להיות יזם ומצד שני אדריכל שמספר איך חזר למשרד האדריכלים שבו הוא עובד ובזכות הידע שהוא מפגין הוא זוכה להרבה יותר הערכה במקום העבודה כי עכשיו הוא בעל ידע בנושאי יזמות בבנייה למגורים".

לפרטים נוספים והרשמה בטלפון 03-6966662 או במייל amiroz@trdf.technion.ac.il 

עוד כתבות שיעניינו אותך

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button