המגזין

מנהל עסק? אתה חייב ללמוד את שפת השיווק הדיגיטלי

"כל מנהל עסק צריך להכיר את השפה של השיווק הדיגיטלי כדי לדעת מה לדרוש מאנשי השיווק שלו וכדי לקרוא את התוצאות". דינה אברמסון, המנהלת האקדמית של קורס שיווק דיגיטלי למנהלים, מספרת על המהפכה השיווקית שעשו הרשתות החברתיות לעסקים

06/01/2019

"כיום שני שליש מהפרסום בעולם נמצא בדיגיטל, אין עסק שהשיווק הדיגיטלי לא נמצא בלב שלו"

"בעידן של ימינו אין עסק ששיווק דיגיטלי לא נמצא בלב שלו", אומרת דינה אברמסון היועצת האקדמית של הקורס שיווק דיגיטלי – הכשרת מנהלים, יזמים ובעלי עסקים לעולם דיגיטלי מתקדם, "כיום שני שליש מהפרסום בעולם נמצא בדיגיטל כשהשחקנים המרכזיים הם פייסבוק וגוגל, לצד פלטפורמות נוספות כמו אינסטגרם, טוויטר ולינקדין. בכל אחד מהם יש אפשרויות לקידום ממומן או לויראליות כשהרשת הדיגיטלית מאפשרת לנו לשלם בשלושה מטבעות – כסף לתשלום על קמפיין, מטבע של חשיפה אישית ומטבע של קריאייטיב ויצירתיות, שמפתיעים את כולם".

דינה אברמסון, צילום: מולי נעים

ולכל פלטפורמה דיגיטלית יש את התוכן שמתאים יותר לה.

"נכון. למשל, גוגל הוא האח הגדול שיודע על כולנו הכל ומתי אנחנו עם כוונת רכישה ובשלים לקנייה, כך שאם מישהו מחפש מורה לנהיגה בפתח תקווה, לדוגמא, אז גוגל מזהה את זה ומקפיץ לו פרסומת רלוונטית. פייסבוק, לעומת זאת, היא רשת חברתית שיודעת להגיע לאנשים לפי תחומי העניין שלהם. למשל, אחד מהמשתתפים בקורס הוא מורה דרך בחברת תיירות שפונה לקהלים מבוגרים בני חמישים ומעלה. הוא לא חשב שהקהל שלו נמצא ברשת החברתית, אבל ברגע שהעלה פרסומות בפייסבוק שמיועדת לגילאי חמישים ומעלה לפי תחומי עניין, העסק שלו המריא. הוא שילם 200 שקלים לפייסבוק ובתמורה מילא אוטובוס טיולים כשכל נוסע שילם לו 200 שקלים. אגב, לפי חברת פייסבוק סרטוני וידאו מצליחים פי חמש מפרסומת רגילה וזאת המגמה החזקה של שנת 2019".

"דוגמא נוספת לשיווק דיגיטלי בפייסבוק הוא דווקא מיזם חברתי של עורכת דין שהחליטה להרים קמפיין חברתי למאבק באלימות. בעזרת קמפיין לא ממומן היא הצליחה להגיע לחשיפה של 400 אלף איש, והצליחה אפילו לגייס את ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת ולהגיע לחשיפה של מיליון אנשים לקמפיין".

"אחד המשתתפים בקורס הוא מורה דרך בחברת תיירות שפונה לבני חמישים ומעלה. הוא לא חשב שהקהל שלו נמצא ברשת החברתית, אבל ברגע שהעלה פרסומות בפייסבוק שמיועדת לגילאים האלה ולפי תחומי עניין, העסק שלו המריא. הוא שילם 200 שקלים לפייסבוק ובתמורה מילא אוטובוס טיולים כשכל נוסע שילם לו 200 שקלים".

מה אפשר להגיד על הפלטפורמות האחרות?

"טוויטר זאת רשת חברתית שעוסקת באקטואליה ולוקחים בה חלק פוליטיקאים ואנשי תקשורת. כלומר, קמפיינים חברתיים מאוד מתאימים לטוויטר אבל קמפיינים על מוצרי איפור חדשים, למשל, לא יתאימו. יש דוגמא טובה של קמפיין חברתי שהיה לו תקציב שיווק דיגיטלי מאוד דל, את כל הכסף הוא כיוון לטוויטר כדי שעיתונאים ופוליטיקאים ייחשפו אליו ונוצר באזז סביבו. ברגע שאנשי יחסי הציבור התקשרו לעיתונאים, הם כבר ידעו במה מדובר וחשבו שזה קמפיין חברתי ששווה לכתוב ולדבר עליו. בגלל החשיפה בטוויטר הם חשבו שזה אחד הדברים הגדולים שקורים בישראל בעוד שהציבור לא הכיר אותו עדיין".

"הבשורה של הפרסום הממומן באינטרנט היא שהוא נגיש לכל בעל עסק. בתקציב סמלי אפשר להגיע לקהל לקוחות מאוד ממוקד, מה שפעם היה שמור רק למשרדי פרסום ולתקציבים מאוד גדולים". צוות המרצים בקורס שיווק דיגיטלי למנהלים

ויש את אינסטגרם, כמובן. 

"אינסטגרם היא רשת החברתית שמאופיינת בלייף סטייל, פעילים בה בני נוער ונשים שאוהבים את החיים הטובים שהיינו רוצים לחיות. לכן, זאת רשת חברתית שמתאימה לפרסום מוצרי לייף סטייל והגעה לקהל של בני נוער. באינסטגרם הקמפיינים שנעשים בשיתוף סלבס ומובילי דעת קהל הכי אפקטיביים אבל הם גם עולים הרבה כסף".

השיווק הדיגיטלי היא מהפכה של ממש עבור עסקים.

"נכון, הבשורה של הפרסום הממומן באינטרנט היא שהוא נגיש לכל בעל עסק. בתקציב סמלי אפשר להגיע לקהל לקוחות מאוד ממוקד, מה שפעם היה שמור רק למשרדי פרסום ולתקציבים מאוד גדולים. לכן, הקורס למנהלים נותן את כל הידע הבסיסי כדי להתחיל לייצר קמפיינים ולדבר את השפה שאנשי השיווק הדיגיטלי שאתה מנהל, מדברים. כלומר, הרבה מנהלים, דוברים, אנשי תקשורת, יזמים ועוד שמגיעים לקורס ידעו יותר טוב מה לבקש מאנשי הדיגיטל שלהם, וכתוצאה מכך התוצאות של שיווק העסק וההכנסות שלו יהיו יותר גבוהות".

כלומר, ברגע שמנהל יכיר את יסודות השיווק הדיגיטלי הוא ידע איך להפעיל את אנשי השיווק שלו. 

"כל מנהל עסק צריך להכיר את השפה של השיווק הדיגיטלי כדי לדעת מה לדרוש מאנשי השיווק שלו וכדי לקרוא את התוצאות. זאת שפה חדשה ומי שלא מכיר אותה הוא כמו סועד שנכנס למסעדה עם תפריט שכתוב ביפנית ולך תסמוך על השף. הרי לא תדע איזו מנה לבקש אם לא תצליח לקרוא את התפריט. גם לי היה לקוח שברגע שרכש את הידע על שיווק דיגיטלי הוא ידע מה לבקש ממני בדיוק והתוצאות לא אחרו להגיע".

הקליקו לפרטים נוספים

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/12/2015
    ארגז כלים דיגיטלי

    דובי ספקטור, מרצה בקורס שיווק דיגיטלי ומשנה למנכ"ל חברת הדיגיטל המובילה מדיהקום אינטראקשן מקבוצת אדלר חומסקי, מגלה לקוראי המגזין מספר כלים מקצועיים לשיווק אפקטיבי ומסעיר

  • 15/10/2015
    מהפכת השיווק הדיגיטלי

    מה שהחל בבאנרים באתרי אינטרנט הפך לשוק יצירתי חסר גבולות שנוגס במשרדי הפרסום המסורתיים. השנה יפתח קורס ללימודי עקרונות השיווק הדיגיטלי בטכניון – היחידה ללימודי המשך ולא תאמינו כמה אפשרויות יש לתחום הזה להציע לכם

  • 15/05/2017
    עשרה טיפים לשיווק העסק

    אתם פרילנסרים, עצמאים או בעלי עסק קטן? הגיע הזמן לשווק את העסק כדי להגיע ללקוחות שלכם. הנה עשרה טיפים לשיווק העסק מטעם מומחי הקורס "שיווק דיגיטלי" של הטכניון – היחידה ללימודי המשך 

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button