המגזין

"מנהל פרויקטים שעבר הסמכת PMP משתכר עשרה אחוזים יותר"

"הארגון הבינלאומי PMI לניהול פרויקטים כולל היום כמיליון מנהלי פרויקטים מרחבי העולם והוא מציע מבחני הסמכה למקצוע ששומרים על רמתו. ההסמכה המקובלת בישראל הוא מבחן ה-PMP, בטכניון היחידה ללימודי המשך מכינים את הסטודנטים להצלחה במבחן ומקנים את הידע המקצועי

18/06/2018

"מנהל פרויקטים צריך להיות סופר מן"

"הארגון הבינלאומי PMI ראשי תיבות של Project Management Institute נוסד בשנת 1969 על ידי קבוצה של יוצאי NASA שעסקו בפרויקטי השיגור הגדולים לחלל והחליטו לקחת את הידע שצברו שם ולמסד אותו בתוך עולם ניהול הפרויקטים. היום הוא מונה כמיליון חברים שעוסקים בניהול פרויקטים באופן מקצועי ברחבי העולם", מספר שי שרגל, לשעבר נשיא הארגון בישראל, "הארגון למעשה קבע את הסטנדרט שמוביל את עולם ניהול הפרויקטים והוא הפך גם לתו תקן מוכר של מכון התקנים האמריקאי (ANSI)".

שי שרגל

כדי לשמור על רמת המקצוענות הארגון ייסד תוכניות הסמכה, מתוך מחשבה שכמו שיש מבחני הסמכה למקצועות עורכי דין או רואה חשבון, צריכה להיות הסמכה גם למנהלי פרויקטים. ישנן שלוש רמות של הסמכה והוכחת יכולות מקצועיות, לא רק ברמת הידע אלא גם בהקניית כלים אופרטיביים שיגדילו את הסיכויים להצלחתו של פרויקט. ההסמכה המקובלת בישראל היא מבחן ה- PMP שניתן להתכונן אליו במסגרת הקורס מתודולוגיות מתקדמות בניהול פרויקטים והכנה למבחן ה-PMP שמציע הטכניון היחידה ללימודי המשך.

"הקסם בענין הוא שבגלל שזה תקן של מכון התקנים הוא מתעדכן מדי שנתים. כל עדכון גרסה עובר בין החברים של הארגון בעולם. זה תקן של אלף עמודים, חברי הארגון קוראים ומעבירים הערות אם ישנם. צוות בינלאומי של שישים אנשים אוספים את ההערות ומקבצים לתוך מסמך מעודכן".

איזה חברות בישראל דורשות מהמועמד למשרת ניהול פרויקטים הסמכה של PMP?
"זה לא חוק מדינה שצריך את ההסמכה אבל זה הולך ומאומץ על ידי כמעט כל החברות הטכנולוגיות בישראל וגם נכנס לתוך השירות הציפוי וגופי המידע. זה מבחן קשה שאורך ארבע שעות ויש בו 200 שאלות אמריקאיות, אפשר להבחן בעשר שפות".

בקורס PMP מכינים את הסטודנטים למבחן. 
"בטכניון אנחנו עוברים את כל תהליך ההכנה כדי לעבור את מבחן ההסמכה בהצלחה. מי שאחראי לכך היא החברה שלי, RBS PROJECTS, ובמסגרת הקורסים שאנחנו מעבירים הכשרנו כבר למעלה מעשרים אלף מנהלי פרויקטים בישראל. מי שמלמד בקורס בערב עוסק בניהול פרויקטים בבוקר, אלה אנשים שנותנים את הידע והניסיון שלהם לסטודנטים".

איזה טיפוס צריך להיות מנהל פרויקטים מהוקצע?
"הוא צריך להיות סופר מן; בעל כישורים בינאישים גבוהים, בעל כישורי תקשורת, להכיר את החומר המקצועי היטב, להיות מנהיג, להיות מסוגל להפעיל ולהניע אנשים, להתעדכן כל הזמן בחומרים מקצועיים ולהיות גם פסיכולוג. ברור שאין אחד שהוא באמת הכל אבל חשוב שמנהל פרויקטים ידע לקבל החלטות בתנאי אי וודאות".

וזה מקצוע מתגמל?
"כן, זה מקצוע מתגמל. בארצות הברית עשו סקר וראו בו שמי שעובר את ההסמכה של PMP משתכר עשרה אחוזים בממוצע יותר מממנהל פרויקטים שאין לו את ההסמכה הזאת".

הקליקו לפרטים מלאים והרשמה או התקשרו 04-8295050

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/01/2015
    מה שרצית לדעת על ניהול פרויקטים

    מה תפקידו של מנהל פרויקטים? מה הם הכישורים הנדרשים ואילו אתגרים עומדים בפני מנהלי פרויקטים בשטח? פנינו לשי שרגל, המנהל האקדמי של קורס מנהלי פרויקטים והכנה למבחן PMP כדי לקבל תשובות לכל השאלות

  • 01/09/2017
    להפוך פרויקט כושל לתוכנית מוצלחת

    פרויקט כושל גדול דומה למשאית ענקית התקועה בצד הכביש המהיר. איך מחלצים אותו בדרך להצלחה? שי שרגל, המנהל האקדמי של תוכניות ניהול הפרויקטים PMP במאמר מאיר עיניים

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button