המגזין

"כשאנחנו אומרים התחדשות עירונית אנחנו אומרים תמ"א 38 ופינוי בינוי"

התחלות הבנייה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל - מיזמי פינוי בינוי ותמ"א 38 - מתוכננים להיות בעשרים השנים הקרובות שליש מפתרונות הדיור ובעשור הקרוב הם מתוכננים להיות 20% מפתרונות הדיור. קורסים רבים בתחום הנדל"ן בטכניון לימודי המשך יכשירו אתכם להצטרף לתחום

12/03/2018

קהל היעד הוא כל מי שעוסק בתחום ההתחדשות העירונית; יזמים, עורכי דין, מתכנני ערים, אדריכלים, שמאים וכל מי שעוסק במקרקעין.

הדופק של שוק הנדל"ן והתכנון בישראל ממשיך להאיץ. כיום, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות מרכזים מאמצים בתחום ההתחדשות העירונית במרכזי ערים והיזמים מצדם מגלים עניין רב.

"כשאנחנו אומרים התחדשות עירונית אנחנו בעיקר מתייחסים לתמ"א 38 ופרויקטים של פינוי בינוי במרכזי ערים", אומרת עו"ד עליזה קן "אלה שני האפיקים המרכזיים של התחדשות העירונית כיום בישראל עבור יזמים לביצוע פרויקטים בהיקף בינוני ומעלה במרכזי ערים".

עליזה קן

אלא שמדובר בפתרונות מורכבים למדי שמצריכים הכשרה.

"התחום מורכב בין היתר בגלל ריבוי הגורמים שעוסקים בנושא: ממשלתיים, עירוניים ופרטיים וגם משום הדיסציפלינות השונות שנדרשות למיזמים אלו כמו משפטים, תכנון, כלכלה, מיסוי ועוד", עונה קן, "יש גם שוני בתפיסות של הגופים השונים" המטרה בקורסי הנדל"ן של הטכניון לימודי המשך היא להכשיר שורה של עוסקים במלאכה ולהעמיק את הידע בנושא על מנת שהם יוכלו לתמרן בין המורכבויות ולזהות את המכשולים.

"המטרה שלנו היא להכשיר שורה של עוסקים במלאכה ולהעמיק את הידע בנושא על מנת שהם יוכלו גם לתמרן בין המורכבויות ולזהות את המכשולים"

אחד מהאתגרים בהוצאה לפועל של מיזמי התחדשות עירונית הוא מול בעלי הנכסים או הדיירים.

"אני לא אוהבת את המונח "בעל דירה סרבן" בפרויקטים של תמ"א 38 או פינוי בינוי, לדעתנו מדובר בעוד שחקן במיזם שצריך לדעת איך לגשת אליו. הוא לא מונע משיקולים עסקיים בהכרח וצריך להבין מה חשוב לו. בתוכנית נעסוק גם בסוגיה הזאת וירצו גם יזמים ועורכי דין שמתמחים בנושא ויתקיים פאנל בסוגיה זו".

עד כמה התחום פועם בשוק הנדל"ן בישראל? על פי התבטאויות בתקשורת, בכוונת משרד השיכון להביא לכך שתוך עשרים שנה שליש מפתרונות הדיור יהיו בישראל בתחום התחדשות עירונית לסוגיה, ובתוך עשור מדובר על 20% מפתרונות הדיור. אלה כוללים את תמ"א 38 על שני מסלוליה וגם פינוי-בינוי.

במשרד השיכון אף הוקמה רשות להתחדשות עירונית שמובילה את הטיפול הממשלתי בנושאים אלו והיא מקיימת הסכמי גג ושיתופי פעולה בינמשרדיים.

 לפרטים נוספים על תחום הנדל"ן >>

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 07/12/2016
    יזמות והעיר הגדולה

    מה מלמד האיחוד האפשרי בין בת ים ותל אביב-יפו על תחום ההתחדשות העירונית בישראל? קורס חדש בטכניון בשיתוף פירמת BDO זיו האפט – ילמד יזמי נדל"ן לממש את הפוטנציאל העסקי מפרויקטיים של תמ"א 38 והתחדשות עירונית.

  • 15/06/2016
    כרטיס הכניסה שלך לשוק הנדל"ן

    עם השגשוג בענף הנדל"ן גדל גם הביקוש ללימוד מקצוע השמאות מקרקעין. מהו מקצוע השמאות וכיצד הוא משפיע על שוק הנדל"ן? יצאנו לבדוק

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button