המגזין

הטכניון מציג: המרכז הבינלאומי ללימודי סייבר

בשורה לענף הסייבר בישראל: הטכניון היחידה ללימודי המשך פותח דלת לכל מקצועות הסייבר ומסייע בבניית קריירה במקצוע המבוקש במשק במסגרת חטיבת לימודי סייבר, בה מוצעים קורסים ברמות שונות: מתחילים, סייבר פרופשיונל, תוכנית מיוחדת ללימודי סייבר למנהלים ואפילו תכנית ייחודית ללימודי סייבר המיועדת לבני נוער

17/10/2017

ניהול אקדמי של מומחים בתחום הסייבר

בשורה לענף הסייבר בישראל: הטכניון היחידה ללימודי המשך פותח דלת לכלל מקצועות הסייבר ומסייע בבניית קריירה במקצוע המבוקש במשק, במסגרת חטיבת לימודי סייבר חדשה בה מוצעים קורסים ברמות שונות: מרמת מתחילים ועד רמת סייבר פרופשיונל, תוכנית מיוחדת ללימודי סייבר למנהלים ואפילו תכנית שנתית ייחודית ללימודי סייבר המיועדת לבני נוער.

על הניהול האקדמי אחראים מומחים מובילים בתחום הסייבר בישראל: ד"ר אברהם גלאור, לשעבר סמנכ"ל חדשנות ותכנון אסטרטגי באלביט מערכות וזוכה פרס ביטחון ישראל להישג יוצא דופן. וכן, ניצב (בדימוס) דני חן, ממקימי מערך הסייבר במשטרת ישראל. כמו כן, נהנים בוגרי המסלולים במרכז ללימודי סייבר גם משירות סיוע בהשמה עם תום הלימודים למציאת משרה מתאימה, באמצעות ליווי של מנהלת קריירה מחברת מנפאוואר טאלנט, למשך שלושה חודשים.

אז מה מחכה למי שנכנס למרכז הבינלאומי ללימודי סייבר בטכניון היחידה ללימודי המשך? ביקשנו ממרצי הקורסים לתת טעימה מהתוכניות השונות.

"החלום הרטוב של החברות המובילות בשוק הסייבר"

המסלול הראשון במרכז הבינלאומי ללימודי סייבר הוא CSSI – Cyber Security Systems Integrator שנחשב לכרטיס הכניסה לעולם הסייבר והוא מיועד גם לאנשים ללא רקע טכנולוגי. התוכנית נבנתה בהתאם לתוכנית האסדרה של רשות הסייבר הלאומית בישראל אשר הוקמה בשנת 2015. "הקורס נבנה לאחר בחינה של צרכי התעשייה ושל החברות שעתידות להעסיק את בוגרי הקורס, ממש פנינו לחברות מובילות בשוק בתחום האינטגרציה, כמו למשל "בינת", וביקשנו מהן להגיד לנו מה החלום הרטוב שלהם, מה הן מחפשות אצל  מהנדס התמיכה המתחיל, אצל האינטגרטור, ומהם שירותי המומחה שהם רוצים. הן סיפקו לנו רשימה של דרישות ולפיה בנינו את הקורס".

על הניהול האקדמי אחראים מומחים מובילים בתחום הסייבר בישראל: ד"ר אברהם גלאור, לשעבר סמנכ"ל חדשנות ותכנון אסטרטגי באלביט מערכות וזוכה פרס ביטחון ישראל להישג יוצא דופן. וכן, ניצב (בדימוס) דני חן, ממקימי מערך הסייבר במשטרת ישראל. 

יניב ברקאי, מרצה

 

מסלולים נוספים במערך לימודי סייבר הם מסלולי Red Team ו – Cyber Forensics. בוגרי המסלולים יוכלו לעסוק בבדיקות חדירות ובתחקור סייבר.

"ישנה הבחנה בין מקצועות שהם מיישם הגנת סייבר ובין מקצועות שהם קובעי מדיניות. החלטנו, במסגרת בניית הקורסים, שמה שיבדל אותנו משאר המוסדות, הוא שאנו מציידים את הבוגר בכלים שהם באמת צריכים כדי להגיע לרמה מקצועית גבוהה מאוד על ידי שימוש רב במעבדות יישומיות ואימון בCyber War Room שמציע כמות גדולה של תרחישים"

"בצורה הזאת לסטודנט שיסיים את הלימודים ויכנס לתפקיד יהיה גם אופק לקידום מקצועי, וכמועמד יהיה לו ערך מוסף. הוא יכול להתפתח תוך כדי העבדה מבלי לצאת אחרי שנתיים ללימודי הסמכה נוספים".

לפרטים נוספים על Red Team / Cyber Forensics לחצו כאן

אתי ברגר, מרצה

 

המסלול של קובעי מדיניות הסייבר

מסלול ההכשרה Cyber Management מעניק התמקצעות בניהול הגנת הסייבר, למי שמעוניינים להתקדם לתפקידי מטה בתחום הטכנולוגי והן בתחום המתודולוגי של הגנת הסייבר. בוגרי המסלול יוכלו להשתלב כמובילי מערכות הגנת סייבר ארגוניות שונות. "מנהלים שרוצים להצליח בהתמודדות עם איומי סייבר זקוקים לידע, חדשנות ועדכניות וזוהי מטרת העל של התכנית.
התכנית נבנתה כדי לתת מענה למנהלים ובכירים המבקשים להכיר מונחים חשובים מעולם אבטחת המידע, להבין את הסיכונים והאיומים שעלולים להתרחש בארגון שלהם, לעמוד
על צרכי ההגנה הנדרשים, להכיר מטרות ואופני תקיפה ולקבל כלים לבצע בקרה ולהתמודד ביעילות עם אירועי סייבר."

למי המסלול מתאים?

"לכל מי שמנהל היום בארגון שעוסק ביישום הגנת סייבר ומעוניין להתקדם לתפקידי מטה. זה מתאים למי שרוצה להיות קובע מדיניות בנושא של מתודולוגיות כמו למשל מתי מגדירים לעובדים שצריכים לשנות סיסמאות או איך צריכה להראות סיסמא מבחינת הגנה, ומה זאת ססמא מאובטחת. שאלות כמו איך מתכוננים ליום שאחרי אירוע סייבר. תוך כדי תנועה בדקנו את השוק ללימודי סייבר והבנו מה דרישות מטה הסייבר."

"בוגרי התכנית מתמקצעים בניהול הגנת סייבר הלכה למעשה ורוכשים את השפה המתאימה לניהול שיח עם פונקציות טכנולוגיות בארגון בכלל, ועם פונקציות בתחומי הסייבר בפרט – יתרון אדיר עבור מנהלים מקצוענים" 

 לפרטים נוספים על מסלול  Cyber Management לחצו כאן

מעוניינים לבחון את התאמתכם לאחד ממסלולי הסייבר? התקשרו 04-8295050 או השאירו פרטים כאן 

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 12/07/2017
    "התלמידים מתרגלים מתקפת סייבר שעלולה לנתק את מערך האנרגיה של המדינה"

    בני הנוער שלוקחים חלק בסייבר קאמפ (Cyber Campׂׂ) במהלך חופשת הקיץ, מתרגלים סימולציות לתקיפות רשת, מבקרים במתקני סייבר ולומדים לשמור על עצמם בעולם הדיגיטלי. המסלול הראשון הסתיים והמסלול השני נפתח בקרוב. דיווח מהשטח

  • 15/02/2016
    שמרו על המייל שלכם

    כי אפשר לפרוץ אליו בקלות ואם אפשר לפרוץ למייל הפרטי – תארו לעצמכם איך ארגונים שומרים על מאגרי המידע שלהם, או, לחילופין, מנהלים התקפות סייבר לתועלת הארגון. מסלול ייחודי של הטכניון – היחידה ללימודי המשך, מכשיר את מומחי הסייבר הטובים במשק

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button