המגזין

מעובד פלאפל לעובד אינטל: אמיר בכר מוכיח שאפשר למצוא עבודה בהייטק בלי נסיון

בעיצומו של משבר אישי ומקצועי המליץ לו חבר מהמילואים ללמוד QA ולהיות בודק תוכנה. אחרי שהוא בחן את אפשרויות הלימוד בחר אמיר בכר ללמוד ביחידה ללימודי המשך בטכניון ומאז החיים שלו השתנו מקצה לקצה: "זה הדבר הכי טוב שעשיתי בחיים. אני פורח". ראיון

12/07/2017

shutterstock_306793247

"לפני ארבע שנים הייתי בתקופה ממש קשה", מספר אמיר בכר, 33, בוגר הקורס בודקי תוכנה QA, "עסק שפתחתי לייעוץ משכנתאות לא הלך, ונפל. עברתי תהליך גירושין ומצאתי את עצמי ללא עבודה. התחלתי לעבוד בתור טבח ושליח בפלאפל בטבעון, עיר מגוריי. חיפשתי את עצמי וחשבתי שאולי כדאי ללמוד משהו חדש. חבר שלי מהמילואים, שהוא מתכנת בחברת פיתוח, אמר לי שלדעתו מתאים לי להיות QA. הוא אמר שיש לי את האופי המתאים לתפקיד כי אני אוהב לחשוב מחוץ לקופסא. לא ידעתי אז כלום על המקצוע ובהתחלה לא הבנתי למה הוא מתכוון, אבל היום אני מבין כמה הוא צדק".

"ההחלטה הכי טובה שעשיתי". בכר

"אני פורח". בכר

בכר נרשם ללימודי בודקי תוכנה QA בטכניון היחידה ללימודי המשך בקורס בוקר שנמשך שלושה חודשים ומתקיים בקמפוסים חיפה, תל אביב, ירושלים ורמת גן. "למדתי אצל קובי יונסי שהוא מרצה מעולה, הכרתי חבר'ה מדהימים בקורס ומאוד נהנינו, למדתי הרבה על החיים ועל עולם ההייטק וכשסיימתי את הלימודים התחלתי לחפש עבודה ולשלוח קורות חיים".

כמעט בטעות, כך הוא מספר, הגיע לבית בדיקות התוכנה QualiTest, שעובד עם החברות הגדולות במשק. "שוחחתי עם המגייסת בטלפון ולאחר כמה נסיונות היא הצליחה למצוא לי ראיון עבודה בחברת אינטל". לאחר שני ראיונות עבודה התקבל בכר לתפקיד והשתלב בחברת אינטל כעובד חוץ. "אני עוסק בבדיקות של מוצר מוגמר בשלבים הסופיים ואני מאוד מרוצה, יש לי כבר אופציות לקידום. זה היה מדהים לגלות שאפשר למצוא עבודה ללא נסיון בהייטק".

"אני עוסק בבדיקות של מוצר מוגמר בשלבים הסופיים שלו בחברת אינטל ואני מאוד מרוצה, יש לי כבר אופציות לקידום. זה היה מדהים לגלות שאפשר למצוא עבודה ללא נסיון בהייטק"

בכר עוסק גם כמתרגל אורח בקורס בודקי תוכנה QA והצליח לסייע לשני בוגרי הטכניון היחידה ללימודי המשך להשתלב גם כן כבודקי תוכנה בחברת אינטל. "חסרים עובדים בתחום ה- QA בהייטק ויש צורך לבעלי הכשרה", הוא אומר, "אפשר להכנס למודעות הדרושים ולראות עד כמה הביקוש גבוה".

החיים של בכר, מן הסתם, השתפרו מאוד מאז שהיה טבח בפלאפליה שמחפש כיוון בחיים: "זה לא ניתן להשוואה. התנאים של ההייטק זה תנאי מלכות. אתה מקבל ארוחת בוקר, צהריים וערב. יש מקרר מלא מעדנים ולחמים ושתייה חופשית. ללמוד QA בטכניון זה אחד הדברים הכי טובים שעשיתי בחיים, אני ממש פורח".

פרטים נוספים והרשמה לקורס בודקי תוכנה QA בקמפוסים חיפה, תל אביב וירושלים של הטכניון היחידה ללימודי המשך בטלפון 04-8294228

עוד כתבות שיעניינו אותך

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button