המגזין

שאלת בונוס עם ד"ר רמי רשקוביץ

כשהוא היה ילד הוא חלם להיות כדורסלן, אחרי הצבא גילה את תחום מערכות המידע ומאז הספיק לכתוב דוקטורט ולהפוך למרצה בכיר בתחום ניתוח מערכות מידע. ד"ר רמי רשקוביץ מספר על עצמו ומגלה גם כמה דברים שלא יודעים על מנתח מערכות מידע

06/03/2017

שלום ד"ר רמי רשקוביץ, כיום מרצה מבוקש וחוקר בתחום ניתוח מערכות מידע. מה רצית להיות כשהיית ילד?

"כשהייתי ילד רציתי להיות שחקן כדורסל. עם הזמן הבנתי שהגנים שירשתי לא מספקים את הגובה הנדרש. אז החלפתי דיסקט, אז עוד היו דיסקטים, והחלטתי ללמוד עיבוד נתונים אוטומטי בבית הספר בסמ"ת בחיפה. שם נפתחה בפני הדלת לעולם המחשוב והטכנולוגיה. לאחר הצבא הלכתי ללמוד הנדסת מערכות מידע בטכניון, לאחר שהשלמתי תואר שני ושלישי הפכתי למרצה וחוקר בתחום".

מה היה נושא הדוקטורט שלך ומה סקרן אותך בתחום מחקר זה?

"הדוקטורט שלי היה על מודל שפיתחתי עבור שרתי אינטרנט שיכולים להתחשב בהעדפות המשתמש לגבי צריכת תוכן דינאמי. המודל המקובל אינו מתחשב בהעדפות אלו וכך חווה לעתים המשתמש עיכוב מיותר בהמתנה לדפי האינטרנט".

בהחלט מוכר. מה המודל שפיתחת מציע?

"באמצעות המודל שהצעתי שרתי האינטרנט יכולים לאתר עותקים נוספים של התוכן המבוקש ולספק אותם ללא צורך בהמתנה לשרתי התוכן העמוסים. עניין אותי לנסות לפתור בעיה מציקה באמצעות פתרון אלגוריתמי מתוחכם, ולהוכיח את היתכנות המודל באמצעות כלי תוכנה שמימש את המודל. המודל שפיתחתי הוצג בכתבי עת ובכנסים מקצועיים בתחום".

"מנתח מערכות מידע הוא מקצוע דינמי ומתפתח. סביבת המחשוב הארגוני הולכת ומשתכללת, וכוללת רכיבי מחשוב מגוונים שמנתח המערכות צריך לשלב לכדי פתרון טכנולוגי כולל לארגון".

מהם לדעתך האתגרים הצפויים למקצוע מנתח מערכות מידע בשנים הקרובות?

"מנתח מערכות מידע הוא מקצוע דינמי ומתפתח. סביבת המחשוב הארגוני הולכת ומשתכללת, וכוללת רכיבי מחשוב מגוונים שמנתח המערכות צריך לשלב לכדי פתרון טכנולוגי כולל לארגון."

כמו מה, למשל?

"טרנספורמציה דיגיטאלית של הארגון, פיתוח ובנייה של פתרונות דיגיטליים מקצה לקצה, שילוב אפליקציות mobile לשירות העובדים ולקוחות הארגון, אפיון ועיצוב פתרונות UX/UI חדשניים לשיפור החוויה הדיגיטאלית, שילוב פתרונות דיגיטאליים לניהול משאבי הארגון (ERP), ניהול קשרי לקוחות (CRM), וניהול שרשרת האספקה (SCM). בנוסף ארגונים עסוקים היום בהטמעה של יישומי בינה עסקית ואינטליגנציה מלאכותי (מערכות לומדות) לזיהוי מגמות וניתוח הזדמנויות, ושימוש ביישומי Internet Of Things לניהול חדשני של הניהול הלוגיסטי והייצור, ומחפשים את השילוב המיטבי בין פריסת יישומים בענן לבין היישומים המסורתיים שיישארו לפעול במחשוב הארגוני. כמובן שקיימים אתגרים מרובים בכל מה הנוגע לאיומים על זמינות ותקינות המערכות תוך יישום של מערכי הגנה ואבטחת מידע מתקדמים."

וואו, בהחלט מגוון.

"וכל זה בהובלת מנתחי המערכות שאחראים להגדיר את מפרט הדרישות, לזהות את הממשקים הנדרשים, להגדיר את ארכיטקטורת המידע, ולשלב בין כל הגורמים המעורבים בפיתוח הפתרונות".

003

"עובדים בעיקר עם אנשים". דברים שלא יודעים על מנתחי מערכות מידע


מה אנשים בענף לא יודעים בדרך כלל על תחום ניתוח מערכות מידע?

"אנשים מבלבלים בין מנתחי מערכות למתכנתים, וחושבים שהם יושבים כל היום מול מחשב ללא אינטראקציה אנושית. האמת היא בדיוק הפוכה! מנתחי מערכות עובדים בעיקר מול אנשים. הם מהווים את הגשר בין המנהלים והעובדים בארגון הדוברים את "השפה העסקית" לבין אנשי הטכנולוגיה שעוסקים בפיתוח המערכות ודוברים את "השפה הטכנולוגית". מנתח המערכות הוא למעשה המתכנן והמוציא לפועל של מדיניות מערכות המידע הארגונית."

"אנשים מבלבלים בין מנתחי מערכות למתכנת, וחושבים שהם יושבים כל היום מול מחשב ללא אינטראקציה אנושית. האמת היא בדיוק הפוכה! מנתחי מערכות עובדים בעיקר מול אנשים".


אתה מלמד בטכניון היחידה ללימודי המשך כבר למעלה מ-20 שנה. בשמונה השנים האחרונות אתה המנהל האקדמי של התוכנית לניתוח מערכות מידע. ספר על חוויה מרגשת שהייתה בשנים אלו.

"במהלך התקופה הנחיתי עשרות פרויקטים מגוונים שביצעו סטודנטים במסגרת הלימודים. החל מניהול עמותה לנזקקים, דרך מחשוב קריאות שירות של חברת אמבולנסים, ניהול רצפת ייצור במפעל קיבוצי, לוח תורנויות רופאים, ניהול מעבדה במפעל בטחוני ועד מערכת חדשנית לניהול אירועי שמחה. במהלך תקופה זו יצא לי לפגוש אנשים מקסימים בעלי יכולת ויוזמה, ובכל פעם שאני מקבל עדכון ב- Linked-In על קידום או מעבר לתפקיד חדש אני מתרגש ושמח בשבילם, ומרגיש שגם לי יש חלק בהצלחה."

 הקליקו לפרטים נוספים

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/12/2015
    אנשי הפתרונות

    מנתחי מערכות מידע הם המומחים עליהם מסתמך הארגון בכדי שיאפיינו, יעצבו, יפתחו ויטמיעו עבורו את הפתרונות הטכנולוגיים הטובים ביותר. מוכנים להיות האנשים עם כל הפתרונות? כל הפרטים בכתבה

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button