המגזין

"מימוש עצמי זה לא מותרות"

דורית מילר היא מישהי שכדאי לפגוש בתור ארוך, במטוס או במפגש אקראי אחר שבו יש לכם זמן להעביר ולא העלתם על הדעת שהוא יהפוך לרגע משמעותי. בראיון על תוכנית הלימוד בקואוצ'ינג עם הסמכה לאימון קריירה היא מספרת על חשיבות המימוש העצמי

09/09/2016

11264341_10153217509707492_1857017599_o-2

"קואוצ'ינג זאת דרך חיים עבורי". דורית מילר


דורית מילר
היא מישהי שכדאי לכם לפגוש בתור ארוך, במטוס או במפגש אקראי אחר שבו יש לכם זמן להעביר ולא העלתם על הדעת שתוכלו להפוך אותו לרגע משמעותי. מפגש עם מילר מוביל בדרך כלל לשיחה כנה וקולחת, היא יודעת לשאול את השאלות הנכונות, באופן כזה שנפתח הלב והמילים זורמות.

מילר היא מאמנת קשובה בנושאי זוגיות וקריירה, עם התמחות בפסיכולוגיה חיובית, ידע רב על תיאוריות למימוש עצמי והצלחה רציונלית, והיא משאירה אחריה סימני שאלה וגם כמה סימני קריאה להמשך הדרך בחיים. היא שומרת על כנות מפתיעה כשהיא מסבירה מהי ההסמכה החדשה לאימון קריירה, שנלמדת במסגרת לימודי הקואוצ'ינג בטכניון – היחידה ללימודי המשך.

הדרך שלה עצמה לא הייתה פשוטה, היא נזכרת, מי שעבדה במשך שנים רבות במסגרת מסודרת כשכירה נכנסה למשבר מקצועי. "הייתי בכלוב זהב", היא מספרת, "היתה לי בוסית מקסימה, קולגות נהדרות, שעות נוחות. על הנייר הכל נראה טוב אבל נתקעתי. הבנתי שאם אני ממשיכה במסלול שלי אני מוותרת על החלום שלי לעזור לאנשים ולעשות טוב. חברה שלי הציעה לי ללמוד קואצ'ינג ולמרות שהיו קולות בסביבה שלי שגרמו לי לספקות, הלכתי על זה".

והשאר היסטוריה. מילר הבינה שהיא מצאה את ייעודה ואחרי שנה שבה שילבה לימודים ועבודה כשכירה היא יצאה לדרך עצמאית וחדשה. "היום אני עובדת באימון ומתפרנסת הרבה יותר טוב מהתפקיד כשכירה והכי חשוב אני נושמת וחיה קואוצ'ינג, זאת דרך חיים מבחינתי".

"הרבה אנשים לא יודעים מה הם רוצים לעשות למרות שהם יודעים מה הם אוהבים לעשות. אבל הם מדחיקים את זה, כי זה מפחיד מדי"

shutterstock_245585548

"כולנו רוצים להרגיש מימוש עצמי אבל בדרך כלל מפחדים מזה"

מצאת את הייעוד שלך והרי מימוש עצמי זה מה שכולנו רוצים להרגיש.
"כולנו רוצים להרגיש מימוש עצמי אבל בדרך כלל מפחדים מזה. הרבה אנשים לא יודעים מה הם רוצים לעשות למרות שהם יודעים מה הם אוהבים לעשות, אבל הם מדחיקים את זה, כי זה מפחיד מדי. הרי אם זה הדבר שאני הכי רוצה לעשות לא יצליח זה יגמור אותי, לכן הם משאירים את זה ברמת חלום פנימי שרק הם יודעים".

ספרי על דוגמה.
"היתה לי מתאמנת שהיא קצינה בכירה בצה"ל, משרתת בתפקיד בכיר במטה כאשת תפעול ולוגיסטיקה. החלום שלה תמיד היה להיות אשת אופנה, צלמת סטייליסטית. היא מגיעה ממשפחה שנותנת ערך גבוה לעבודה יציבה ומסודרת עם שכר נאה, וכילדה טובה שלא רוצה לאכזב, היא נשארה בצבא, עם כל התנאים הנלווים".

אני מריחה סוף טוב.
"היא הגיעה אלי בגיל 30, קצת לפני השחרור מהצבא. הסיבה שהיא השתחררה היתה שבצבא עוברים קדנציות באופן מהיר מהאזרחות, והיא לא הצליחה למצוא לעצמה שום תפקיד שהיא מוכנה לקחת. משהו נשבר בה. היא היתה אבודה – כיוון שלא היה לה מושג מה היא רוצה לעשות. היא לא רצתה לעשות דברים דומים למה שעשתה בצבא, ומצד שני עם תואר ראשון במנהל עסקים, לא היה לה מושג במה תעבוד. היא לא האמינה שניתן להתפרנס מהחלום שלה – אבל לא ויתרתי לה וזה הוכיח את עצמו. היום היא עובדת כצלמת אופנה".

בסופו של דבר לכולנו יש חלום ילדות שהולך איתנו.
"הרבה מתאמנים אומרים 'אין לי מושג מה אני רוצה להיות ואין לי חלום', אבל יש תהליך של שאילת שאלות שעוזרות לך לזהות את הערכים שלך שהם צורך קיומי ולהבין מהם מעכבי ההצלחה שלך. זה מעניין לראות שיש דפוסים שאנחנו חוזרים עליהם כל החיים".

בהסמכה הייחודית שמעבירה מילר במסגרת לימודי האימון נלמדת הפרקטיקה ללימודי אימון אבל יותר מהכל, מספרת מילר, עוברים התלמידים תהליך משמעותי בעצמם על חשיבות ההגשמה העצמית.

"מימוש עצמי זה לא מותרות", היא אומרת, "כשאדם לא מממש את מה שהוא רוצה לעשות ואת היכולות שלו הוא נכנס לואקום ששואב אותו. עם היכולות שלנו אנחנו מקבלים גם משקולת שאנחנו לא יכולים להשתחרר ממנה. כי אנחנו צריכים לממש את היכולות שלנו ואם יש לי יכולת שלא מימשתי אותה אני אהיה מאוד מתוסכל בחיים, גם אם על פניו הכל נראה נפלא".

למי מתאימה התוכנית החדשה להסמכה באימון קריירה?
"כל מי שעדיין יש לו את הניצוץ, את האמונה ברעיון של מימוש עצמי ורוצה לפתח את הניצוץ הזה ולהבין שהוא יכול למצוא את השביל של עצמו והוא רוצה לקחת את זה למקום מעשי ולחבר אחרים לעצמם גם כן. יחד עם זאת, חשוב לזכור שיש גם את המציאות ואני לא מאמינה בלרחף, גם אם מישהו אומר שהוא רוצה לעוף יש את כוח המשיכה ואם הוא ינסה לעוף הוא יפול. צריך להיות מציאותיים כדי להגיע למימוש העצמי ולהצלחה רציונלית, וזה אפשרי".

למי מתאימה התוכנית החדשה להסמכה באימון קריירה? "כל מי שעדיין יש לו את הניצוץ, את האמונה ברעיון של מימוש עצמי ורוצה לפתח את הניצוץ הזה ולהבין שהוא יכול למצוא את השביל של עצמו ולחבר אחרים לעצמם גם כן".

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/04/2016
    אפליקציית הניווט של החיים

    "יש אנשים שנרשמים ללימודי קואוצ'ינג כי הם רוצים לעשות שינוי ולעבור תהליך עם עצמם. בדרך כלל זה פוגש אותם סביב ראש השנה ופסח, כי אלה הם זמנים של חשבון נפש". אומר ד"ר ליאור דוד, מרצה בתוכנית קואוצ'ינג בטכניון שהפך מרופא שיניים למאמן מוביל ויודע דבר או שניים על התחדשות ושינוי מקצועי. ראיון מיוחד לאביב

  • 15/05/2013
    ההיסטוריה המקוצרת של האימון

    הרעיון של אימון אישי היה בסביבה כבר מהזמנים שהמין האנושי הכיר את עצמו. סקירה היסטורית של אחד מקצוע שנמצא בתנופה

  • 15/08/2012
    מהפרעה להצלחה

    הפרעות הקשב והריכוז הן כבר כמעט נורמה בעולם הילדים, אך מה קורה בעולם המבוגרים ואיך כל זה קשור להפסדים כלכליים בארגונים? ד"ר זיוה שגיא, ראש התכנית לאימון ADHD חושפת עולם סמוי

  • 15/03/2013
    מגשימה חלום

    רק אחרי שבנה הבכור אובחן כבעל הפרעת קשב טליה דניאלי גילתה את תחום האימון והחליטה להחליף מקצוע. סיפור מעורר השראה על שינוי בקריירה שהשפיע על כל המשפחה

  • 15/03/2015
    שלוש נשים שלושה שינויים

    אנחנו אומרים לעצמנו שהגיע הזמן לעשות שינוי. לעשות משהו חדש, משהו שישמח אותנו וימלא את עולמנו בחוויות טובות. לעיתים אנו משאירים את השינוי בגדר חלום אך יש בינינו כאלה שמעזים, מגשימים וזוכים במסלול חדש של שמחה. בכתבה שלפניכם – שלוש נשים שעשו את זה

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button