המגזין

חדר כושר להצלחה

אם תשאלו את ניר דובדבני, אמן המכירות והשיווק, מה המפתח להצלחה הוא יסביר שיש לכולנו שריר מנטלי לעסקים, וחייבים לאמן אותו כדי להיות יזמים שמגיעים לשיא המכירות וההצלחה. את הדרך לשם הוא ילמד בקורס חדש ליזמות עסקית שיפתח בטכניון - היחידה ללימודי המשך

08/08/2016

00961JPG (1 of 7)

"אני איש שעושה עסקים וזה עושה את ההבדל כי המבחן הוא בפרקטיקה", ניר דובדבני בהרצאה

לרוב האנשים יש נטייה לחשוב שיזם מוצלח ניחן בתכונות על מיוחדות; אולי הוא בעל דמיון מפותח, יצירתי בצורה יוצאת דופן, בעל מוטיבציה פנימית בלתי רגילה או בעל מאפיינים פסיכולוגיים ייחודים. האמת היא שהתכונות האלו בטח לא מזיקות בתהליך היזמות אבל הן בהחלט לא תנאי הכרחי.

תכנית לימוד ייחודית ליזמות עסקית פרקטית, כחלק משיתוף הפעולה של הטכניון לימודי המשך ופירמת BDO-זיו האפט, מאפשרת בפני מי שחולם להיות יזם הכרות מרתקת עם עולם היזמות העסקי, והבונוס? הרצאות של מיטב המומחים והכרישים בתחום.

כך למשל, ניר דובדבני, אמן המכירות והשיווק שמרצה בקורס אודות השיטה שפיתח, שיטת אלפא, אותה שמעו אלפי אנשים בהרצאות וכנסים שונים. "אני אמנם מרצה ואני אוהב להרצות, זאת השליחות שלי, אבל בסופו של דבר אני איש שעושה עסקים וזה עושה את ההבדל כי המבחן הוא בפרקטיקה", הוא אומר.

"הצלחה זאת תורה שלמה, ברגע שמפצחים את הבסיס האישיותי ואת בסיס המכירות ומגיעים לשלב השלישי, שהוא השלב העסקי, זה כבר קל. פשוט צריך לבחון, להכיר וללמוד, ובעיקר – לאמן את השריר המנטלי של היזמות העסקית"

Untitled design (4)

ניר דובדבני

דובדבני, שניהל רשת בינלאומית בפריסה ארצית ובבעלותו עסקי מזון ותקשורת כמו גם חברת RND לייעוץ ואימון, פיתח שיטה ייחודית לביצועי שיא במכירות. בהכשרתו הוא חבר בכיר בלשכת המאמנים בישראל ובעל תואר שני בביקורת פנים מאוניברסיטת חיפה.

את כל הניסיון הזה הוא מביא לקורס היזמות העסקית שיפתח בטכניון – היחידה ללימודי המשך. מפגש מידע על הקורס יתקיים בתאריך 21.9.16 בשעה 17:30 בקמפוס שרונה.

"אנשים נופלים במבחן העשייה", קובע דובדבני, "כולנו נורא טובים בדיבורים ובתיאוריות, הרי ישראלי ממוצע יכול לפתוח עשרה עסקים בשנה, בראש שלו, מבלי שהוא עושה שום פעולה. הראש חריף אבל רובנו לא מיישמים את הרעיונות".

איפה המיזמים האלה נתקעים?
"יש שלושה פרמטרים שמגדירים הצלחה של יזם. יש את המרכיב של האישיות – אלה כל החסמים האישיותיים, תכונות האופי, הסביבה שגדלנו בה, החשיבה שלנו לגבי עסקים ועוד. נדרשת תחילה עבודה פנימית עם החלקים האישיותיים שלנו".

מהו הפרמטר השני?
"הפרמטר השני הוא מעמד המכירות. היום אנשים פחות מוכרים ויותר משווקים, הם מתחבאים מאחורי מקלדות ומסכים של פייסבוק ופחות יודעים לבוא במגע ולסגור עסקה. צריך לאמן את השריר המנטלי של המשא ומתן, של ישיבה ארוכה על חוזים וכל מה שקשור למעמד המכירה".

לאחר שני היבטים אלו מגיע הפן העסקי, מסביר דובדבני, "ברגע שאתה, כיזם, חזק באישיות ואמן בדרך שבה אתה יודע להביע את עצמך ולהפיץ את הערך שלך במכירה, אז מגיע ההיבט של העסקים: איך אני לוקח את הידע והרצון שלי להשפיע ויוזם? האמת היא שמעל 70 אחוזים מהעסקים בישראל או שמפסידים או שנמצאים בנקודת איזון, זה מספרים הזויים, מסתבר שהסבירות שבן אדם יעשה כסף מהעסק שלו נמוכה מאוד".

innovation

דובדבני: "האמת היא שמעל 70 אחוזים מהעסקים בישראל או שמפסידים או שנמצאים בנקודת איזון, זה מספרים הזויים!"


וכשאתה בוחן את שלושים האחוזים של העסקים הסופר מצליחים בישראל, מה אתה מגלה?

"כשאנחנו רוצים להבין מה יש בעסקים שעושים הרבה מאוד כסף והם בעלי השפעה, אלה שפורצים לעולם, אנחנו מגלים שיש להם שיטה והם עובדים לפיה. הם לא עושים הנחות: המכירה שיטתית, השיווק שיטתי, יש תחזיות עסקיות, החזון ברור, הערכים ברורים, הגדרות התפקיד ברורות".

ההצלחה לא באה בפוקס.
"ממש לא. הצלחה זאת תורה שלמה, ברגע שמפצחים את הבסיס האישיותי ואת בסיס המכירות ומגיעים לשלב השלישי, שהוא השלב העסקי, זה כבר קל. פשוט צריך לבחון, להכיר וללמוד, ובעיקר – לאמן את השריר המנטלי של היזמות העסקית".

רוצים לדעת עוד על המסלול ליזמות עסקית פרקטית? הקליקו לפרטים נוספים >>

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 14/07/2016
    ליגת העל של המשא ומתן

    שחקן הכדורגל ערן זהבי הצטרף לאחרונה לליגה בסין וחתם על חוזה של סכומים דמיוניים. מה אפשר ללמוד מעקרונות המשא ומתן מתחום הספורט, מה מאפיין משא ומתן שמתבסס על ביצועים מוכחים ואיך ניתן להשליך ממנו על תחום הארגונים? מולי דינר, מרצה בסדנת משא ומתן בשיתוף הרווארד, מציג שישה עקרונות למיקוח שכדאי לדעת לפני שנכנסים למו"מ

  • 15/05/2013
    אמנות האסטרטגיה

    לראשונה בישראל ניפתח קורס הסמכה ליועצים/מאמנים אסטרטגים ומנטורים. ראובן כ"ץ, יועץ אסטרטגי וארגוני, מותיקי המאמנים בישראל, יו"ר האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג ומרכז תכנית לימודי האימון ביחידה ללימודי המשך של הטכניון, מסביר במה מדובר

  • 15/07/2015
    כך תגייסו כסף לסטארט אפ שלכם

    יש לכם פטנט, צוות מגובש וחלומות על אקזיט אבל בדרך להגשמת החזון תצטרכו לגייס כסף ממשקיעים. לראשונה בישראל מציג הטכניון, בשילוב פירמת רואי החשבון והייעוץ העסקי BDO זיו האפט, תכנית לימוד שתגלה לכם את כל הדרכים לגיוס כספים בתעשיית ההון סיכון

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button