המגזין

הבוגרים של היחידה: סיון קונוולינה

את התואר הראשון עשתה סיון קונוולינה בהנדסה ביוכימית אבל כשנכנסה להריון היא הרגישה צורך בשינוי ובחרה ללמוד עיצוב פנים בטכניון היחידה ללימודי המשך. ההצלחה לא אחרה להגיע: "אפילו לא הספקתי להכין תיק עבודות או לשלוח קורות חיים, עם סיום הלימודים התחלתי לעצב"

15/01/2016

10778_10151890744393021_925457056_n

סיון קונוולינה, צילום: מיקי וידנפלד

היי סיון, את התואר הראשון שלך עשית גם כן בטכניון אבל בכלל בהנדסה ביוכימית.
"נכון, ועבדתי כמהנדסת ביוכימיה בתום הלימודים במשך שלוש שנים. הייתה לי אחלה עבודה עם אפשרויות קידום אבל כשנכנסתי להריון התחלתי לחשוב איך אני מדמיינת את ההורות שלי. הבנתי שסוג העבודה שלי לא מסתדר עם מה שדמיינתי והיו לי התלבטויות. בסופו של דבר החלטתי שזאת הזדמנות לשינוי. אמנויות זה משהו שתמיד עסקתי בו כשמה שבאמת עניין אותי זה אדריכלות ועיצוב פנים".

ספרי על הבחירה לחזור ללימודים בטכניון, הפעם במסלול עיצוב פנים.
"הפן האדריכלי משך אותי בטכניון, כי הלימודים הם באוריינטציה אדריכלית תכנונית ופחות מתעסקים בסטיילינג. מה גם שהכרתי את הטכניון כמוסד אקדמי וגם כמקום לימודים אם זה מבחינת הרמה האקדמית וסביבת לימודים. מהבירור שעשיתי הבנתי שהתוכנות שלומדים במהלך הלימודים בטכניון יאפשרו לי יותר כלים ממקומות אחרים. ואכן כך היה, אני מאוד שמחה על הבחירה שלי".

ומהרגע שסיימת את הלימודים הפכת לעצמאית, הפרויקטים החלו לזרום.
"האמת היא שבשום שלב לא חשבתי שאהיה עצמאית. בלימודים היה לי ברור שאני חייבת למצוא עבודה כשכירה כי עקומת הלמידה בשוק כשכירה במשרד אדריכלות או עיצוב גבוהה מאשר ללמוד הכל לבד, כעצמאית".

"הפן האדריכלי משך אותי בטכניון, כי הלימודים הם באוריינטציה אדריכלית תכנונית ופחות מתעסקים בסטיילינג. מהבירור שעשיתי הבנתי שהתוכנות שלומדים במהלך הלימודים בטכניון יאפשרו לי יותר כלים ממקומות אחרים. ואכן כך היה, אני מאוד שמחה על הבחירה שלי"

אבל למציאות היו תכניות אחרות.
"נכון, אפילו לא הספקתי להכין תיק עבודות או לשלוח קורות חיים. עם סיום הלימודים הקוסמטיקאית שלי עשתה שיפוץ במכון שלה ואחריה ההורים שלי עשו שיפוץ בבית שלהם והדברים התגלגלו, מצאתי את עצמי מנהלת את הפרויקטים האלה. בהתחלה התמקדתי בפרויקטים שעסקו יותר בהלבשת בתים ולאט לאט נכנסתי לפרויקטים יותר תכנוניים. אני עצמאית משנת 2012, וכיום מעסיקה מעצבת פנים נוספת. הסטודיו שלי עוסק בתכנון ובעיצוב פרויקטים מגוונים ומורכבים של בניה ושיפוץ בחיפה ובצפון".

חולמים להיות מעצבי פנים? השאירו פרטיכם כאן או התקשרו אלינו 04-8295050

11225089_1102328483140895_613273330168830421_n

"לא הספקתי להכין קורות חיים וכבר התחלתי לנהל ולעצב פרויקטים". חדר שינה בעיצוב קונוולינה, צילום: טל ניסים

ספרי על זיכרון משמעותי מהלימודים שמלווה אותך עד היום.
"נקודת ציון משמעותית בלימודים הייתה בסמסטר השני כשאיציק הירש, ראש החוג, היה המנחה שלי בפרויקט בו התבקשנו לעצב חנות שיש לה ערך מוסף מעבר להיותה חנות. החלטתי שהחנות תהיה חנות צעצועים לילדים שהקונספט שלה הוא מסעות והרפתקאות מעולם המדע, סטייל ז'ול ורן. עבדתי נורא קשה ויצרתי חנות עם מוטיב של כדור פורח. הרגשתי שאני על הגל אבל בהגשה של הפרויקט איציק קטל אותי".

אאוץ'.
"הוא מאוד אהב את הרעיון אבל הסביר שהתרגום לעיצוב שבחרתי הוא לא מספיק מופשט ומתוחכם. יצאתי נסערת מההגשה אבל אחרי שאספתי את עצמי עבדתי על הפרויקט כמעט מחדש כשאני מפנימה את ההערה שלו ולקחתי את העיצוב למקומות מתוחכמים והרבה יותר טובים".

נשמע כמו שיעור חשוב.
"בסופו של דבר יצא פרויקט מדהים שהייתי מאוד גאה בו והוא זכה להרבה מחמאות, גם מהאדריכלים האורחים שהוזמנו להגשות. לקחתי את העיצוב צעד קדימה מאז אותה חוויה, העיצוב של החלל וכל מה שסביבו היה הוליסטי ומתוחכם והפכתי את העיצוב למסע בפני עצמו, מאז ועד היום".

12373230_1102327706474306_4451921342050370653_n

"הפכתי את העיצוב למסע בפני עצמו". סלון בעיצובה של קונוולינה, צילום: טל ניסים

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/11/2013
    10 מעצבי פנים ששינו את העולם

    תחומים רבים משפיעים על חיינו, אנשים רבים משפיעים על חיינו ולמען האמת, אנחנו לא תמיד מודעים להשפעה שלהם. הרכבנו עבורכם רשימה של 10 מעצבי פנים ששינו את העולם שלנו וכדאי להכיר אותם

  • 15/01/2014
    חמים ונעים

    אחד הטרנדים הבולטים כיום בתחום ה"עשה זאת במו ידיך" הוא טרנד ה- Home Organizing: סידור מוקפד של הבית ושטחי האחסון. סדר הוא אמנם דבר טוב ביסודו, אך לא פעם נשמעת ביקורת על הפיכת הבית לקר וסטרילי מרוב סדר, איך משלבים בין השניים?

  • 15/01/2014
    אור בבית – חום בבית

    אווירה מחממת מתחילה בתאורה מתוכננת. כך מלמדת אותנו ציפי פרנק, מתכננת ומעצבת תאורה והיועצת האקדמית של קורס ההום דיזיין ביחידה ללימודי המשך של הטכניון שמסבירה על הקשר החשוב בין האור לבין התחושות וההתנהגות שלנו

  • 15/12/2012
    יופי של בית

    אם אתם לא מכירים את השם יהושוע קסטיאל, אז יש רק שתי אפשרויות: או שמעולם לא קראתם על עיצוב או שרק עכשיו נחתתם מהחלל החיצון. אנחנו זכינו לשעה קלה עם האיש היצירתי הזה ויצאנו עם חשק להזיז את כל הרהיטים בבית

  • 15/10/2014
    המקצוע הכי עכשווי

    ממש מתחת לאפך הולך ומתחדש טרנד מקצועי חדש ותוסס בעולם התרבות והאמנות. אם מקצוע דינאמי ומרתק, שמאופיין עם הזרמים הכי עכשוויים באמנות בארץ ובעולם מדבר אליך, הכתבה הזו היא בשבילך

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button