המגזין

עם יד על דופק הארגון

הם אחראים על העתיד הטכנולוגי של הארגון, צריכים להכיר מגוון רב של טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים ובנוסף – לדעת להתנהל במסגרת תקציב ואל מול ספקים. אז מה מצפה למנתחי מערכות מידע ומה עוד הם צריכים ללמוד?

15/12/2014

shutterstock_128710862

מנתח המערכות נדרש להכיר פלטפורמות מקוונות וזולות כדי להמליץ לארגון כיצד ניתן להוזיל את עלויות המחשוב

מנתחי מערכות מידע הם המומחים עליהם מסתמך הארגון בכדי שיאפיינו, יעצבו, ויובילו את פיתוח הפתרון והטמעתו באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר הקיימים בשוק. תפקידו של מנתח מערכות המידע עובר שינויים גדולים בשנים האחרונות. בנוסף לתפקידו המסורתי כמאפיין צרכי המידע של מנהלי ועובדי הארגון, נדרש מנתח המערכות, בגלגולו המודרני, להכיר את מגוון הפתרונות הטכנולוגיים הקיימים היום ולבחור עבור הארגון את הפתרונות המתאימים לו ביותר.

מנתחי המערכות רוקחים כיום פתרונות שמשולבות בהם טכנולוגיות חדישות כגון מערכות מבוססות אינטרנט, יישומי מובייל ופתרונות ענן, לצד מערכות ה-legacy של הארגון שפועלות כולן ביחד בסינרגיה כדי לספק את כל המידע הנדרש לצורך תפעול וניהול הארגון המודרני. פתרון מורכב כזה דורש מעבר ליכולות אנליטיות גבוהות גם היכרות מעמיקה עם ההיבטים הטכנולוגיים תוך הבנת היתרונות והמגבלות של כל אחד ממרכיבי הפתרון. בדרך כלל מעורבים בפתרון גם מספר ספקים שונים וכן צוותי פיתוח, שאת כולם צריך להוביל מנתח המערכות המשמש כגשר בינם לבין הארגון.

לצורך ניהול יעיל ואפקטיבי, נדרש מנתח המערכות לכישורי ניהול מתקדמים והיכרות עם מתודולוגיות ניהול ופיתוח חדשניות, המאפשרות לקדם פרויקטים מורכבים ולספק פתרונות איכותיים בזמן

בנוסף, נדרש מנתח המערכות להכיר מגוון יישומי מדף קיימים בתחומים כמו ERP, CRM, BI, ולבחור באופן מושכל את הפתרון המתאים ביותר. תהליך ההצטיידות מורכב מהכנת בקשה להצעות (RFP), קבלת הצעות מספקים שונים, בחינה שלהן, ובחירה של ההצעה שעונה בצורה הטובה ביותר לצרכי הארגון הן מבחינת התועלות והן מבחינת העלויות שלה. גם לאחר ניסוח המכרז, והובלת תהליך ההערכה והבחירה של החלופה המועדפת, יש למנתח המערכות תפקיד קריטי בהנחיית הספק והובלתו לפתרון שיותאם לצרכים הספציפיים של הארגון (קסטומיזציה), ובהובלת פרויקט ההטמעה של המערכת החדשה בארגון לשביעות רצונם של כל המעורבים בדבר.

shutterstock_107844167

מנתחי מערכות מידע הם המומחים עליהם מסתמך הארגון בכדי שיובילו את פיתוח הפתרון והטמעתו באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר

היחידה ללימודי חוץ יוצאת עם תכנית שבאה לתת מענה לתמורות שחלו בתפקיד מנתח המערכות ולהכשיר את דור העתיד של מנתחי מערכות המידע

כיום, קיימות פלטפורמות ומגוונות שניתן לרתום לטובת הארגון, בעלויות נמוכות במיוחד. לדוגמה, מערכות ניהול תכנים מאפשרות לבנות מערכות מידע פנים וחוץ ארגוניות ללא צורך בשעות פיתוח יקרות, פלטפורמות להקמת אתרים ומערכות לניהול מסחר אלקטרוני מאפשרות להקים אתרי שיווק ומכירות ללא צורך בתכנות, כאשר רכיבים כגון קטלוג מקוון, עגלת קניות אלקטרונית, ותשלום מאובטח כבר נכללים בתוך הפתרון החינמי. וכן פלטפורמות חינמיות לניהול מסמכים, דואר אלקטרוני ועוד.

מנתח המערכות נדרש להכיר פלטפורמות מקוונות וזולות אלו, ולהמליץ לארגון כיצד ניתן להוזיל את עלויות המחשוב הכבדות תוך שימוש בפתרונות ענן חינמיות או זולות במיוחד, תוך התחשבות באילוצי אבטחת מידע ורמת השירות (SLA) הנדרשת.

היחידה ללימודי חוץ נענית לאתגר ויוצאת עם תכנית חדשה "ניתוח ויישום מערכות מידע בהתמחות בטכנולוגיות האינטרנט", אשר מחליפה את התכנית הוותיקה הקודמת, באה לתת מענה לתמורות שחלו בתפקיד מנתח המערכות ולהכשיר את דור העתיד של מנתחי מערכות המידע.

אם אתם מגיעים מרקע הנדסי, מדעי, כלכלי, או ניהולי, ויש לכם אוריינטציה טכנולוגית ורצון להשתלב בחזית הטכנולוגיה ולהוביל פרויקטים טכנולוגיים בתחום העסקי, בואו ללמוד עוד היום את מקצוע המחר!

התכנית כוללת 360 שעות לימוד המתחלקות על-פני שני סמסטרים וכוללת ובנוסף, כוללת גם פרויקט מעשי דו-שלבי המתבצע ע"י הסטודנטים במהלך שנת הלימודים. הסמסטר הראשון מתמקד במתודולוגיות ושיטות בהן עושה מנתח המערכות שימוש נרחב לצורך עבודתו: מחזורי חיים, בדיקות היתכנות, טכניקות אפיון ועיצוב object-oriented לתהליכים ונתונים, עבודה במודל של מסד נתונים יחסי, מחסן הנתונים וכריית מידע, היבטים של איכות תוכנה, הנדסת אנוש ואף בניית אב-טיפוס.

בנוסף, ילמדו המשתתפים ניהול פרויקטי תוכנה עם דגש על מתודולוגיות Agile חדשניות, פתרונות של אבטחת מידע ואף ניתוח מערכות מדף לצורכי הערכה, בחירה וקסטומיזציה. הסמסטר השני עוסק בהיכרות מעמיקה, תוך יישום ופיתוח של מערכות מידע העושות שימוש במגוון פלטפורמות, טכנולוגיות וכלים מהמתקדמים ביותר שקיימים כיום, ומהנפוצים במערכות המחשוב בישראל ובעולם, ביניהן SQL Server, C#, Visual Studio, ASP.Net, HTML, CSS, JavaScript, JQuery, XML, AJAX, SOA, WordPress, Google Site, iCloud ועוד.

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/04/2013
    בנבכי המערכת

    דמיינו שאתם חוזרים בזמן ארבעים, חמישים או שישים שנה אחורה ונתקלים בבעיה קטנה ופשוטה: אתם רוצים לברר כמה כסף עומד לרשותכם בבנק אבל לבנק עדיין אין מחשבים. מה יעשה הפקיד? הישארו עימנו להמשך המסע

  • 15/10/2012
    יחסי אדם מכונה

    מהי בינה עסקית (BI), מתי היא באה לידי ביטוי בארגונים ואיך היא חוסכת למנהלי הארגון זמן וכסף? אסף אלה, מנהלה של טאו טכנולוגיות (Tao Technologies) הקבוצה המובילה של מומחי בינה עסקית בישראל, מסביר

  • 15/05/2016
    מהנדסים מחפשים משמעות

    גם מהנדסים ש"יושבים" במקום נוח ועם משכורת מכובדת, חושבים על לימודי תואר שני. בניסיון להבין את התופעה עולות סיבות רבות – עניין, אתגר, קידום, התמקצעות, הסבה, אך יותר מהכל, כמו כולנו – מהנדסים מחפשים את הסיפוק מהקריירה

  • 19/05/2016
    טכנולוגיה לחיים

    הנדסה ביו רפואית היא ענף הנדסי חדש יחסית, שאחראי לפיתוחים המסעירים ביותר בעולם הרפואה בשנים האחרונות. קוצבי לב, שתלים אורתופדיים, מצלמה בגלולה העוברת במערכת העיכול וממפה את המעי, פתיחת עורקים חסומים באמצעות בלון, סטנטים, ועוד פיתוחים רבים אחרים הם פרי עבודתם של מהנדסים ביו רפואיים, שמביאים לפריצות דרך משנות חיים עבור האנושות כולה.

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button