המגזין

סיפור שמתחיל בדמיון ומסתיים באקזיט

יש לכם רעיון לאפליקציה שיכולה לשנות את העולם? בואו ללמוד איך עושים את זה

15/08/2014

shutterstock_241427182

איך תוכלו להפוך את אהבתכם לגאדג'טים למקצוע הבא שלכם?

מירב דוסטר| פורסם לראשונה באתר מאקו

"דמיון חשוב מידע", אמר פעם אלברט איינשטיין, והתכוון לכך שהידע שלנו מוגבל אך לדמיון אין סוף. יצירתיות ומעוף הן תכונות בסיסיות לא רק לאמנים ואנשי רוח. גם מהנדסים, אנשי היי-טק ומתכנתי מחשבים ואפליקציות ניחנים בהן, ובשילוב עם ידע רחב בתחום, הם יכולים להגיע יותר מרחוק. בשנים האחרונות, עשרות חברות היי-טק ישראליות עשו אקזיט, והוכיחו שוב ושוב את כוחה של התעשייה הקטנה בארץ להמציא המצאות שקורצות לעולם, ונמכרות בסכומי עתק.

הראש הישראלי לא מפסיק לעבוד. בשוק ישנם שפע של אפליקציות, שהראש הישראלי תכנן והשיק לעולם הרחב. מסתבר, כי ישראל היא אמנם מדינה קטנה אך הולכת ובונה את מקומה כמעצמת אפליקציות ופיתוח. תחום המובייל עובר מתפתח במהירות עצומה, ומייצר צורך מהותי בשוק העבודה להכשרת מתכנתים, שיפתחו אפליקציות עבור מיליוני הצרכנים. המפתח הוא לזהות צורך ממשי של משתמש ולפתח עבורו אפליקציה נוחה ויעילה. זה מה שהוביל את חברות הסטארט-אפ שנכנסו להיסטוריה. אז איך תוכלו להפוך את אהבתכם לגאדג'טים למקצוע הבא שלכם?

בשוק ישנם שפע של אפליקציות, שהראש הישראלי תכנן והשיק לעולם הרחב. מסתבר, כי ישראל היא אמנם מדינה קטנה אך הולכת ובונה את מקומה כמעצמת אפליקציות ופיתוח

זו כבר לא הנחה שמכשירי הסמארטפון והטאבלט השתלטו על חיינו, זוהי עובדה מוגמרת. ויש לכך סיבה טובה: הם משעשעים, אינפורמטיביים ויעילים, וזאת לא מעט בזכות האפליקציות הזמינות לנו במכשירים אלו.

waze7_c

WAZE – האפליקציה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם

לפני כ-6 שנים נולדה אפליקציית ניווט ודיווחי תנועה ישראלית בשם WAZE. אפליקציה זו שמתבססת על קהל משתמשים, הביאה למיליוני אנשים את מה שהם זקוקים לו על בסיס יומי: מידע בזמן אמת על עומסי תנועה, ודיווחים שונים מהדרך, כך יכולים הנהגים לחסוך זמן וגם דלק בנסיעותיהם היומיומיות. לפני כשנה רכשה גוגל את האפליקציה בעסקה של מעל למיליארד דולר, במזומן, מה שהפך את WAZE לאפליקציה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם.

אבל WAZE היא לא האפליקציה היחידה שנמכרה לענקי הטכנולוגיה בעולם. חברת TRUSTEER נמכרה לפני כשנה לענקית המחשבים IBM ב-700 מיליון דולר. טראסטיר פיתחה פתרון להגנה על מערכות המחשוב של בנקים ומוסדות פיננסיים, מפני גנבות ופריצות סייבר, בעיקר באמצעות מכשירים ניידים. מנכ"ל החברה מיקי בודאי, בוגר הטכניון, זיהה את הסכנה שנשקפת לנכסים של עולם ההשקעות והפיננסיים, ובין לקוחותיה ניתן למצוא חברות ענק כBank of America ו- HSBC.

WAZE היא לא האפליקציה היחידה שנמכרה לענקי הטכנולוגיה בעולם. חברת TRUSTEER נמכרה לפני כשנה לענקית המחשבים IBM ב-700 מיליון דולר

yhfffd_c

Viber היא אפליקציית השיחות והמסרים המיידים התומכת בכל הפלטפורמות הסלולריות ומתחרה של Whatsapp ו-Skype. היא אמנם קיימת רק 4 שנים בשוק אך זכתה ליותר מ-300 מיליון הורדות ב-190 מדינות. נתון ההופך אותה לאחד מחמשת יישומי הצ'ט הפופולאריים בעולם. השנה היא התרחבה גם לשימוש במחשבים האישיים התומכים בווינדוס ובמקינטוש. לאחרונה, היא נמכרה תמורת 900 מיליון דולר לענקית האינטרנט היפנית ראקוטן. מאחורי הסטארט-אפ הזה עומדים ארבעה ישראלים, אולם החברה רשומה בקפריסין.

אם אתם בכיוון של ייעול עצמי, ודאי שמעתם על Any.Do . זוהי אפליקציית ניהול משימות, המציעה למיליוני משתמשיה מערכת ניהול משימות יעילה, וידידותית ומנסה לעשות קצת סדר בבלגן של כולנו. היא הוקמה ב-2010 וזוכה מאז באינספור פרסים. לאחרונה, היא השיקה גם יומן Cal , המתייחס גם לשעות הפנאי של המשתמשים ומתממשק לאנשי הקשר שלו, לחשבון הג'ימייל וניהול המשימות שלו.

948659_33502399_c

חברת הסטארטאפ Billguard מנטרת חיובי אשראי שגויים באמצעות ידע ההמונים

חסכון כסף הוא מניע מובהק של רוב האנשים. זה מה שעמד מול ירון סמיד, ורפאל אוזן , שהקימו את חברת הסטארטאפ Billguard, המנטרת חיובי אשראי שגויים באמצעות ידע ההמונים. לכל משתמש באפליקציה הזו, מתאפשר לדעת טוב יותר מה קורה עם הכסף שלו, ולקבל התראות על חיובים בכרטיסי אשראי שכדאי לו לבדוק. כך עובר הכוח מהמוכר לקונה, והצרכן יכול להיות אקטיבי, ולחסוך כספים רבים שזרמו בעבר לעסקאות שבעבר הוא חויב בהם ללא ידיעתו. ההצלחה של בילגארד הפכה אותה לאחת מאפליקציות הפיננסים המובילות בApp Store.

הקורס פונה למתכנתים בעלי רקע וניסיון בתחום כתיבת האפליקציות, המחפשים להתקדם לשלב הבא

עולם המובייל הכי מבוקש מבחינה תעסוקתית

אז אם גם לכם יש רעיון מבריק לאפליקציה שתוכל לשנות את העולם (וגם את היחסים שלכם עם מנהל הבנק שלכם) ואתם רק רוצים לדעת איך להוציאו לפועל, בקרוב משיק הטכניון בחיפה ובת"א קורס בשם "פיתוח אפליקציות מובייל".

קורס זה מיועד למתכנתים, המעוניינים לבצע הסבה בעולם המובייל או להעשיר את ידיעותיהם, כאשר המיקוד יהיה באנדרואיד, ובסוויפט, שהיא שפת הפיתוח החדשה שהושקה ע"י אפל לאחרונה. שוק המובייל בשנים האחרונות עובר תאוצה, ונוצר צורך אמתי להכשרת מתכנתים, שיפתחו את האפליקציה בראייה ממוקדת עבור הצרכן של המובייל, ועבור חווית המשתמש שלו.

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/08/2014
    התקדם לפיתוח אפליקציות

    מה זה SWIFT? למה לפתח בנפרד לאנדרואיד ואייפון? למה מפתח צריך להתייחס לחוווית משתמש? אביעד דאדון, המנהל הפדגוגי של התכנית ללימודי פיתוח אפליקציות סלולאריות, על כמה שאלות בתחום

  • 15/09/2014
    קריירה בהייטק

    תעשיית ההיי טק צומחת והתחום זקוק לידיים עובדות. איך משתלבים בתעשייה ואיך מתקדמים בה?

  • 15/02/2013
    The Start-uP Nation

    ישראל נחשבת לשיאנית בפעילות הון סיכון ובמספר חברות סטארט אפ לנפש. תוכנית לימוד ייחודית משלבת את הניסיון הישראלי במינהל עסקים ובניהול טכנולוגיה ומספקת ידע וכישורים. ראיון מיוחד עם מנהלת התכנית, דר' אביטל רגב סימן-טוב.

  • 15/07/2015
    כך תגייסו כסף לסטארט אפ שלכם

    יש לכם פטנט, צוות מגובש וחלומות על אקזיט אבל בדרך להגשמת החזון תצטרכו לגייס כסף ממשקיעים. לראשונה בישראל מציג הטכניון, בשילוב פירמת רואי החשבון והייעוץ העסקי BDO זיו האפט, תכנית לימוד שתגלה לכם את כל הדרכים לגיוס כספים בתעשיית ההון סיכון

  • 15/12/2015
    ארגז כלים דיגיטלי

    דובי ספקטור, מרצה בקורס שיווק דיגיטלי ומשנה למנכ"ל חברת הדיגיטל המובילה מדיהקום אינטראקשן מקבוצת אדלר חומסקי, מגלה לקוראי המגזין מספר כלים מקצועיים לשיווק אפקטיבי ומסעיר

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button