המגזין

The Start-uP Nation

ישראל נחשבת לשיאנית בפעילות הון סיכון ובמספר חברות סטארט אפ לנפש. תוכנית לימוד ייחודית משלבת את הניסיון הישראלי במינהל עסקים ובניהול טכנולוגיה ומספקת ידע וכישורים. ראיון מיוחד עם מנהלת התכנית, דר' אביטל רגב סימן-טוב.

15/02/2013

shutterstock_349523852

רוב היזמים אשר הקימו סטארט אפ מוצלח לבדם יש רקע בניהול או שהשכילו להבין כי יש למנות מנהל מקצועי

דר' רגב סימן-טוב, למה ללמוד להיות סטארט אפיסט? אי אפשר להקים סטארט-אפ לבד?
למרות המיתוס, בודדים הצליחו להקים חברת סטארט-אפ מוצלחת לבדם ללא רקע וללא עזרת אנשים בעלי נhסיון. לרוב היזמים אשר הקימו סטארט-אפ מוצלח לבדם יש רקע בניהול או שהשכילו להבין כי יש למנות מנהל מקצועי. מעבר לכך, כל חברה צריכה לעבור לשלב שמעבר לשלב ההתחלתי ודווקא כאן אנו מוצאים שיש חוסר ידע בכלים ניהוליים המאפשרים ליזמים לעשות את המעבר הזה.

האם רקע בתחום טכנולוגי מסוים לא מספיק?
מסתבר שלא, יכולת ונסיון בתחום הטכנולוגי אינם שווים ליכולת ונסיון בתחום הניהול. אנו מוצאים טעויות נפוצות בקרב יזמים, שמעידות על כך שחסרה להם התמונה הרחבה, או הידע המספק בכל הקשור למסחור הרעיון שלהם, להתמודדות עם התפתחות החברה מעבר לשלב ההתחלתי ועוד.

אנו עדים למקרים בהם הדירקטוריון מבקש מהיזם לפנות את תפקידו כמנהל ולאפשר למנהל מיומן לתפוס את מקומו, בדיוק בגלל העדר כלים ומיומנויות ניהוליים מתאימים

מדוע תואר ראשון אינו מספק?
תואר ראשון הוא מכובד, אך בעולם שמתפתח בצעדי ענק כמו עולם ההיי-טק, עולה הצורך בהכשרה נוספת, מקיפה יותר ובעיקר – כזו המאפשרת סטנדרטים גבוהים ויישומים מעשיים. התכנית שאנו מציעים כוללת התמחויות בחברות סטארט-אפ, חברות היי טק בינלאומיות וסביבה עסקית בינלאומית במרכז העסקים של תל אביב. ההוראה תתקיים על ידי חברי סגל מהטכניון, מרצים-אורחים מבתי ספר למנהל עסקים מהמובילים בעולם וכמו-כן מרצים מנוסים מהתעשייה ויזמים סדרתיים מוצלחים.

מה ההבדל בין התכנית הזו לתכניות אחרות?
ה-Start-uP MBA מתבסס על מודל ייחודי שפותח על ידי הטכניון בעקבות מחקר שוק מעמיק שכלל התייעצויות עם מנכ"לים, יזמים וסטודנטים בתכניות MBA, שהדגישו את הצורך בהכשרה ניהולית המספקת כלים תיאורטיים ומעשיים ליזמים ולמנהלים העוסקים בניהול טכנולוגיה וחדשנות. בהתאם לכך, תכנית ה- Start-uP MBA תשלב סטודנטים בפרויקטים מעשיים ובהתמחויות בחברות סטארט-אפ, שיעשירו את ההכשרה הבסיסית בפונקציות ניהוליות.

התכנית מדגישה את הכישורים הנחוצים ליזמים המעוניינים לקדם את חברות ההזנק שלהם ולמנהלים המעוניינים לטפח יזמות וחדשנות בארגוניהם.

ה-Start-uP MBA מתבסס על מודל ייחודי שפותח על ידי הטכניון בעקבות מחקר שוק מעמיק שכלל התייעצויות עם מנכ"לים, יזמים וסטודנטים בתכניות MBA, שהדגישו את הצורך בהכשרה ניהולית

הזכרת קשרים לתעשייה וקשרים בינלאומיים. איך הם באים לביטוי?
ראשית, רוב המנהלים ועובדי ההיי-טק בארץ הם בוגרי הטכניון, עקב כך, לטכניון יש קשרים אמיצים עם חברות בתעשייה בארץ ובעולם. החברות בתעשיות אלו, מבינות כי בוגרי הטכניון הם משאב יקר וכבר בשלבי הלימוד הראשונים, "שואבים" עובדים מהטכניון לשוק המקומי מה שמייצר הרבה שיתופי פעולה חברות רבות. מלבד הקשרים שהזכרתי, תכנית ה – Start-uP MBA ממנפת שיתופי פעולה בינלאומיים עם מוסדות מובילים בחו"ל: השת"פ הראשון הנו עם אונ' קורנל, שהטכניון חתם עמה על הסכם להקמת אונ' טכנולוגית משותפת במנהטן, לאחר שניצח את אונ' סטנפורד במכרז. השת"פ השני הוא עם אונ' ייל, שבחרה בטכניון כנציג הבלעדי בישראל לרשת הניהול המתקדם בו משתתפות אוניברסיטאות יוקרתיות מרחבי העולם. שיתופי פעולה אלה כוללים חילופי סטודנטים, קורסים משותפים, כנסים ואירועים לבוגרים.

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/01/2015
    מה שרצית לדעת על ניהול פרויקטים

    מה תפקידו של מנהל פרויקטים? מה הם הכישורים הנדרשים ואילו אתגרים עומדים בפני מנהלי פרויקטים בשטח? פנינו לשי שרגל, המנהל האקדמי של קורס מנהלי פרויקטים והכנה למבחן PMP כדי לקבל תשובות לכל השאלות

  • 01/09/2017
    להפוך פרויקט כושל לתוכנית מוצלחת

    פרויקט כושל גדול דומה למשאית ענקית התקועה בצד הכביש המהיר. איך מחלצים אותו בדרך להצלחה? שי שרגל, המנהל האקדמי של תוכניות ניהול הפרויקטים PMP במאמר מאיר עיניים

  • 15/02/2013
    The Start-uP Nation

    ישראל נחשבת לשיאנית בפעילות הון סיכון ובמספר חברות סטארט אפ לנפש. תוכנית לימוד ייחודית משלבת את הניסיון הישראלי במינהל עסקים ובניהול טכנולוגיה ומספקת ידע וכישורים. ראיון מיוחד עם מנהלת התכנית, דר' אביטל רגב סימן-טוב.

  • 15/09/2014
    קריירה בהייטק

    תעשיית ההיי טק צומחת והתחום זקוק לידיים עובדות. איך משתלבים בתעשייה ואיך מתקדמים בה?

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button