המגזין

ארגז כלים דיגיטלי

דובי ספקטור, מרצה בקורס שיווק דיגיטלי ומשנה למנכ"ל חברת הדיגיטל המובילה מדיהקום אינטראקשן מקבוצת אדלר חומסקי, מגלה לקוראי המגזין מספר כלים מקצועיים לשיווק אפקטיבי ומסעיר

15/12/2015

shutterstock_354893540

הפעם הראשונה שיש שיתוף פעולה בין גוף אקדמאי מוביל ובין חברת דיגיטל מובילה

עד כמה ייחודי קורס השיווק הדיגיטלי שנפתח השנה בטכניון – היחידה ללימודי המשך? "זאת הפעם הראשונה שיש שיתוף פעולה בין גוף אקדמאי מוביל ובין חברת דיגיטל מובילה", עונה דובי ספקטור, משנה למנכ"ל בחברת הדיגיטל מדיהקום אינטראקשן מקבוצת אדלר חומסקי. "בנינו את הקורס ככה שהאקדמיה נפגשת עם הפרקטיקה בצורה הכי טובה שיכולה להיות ואין דומה לה בישראל".

בנוסף, מצטייני הקורס שיקבעו ע"י המנהל האקדמי, יזומנו לראיון עבודה בחברת מדיהקום אינטרקשן ויוכלו לעבוד באחד המשרדים הגדולים עם הלקוחות המרתקים בישראל! רוצים לטעום קצת מהפרקטיקה? הנה ארבעה כלים חדשניים עליהם מדווח ספקטור:

יום בחיי

לפני כמה חודשים עשינו קמפיין לבזק כשבחלק מהקמפיין השתמשנו בכלי פרימיום מיוחד של פייסבוק שנקרא ריץ' בלוק (ReachBlock). הכלי הזה הוא למעשה פוסט פרסומי שעולה ל- 24 שעות בלבד וכל מי שנכנס לפייסבוק באותו היום רואה את המודעה הזאת לפחות פעם אחת בפיד שלו. האימפקט מטורף. פייסבוק מבטיחים ש- 1.6 מיליון גולשים בפייסבוק יראו את המודעה ב- 24 השעות האלו. מדובר במספרים מאוד גדולים של חשיפה בזמן קצר ביחס לכל מדיה אחרת בישראל.

הכלי הזה הוא למעשה פוסט פרסומי שעולה ל- 24 שעות בלבד וכל מי שנכנס לפייסבוק באותו היום רואה את המודעה הזאת לפחות פעם אחת בפיד שלו. האימפקט מטורף. פייסבוק מבטיחים ש- 1.6 מיליון גולשים בפייסבוק יראו את המודעה ב- 24 השעות האלו

אי לאב יו טרמינל

דוגמא נוספת לכלי שיווקי דיגיטלי ייחודי בפייסבוק הוא בקמפיין שעשינו לאחרונה בתקופת החגים, תקופה בה המון אנשים בישראל טסים לחו"ל. בנינו למפרסם מאוד גדול שלנו שמשווק סכיני גילוח קמפיין דרך הפייסבוק שמציג את המודעה שלו רק לאנשים שנמצאים בסביבה של שדה התעופה בן גוריון באותה נקודת זמן במטרה לתפוס אנשים כמה שיותר קרוב לדיוטי פרי. כך, לצורך העניין, אם גולש נמצא בדיוטי פרי ונכנס לפייסבוק מהנייד הוא רואה את המודעה של סכיני הגילוח. אנחנו תופסים אותו בנקודת הזמן הכי רלוונטית שיכולה להיות עבור רכישת המוצר.

אופן השיווק הזה מתאפשר כי פייסבוק מאפשרים טירגוט שהוא הפניית התוכן לקהל בעל מאפיינים דומים, במקרה הזה מאפיינים גאוגררפים, ברמה מאוד גבוהה. כך הצלחנו להגיש את המודעה רק לאנשים שהיו בנתב"ג או ברדיוס מאוד קרוב. התוצאות לא אחרו להגיע: ראינו אחוזי הקלקה גבוהים ובכל מדדי האינגייג'מנט – שהם מדדים שמודדים את המעורבות של הגולש עם המודעה, כמו הקלקה או צפיה בסרטון של הקמפיין – היו מאוד גבוהים ואפקטיבים למפרסם.

shutterstock_210974305

פייסבוק מאפשרים טירגוט שהוא הפניית התוכן לקהל בעל מאפיינים דומים

 פייסבוק מאפשרים טירגוט שהוא הפניית התוכן לקהל בעל מאפיינים דומים, במקרה הזה מאפיינים גאוגררפים, ברמה מאוד גבוהה. כך הצלחנו להגיש את המודעה רק לאנשים שהיו בנתב"ג או ברדיוס מאוד קרוב. התוצאות לא אחרו להגיע: ראינו אחוזי הקלקה גבוהים

פעמיים כי טוב

כלים פרסומיים ישנם כמובן גם בעולם של יוטיוב וגוגל. למשל, אנחנו עושים היום הרבה קמפיינים שבהם אנחנו מעלים סרטון וידאו ביוטיוב. הוידאו הוא כלי יותר תדמיתי באופן טבעי ופחות מעודד הנעה לפעולה כמו הקלקה על מודעה או השארת פרטים. אולם, היום אנחנו יכולים לסמן את האנשים שצפו באותו סרטון וידאו ואחר כך לפנות אליהם באמצעות באנרים ברחבי הרשת. כלומר, להגיש מודעות רק לאותם אנשים שצפו בסרטון ביוטיוב. כך, הגולש רואה את הוידאו התדמיתי פעם אחת ואחר כך ברחבי הרשת הוא רואה בפעם השנייה באנר שגם מניע אותו לפעולה.

הוידאו הוא כלי יותר תדמיתי ופחות מעודד הנעה לפעולה כמו הקלקה על מודעה או השארת פרטים. אולם, היום אנחנו יכולים לסמן את האנשים שצפו באותו סרטון וידאו ואחר כך לפנות אליהם באמצעות באנרים ברחבי הרשת

המלצת קריאה

בעולם של התוכן הדיגיטלי יש כיום חברות גדולות כמו אאוטבריין או טאבולה שמייצרות המלצות תוכן שיווקי באתרים שונים ופופולאריים. כלומר, אם הגולש נכנסת ל-YNET וקורא כתבה אז בסוף הטקסט יש לו הפניות לכתבות נוספות שאולי יעניינו אותו. באמצעות החברות האלה אפשר להעלות כתבות תוכן שיווקי בנושאים שונים וגם במקרה הזה לסמן את האנשים שקראו את הכתבה.

לדוגמה, בכתבה שעוסקת בתחום הנדל"ן נגיש בסופה המלצת קריאה לתוכן שיווקי של כתבה שעוסקת בסקירה במגמת הנדל"ן באזור השרון. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שמי שקרא את הכתבה מתעניין בנדל"ן באזור השרון ועל כן אנחנו יכולים גם כן לסמן את אותם אנשים שקראו את הכתבה, ולהציע להם בהמשך מבצעים באמצעות באנרים רלוונטיים ברחבי הרשת. כך אנחנו מוצאים קהל רלוונטי ואכן אנחנו רואים נתוני הקלקה משמעותיים ביותר באסטרטגיה השיווקית הזאת.

shutterstock_245363407

בעולם של התוכן הדיגיטלי יש כיום חברות גדולות כמו אאוטבריין או טאבולה שמייצרות המלצות תוכן שיווקי באתרים שונים ופופולאריים

רוצים ללמוד עוד על אפשרויות השיווק הדיגיטלי? למידע נוסף והרשמה למפגש ניתן ליצור קשר עם רכזת התכנית לודה גופין, טל. 03-6966662 שלוחה 3, מייל: ludag@trdf.technion.ac.il

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/10/2015
    מהפכת השיווק הדיגיטלי

    מה שהחל בבאנרים באתרי אינטרנט הפך לשוק יצירתי חסר גבולות שנוגס במשרדי הפרסום המסורתיים. השנה יפתח קורס ללימודי עקרונות השיווק הדיגיטלי בטכניון – היחידה ללימודי המשך ולא תאמינו כמה אפשרויות יש לתחום הזה להציע לכם

  • 15/05/2017
    עשרה טיפים לשיווק העסק

    אתם פרילנסרים, עצמאים או בעלי עסק קטן? הגיע הזמן לשווק את העסק כדי להגיע ללקוחות שלכם. הנה עשרה טיפים לשיווק העסק מטעם מומחי הקורס "שיווק דיגיטלי" של הטכניון – היחידה ללימודי המשך 

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button