המגזין

אפליקציית הניווט של החיים

"יש אנשים שנרשמים ללימודי קואוצ'ינג כי הם רוצים לעשות שינוי ולעבור תהליך עם עצמם. בדרך כלל זה פוגש אותם סביב ראש השנה ופסח, כי אלה הם זמנים של חשבון נפש". אומר ד"ר ליאור דוד, מרצה בתוכנית קואוצ'ינג בטכניון שהפך מרופא שיניים למאמן מוביל ויודע דבר או שניים על התחדשות ושינוי מקצועי. ראיון מיוחד לאביב

15/04/2016

shutterstock_139773448

הקליק שמרגיש אדם כשהוא מוצא את ייעודו

מה מוביל אדם לעשות מהפך דרמטי בחיים, למשל – לזנוח את הקליניקה לרפואת שיניים ולהפוך למאמן מוביל בתחומו? ד"ר ליאור דוד, מנכ"ל איקא (האיגוד הישראלי לקאוצ'ינג ממוקד מטרות) ומרצה בתוכנית לימודי קואצ'ינג בטכניון היחידה ללימודי המשך, מדגים את הקליק שמרגיש אדם שמוצא את ייעודו, לפחות מבחינה מקצועית.

"מיד עם סיום השירות הצבאי נסעתי ללמוד רפואת שיניים ברומניה", מגולל דוד את הביוגרפיה שלו, "עם סיום הלימודים התחלתי לעבוד כרופא שיניים במשך שבע שנים בישראל, בקופת חולים ובקליניקה פרטית, אבל לא אהבתי את העשייה המקצועית. לכן, בשנת 2001 עשיתי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת חיפה ולאחריו אכן עזבתי את מקצוע רפואת השיניים".

והתחלת לעבוד בתפקידי ניהול.
"עשיתי כמה תפקידי סמנכ"ל בחברות שונות ורציתי ללמוד קואצ'ינג, רק במטרה של העשרה והרחבת אופקים. אז בשנת 2008 נרשמתי לקורס של הטכניון ביחידה ללימודי המשך. ברבע שעה הראשונה של השיעור הראשון כבר הבנתי שזה הולך להיות העתיד שלי".

"בשנת 2008 נרשמתי לקורס של הטכניון ביחידה ללימודי המשך. ברבע שעה הראשונה של השיעור הראשון הבנתי שזה הולך להיות העתיד שלי"

לדבריו, "פשוט היה לי קליק עם העולם של הקואצ'ינג, הרגשתי שזה המקום שלי. סיימתי את הקורס, המשכתי לעבוד עוד קצת כסמנכ"ל עד שהתפטרתי והפכתי להיות מאמן עצמאי. לאט לאט גם התחלתי להשתלב בצוות ההדרכה של איקא, הגוף המקצועי לקואוצי'נג שמעביר את התכנים בקורס של הטכניון. לאחר מכן התחלתי גם להרצות בקורס של הטכניון ולעבוד כמאמן. עם הזמן נהייתי סמנכ"ל איקא ועכשיו אני המנכ"ל".

shutterstock_94066828

"מתודולוגיה שהיא חשיבה תוצאתית מאוד אפקטיבית"

דוד אוהב להשוות את מקצוע הקואוצ'ינג לאפליקציית הניווט הפופולארית וויז: "המתודולוגיה עובדת במידה רבה כמו הפטנט של וייז בכל תחומי החיים", הוא מסביר. "כמו שאנחנו יוצאים מהבית ורוצים לנסוע לתל אביב, למשל, אז אנחנו מקלידים את הכתובת ומוצאים את הדרך הכי אפקטיבית להגיע לשם. גם באימון אתה שם מטרה, נניח בתחום הזוגיות או הקריירה, ובאמצעות ארגז הכלים של הקואוצ'ינג אתה מוצא את הדרך הכי אפקטיבית להגיע לשם ומשיג את המטרה. זאת מתודולוגיה שהיא חשיבה תוצאתית מאוד אפקטיבית".

"כמו שאנחנו יוצאים מהבית ורוצים לנסוע לתל אביב, למשל, אז אנחנו מקלידים את הכתובת ומוצאים את הדרך הכי אפקטיבית להגיע לשם. גם באימון אתה שם מטרה ובאמצעות ארגז הכלים של הקואוצ'ינג אתה מוצא את הדרך הכי אפקטיבית להגיע לשם"

אלא שגם בחיים יש פקקים בדרך ומכשולים לא צפויים.
"נכון, וכמו האתגרים בכביש שהוויז עוזר לנו להתמודד איתם, גם אני מפעיל את הכלים של האימון בכל התחומים ובצורה פרקטית. נדרש מאיתנו לשנות את דרך החשיבה. זה עולם ומלואו וחשוב להבהיר שזה לא עניין רוחני אלא ארגז של כלים מאוד אפקטיביים".

מי הם האנשים שמגיעים ללמוד אימון בטכניון?
"שליש מהסטודנטים אומרים שהם רוצים לעשות שינוי ולעבור תהליך עם עצמם ולכן הגיעו ללימודי הקואוצ'ינג. בדרך כלל זה פוגש אותם סביב החגים של ראש השנה ופסח, כי אלה הם זמנים של חשבון נפש. שליש אחר אומרים שהם רוצים להמשיך בעבודה שלהם אבל להיות יותר טובים בה עם הכלים של עולם התוכן של האימון, למשל להיות מנהל יותר טוב, טייס יותר טוב או מהנדס יותר טוב. ויש שליש שרוצים ממש לעשות שינוי של 180 מעלות בחיים, כמו שאני עשיתי".

בסיום הקורס מקבלים הבוגרים תעודת הסמכה כפולה למאמן אישי בהתמחות של זוגיות או אימון ניהולי ארגוני לעבודה עם חברות ומנהלים. כמו כן, ישנו מסלול ייחודי למאמן בהתמחות של הפרעות קשב וריכוז.
פרטים נוספים על מסלולי הלימוד של תוכנית הקואצ'ינג בטלפון 077-8874464 או במייל GHadas@trdf.technion.ac.il

עוד כתבות שיעניינו אותך

  • 15/05/2013
    אמנות האסטרטגיה

    לראשונה בישראל ניפתח קורס הסמכה ליועצים/מאמנים אסטרטגים ומנטורים. ראובן כ"ץ, יועץ אסטרטגי וארגוני, מותיקי המאמנים בישראל, יו"ר האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג ומרכז תכנית לימודי האימון ביחידה ללימודי המשך של הטכניון, מסביר במה מדובר

  • 15/03/2013
    מגשימה חלום

    רק אחרי שבנה הבכור אובחן כבעל הפרעת קשב טליה דניאלי גילתה את תחום האימון והחליטה להחליף מקצוע. סיפור מעורר השראה על שינוי בקריירה שהשפיע על כל המשפחה

  • 15/08/2012
    מהפרעה להצלחה

    הפרעות הקשב והריכוז הן כבר כמעט נורמה בעולם הילדים, אך מה קורה בעולם המבוגרים ואיך כל זה קשור להפסדים כלכליים בארגונים? ד"ר זיוה שגיא, ראש התכנית לאימון ADHD חושפת עולם סמוי

הריני מסכים/ה בזאת כי ברצוני לקבל מידע פרסומי מהטכניון מכון טכנולוגי לישראל ו/או מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ ו/או מי מטעמם, והמידע אודותיי יישמר במאגר לצורכי דיוור ישיר לרבות באמצעות דואר, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט וכיו"ב. ידוע לי כי בכל שלב אוכל להודיע על רצוני להפסיק את קבלת המידע הפרסומי באמצעות משלוח הודעה בכתב לכתובת דוא"ל: CS.Marketing@trdf.technion.ac.il

The Butterfly Button